anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący chce otrzymać dodatkowy rabat poza otrzymaną rekompensatą od przewoźnika

MILeq
#8 Zapaleniec#

Mam "ciekawą" sytuację.
Sprzedawałem prywatnie zestaw LEGO.
Kupujący otrzymał przesyłkę kurierem (wysyłka kurierem na mój koszt, gratis dla kupującego) i zgłosił do mnie oraz przewoźnika, że przesyłka została uszkodzona w transporcie. Uszkodzony został karton transportowy, a w rezultacie nieco uszkodziło się opakowanie LEGO. Mam umowę z przewoźnikiem i jestem jednocześnie płatnikiem za przesyłkę, więc zostałem przez przewoźnika wezwany do złożenia formularza reklamacyjnego.
Przewoźnik przyznał kupującemu bezsporną kwotę odszkodowania (nie wiem jaką, bo przewoźnik kontaktował się bezpośrednio z odbiorcą).
Odbiorca odwołał się od decyzji przewoźnika, ale przewoźnik podtrzymał swoją decyzję, bo kupujący nie przedstawił dokumentu potwierdzającego większą wartość poniesionej straty, niż przyznana bezspornie kwota przez przewoźnika. Przewoźnik powołał się na art. 88 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 prawo pocztowe (Dz. U. 2012 poz. 1529): " Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej niebędącej usługą powszechną przysługuje odszkodowanie za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki pocztowej niebędącą przesyłką z korespondencją w wysokości nie wyższej niż zwykła wartość utraconych lub uszkodzonych rzeczy".
Kupujący "zapomniał" wspomnieć o fakcie otrzymania rekompensaty od przewoźnika i zamknął dyskusję, jako nierozwiązaną. Teraz żąda dodatkowego rabatu ode mnie - w przeciwnym wypadku chce skorzystać z Allegro Protect.
Moim zdaniem, wygląda to na próbę wyłudzenia dodatkowych pieniędzy ode mnie.
Proszę o poradę, co zrobić w takim przypadku? @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dziękuję.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

Allegro Protect poprosi cię o wyjaśnienie i jak masz dowody na otrzymanie rekompensaty przez kupującego to je tam przedstaw.

oznacz moderatorów

MILeq
#8 Zapaleniec#

Mam pismo od przewoźnika, w którym pisze, że została przyznana rekompensata. W jakiej wysokości nie wiem, bo przewoźnik zasłania się tajemnicą - pomimo, że jestem stroną.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zdobądź dowód że kupujący już dostał rekompensatę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@MILeq mo to fajnie trafiłeś , masz jakiś dowód na to ,że klient otrzymał rekompensatę ?

oznacz moderatorów

MILeq
#8 Zapaleniec#

Mam pismo od przewoźnika zaadresowane do odbiorcy, w którym jest napisane: "Wyjaśniamy, iż w odwołaniu od roztrzygnięcia (nazwa przewoźnika) w sprawie reklamacji przedmiotowej przesyłki nie przedstawił Pan dokumentu potwierdzającego większą wartość poniesionej straty, niż przyznana bezsporna kwota..."
Więc zakładam, że klient dostał kasę i chce więcej - tym razem ode mnie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Musisz zaczekać na reakcję z Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@MILeq jak w dyskusji wkleisz pismo od przewoźnika i odrzucisz reklamacje to dostanie wielkiego faka z ap

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Wystap do przewoźnika (lub ubezpieczyciela) o potwierdzenie wypłaty odszkodowania za uszkodzenie przesyłki. 

Ważne. Nie można otrzymać dwóch odszkodowań. Jak klient wystąpi do Allegro Protect, to będzie musiał zwrócić to co dostał od przewoźnika. Inaczej może on odpowiadać karnie.

oznacz moderatorów

MILeq
#8 Zapaleniec#

No i się okazało, że kupujący otrzymał rekompensatę w wartości 10% wartości sprzedawanego zestawu - zaznaczam, że dostał za lekkie pogniecenie opakowania LEGO zapakowanego solidnie w karton transportowy.
Kupujący odwoływał się od decyzji, ze względu na wartość zestawu dla niego, ale wygląda na to, że nie przedstawił żadnych dowodów i przewoźnik odrzucił jego roszczenia w dalszej części w całości.
Pominę milczeniem, że przez próbę wyłudzenia i oznaczenie dyskusji przez kupującego jako nierozwiązanej, poziom mojej sprzedaży spadł do nieakceptowalnego w zeszłym miesiącu - szczęśliwie już wrócił z powrotem.

A człowiek chciał być uczciwy dla kupującego - ponieważ kupujący w dalszym ciągu korespondował w założonej dyskusji, a termin na odpowiedź przewoźnika minął, to zaproponowałem, że mogę dać mu rabat, albo przyjąć z powrotem i oddać pełną wpłatę.
No tylko kupujący zapomniał wspomnieć, że on już dostał i odszkodowanie, i zdążył się od niego odwołać, i dostał również odpowiedź na odwołanie.
Szkoda czasu na takich trolli - życzę, żeby się Wam nie przytrafiła taka pijawka.

oznacz moderatorów

MILeq
#8 Zapaleniec#

To jeszcze małe uaktualnienie: kupujący dostał odszkodowanie od przewoźnika, chciał więcej, ale przewoźnik odrzucił jego pismo, a teraz zaczął sugerować, że prawdopodobniej przesyłka była uszkodzona jeszcze u mnie i że był to zabieg celowy.
Tak, oczywiście - z pewnością przed wysyłką zgniótłbym karton transportowy z wypełnieniami z folii dmuchanej, żeby kupujący mógł dostać rekompensatę od przewoźnika.
Ręce opadają...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

 @LEW433 @pecela @mdrogeria @milka1234567890 

A czy ktoś doczytał ? Sprzedawałem prywatnie zestaw LEGO.

@MILeq przy sprzedaży nie konsumenckiej, niebezpieczeństwo utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie wydania paczki przewoźnikowi o ile dobrze zabezpieczyłeś ale skoro przewoźnik wypłacił odszkodowanie to odpowiada za uszkodzenia. Ciebie już nic nie interesuje, dopowiadaj w dyskusji i przedstaw swoje stanowisko oraz odpowiedź przewoźnika !

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów