anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupująca zgłosiła, że odebrała pustą kopertę z paczkomatu, co mogę zrobić?

pinonero
#7 Wielbiciel#

Ręce mi opadły i muszę się pożalić. Kupująca otworzyła dziś dyskusję, że nie otrzymała swojego towaru - dwie pary sportowcy skarpet, koperta dość gruba. Jako dowód wysłała zdjęcie pustej, otwartej koperty. Twierdzi, że odbierając paczkę z paczkomatu nie zauważyła, że wyciąga pustą kopertę.

Już nawet nie pytam co zrobić w tej sytuacji, bo jakakolwiek nie byłaby prawda, to będę musiała wysłać nowy towar lub zwrócić pieniądze.

Muszę przyznać, że sprzedaż na Allegro staje się coraz bardziej ryzykowna, sprzedawca w sporze z kupującym nie ma szans.

10 ODPOWIEDZI 10

Odp.: Ochrona sprzedających

TATLOK
#14 Krzewiciel#

Tak, ustalając cenę produktów musisz zawrzeć w nich koszty na takie przypadki.

Koniecznie złóż reklamację w InPost uwzględniając w niej zdjęcia i informacje uzyskane od klienta.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

uEdka
#21 Demiurg#

@pinonero zgłoś do Inpostu prośbę o zabezpieczenie monitoringu i poinformuj o tym klientkę.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

lusil42
#8 Zapaleniec#

Przykro o tym pisać ale jako sprzedający nie mamy żadnych praw.. oto odpowiedź Allegro na niby nie odebraną przesyłkę ,figurowała jako odebrana i w rzeczywistości tak było o czym poinformował kupujący tłumacząc się roztargnieniem.Ja miałam obowiązek zwrócić pieniądze..

 
12 kwietnia 2021 16:56
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy.
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

TATLOK
#14 Krzewiciel#

Tak, dlatego nie opłaca się na Allegro handlować drogimi towarami z małą marżą.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

pinsplash
#21 Demiurg#

@pinonero Cóż wydaje się, ze klientka "poczęstowała" się produktami. No chyba że jest niewidoma, i nie ma czucia w kończynach górnych. Nie zauważyć że koperta jest otwarta? że nie ma dwóch par grubych skarpet? Prawda @xyz96 ?

Co masz zrobić? Skontaktuj się z Inpostem zgłoś sprawę. Klientce powiedz że poprosiłaś o zabezpieczenie monitoringu. Powiedz że za każdym razem PRZED zakończeniem transakcji system pyta czy wszystko z paczką ok - dlaczego w takim razie poświadczyła nieprawdę ? Powiedz że zgłaszasz reklamację do Inpostu i jeżeli firma potwierdzi że paczka została odebrana ok będziesz musiała zgłosić wyłudzenie do odpowiednich organów.

_______
BRÓSLI
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Po co mnie zaczepiasz?

Nieprawda. Klientka mogła wyjąć zaklejoną, grubą kopertę bąbelkową i nie wyczuła, że w środku nie ma lekkiego towaru. Po otwarciu okazało się, że nie ma. W zasadzie powinna to zgłosić na policję.

No ale przecież "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

mwmonety
#19 Nestor#

No bez jaj nawet niewidomy by wyczuł że koperta jest zbyt lekka . Dwie pary grubych skarpet ważą 200-300 g , do tego koperta jest wyraźnie grubsza.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

maxr01
#14 Krzewiciel#
@lusil42 -  piszesz, że Allegro Ci odpisało, zresztą chyba prawidłowo:
"12 kwietnia 2021 16:56
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy."
 
Zgodnie z prawem, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej do kupującego. - a raczej pod adres wskazany przez kupującego.
 
Jeżeli taka przesyłka zaginie lub wystąpią inne niedogodności podczas podróży przesyłki do kupującego, to jest on zobowiązany do złożenia reklamacji u dostarczyciela. - czyli do przewoźnika, gdyż on jest dostarczycielem.
 
Kupujący nie może odpowiadać za to, że nie otrzymał paczki i może wymagać jej ponownego wysłania lub zwrotu pieniędzy. - oczywiście, 100% racji. Tylko w tym przypadku kupujący otrzymał przesyłkę. 
 
Proszę @lusil42 o przedstawienie propozycji rozwiązania sprawy. - sensowne odpowiedzi padły już wcześniej, nie będę ich powielał.
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

RED
#17 Koryfeusz#

Kupująca ma możliwość zgłoszenia inpostowi takiej sytuacji

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ochrona sprzedających

mdrogeria
#21 Demiurg#

pinonerowysyłanie w kopertach przy dużej wilgotności jest wielce ryzykowne , cóż pinsplash być moze ma rację , ale sam kiedyś odebrałem pustą kopertę . Sprawa została rozwiązana i o dziwo Inpost odnalazł zagubiony produkt i zwrócił sprzedawcy . Zwróć kasę kupującemu lub wyślij nowy produkt i zgłoś do przewoźnika fakt . 

Odpowiedz
Ładowanie...