anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie chce odesłać produktu, ale żąda zwrotu środków za niego

BIO-LOGICO
#7 Wielbiciel#

Kupujący odebrał paczkę. Okazało się że jeden z 4 słoiczków wysłanych powideł, musiał się roszczelnić po drodze przybrudził lekko kapturek na zakrętce a sama zakrętka klika. Gdy kupujący zgłosił nam problem, poinformowaliśmy go, że może zgłosić zwrot, odesłać nam ten słoiczek, a po jego otrzymaniu zlecimy zwrot środków za ten produkt. Klient nie chce się na to zgodzić - argumentując, że nie ma czasu latać i odsyłać nam tej paczki ale oczekuje zwrotu pieniędzy. Czy jeśli klient nie chce odesłać nam produktu, my mimo wszystko jesteśmy zmuszeni odesłać mu pieniądze? 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

A3dam
#19 Nestor#

@BIO-LOGICO 
poinformowaliśmy go, że może zgłosić zwrot

Ale ODSTĄPIENIE czy REKLAMACJA ?
Jeżeli konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu - to ma obowiązek rzecz odesłać, a sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem środków, aż do otrzymania rzeczy z powrotem.

W tym przypadku klient zgłosił reklamację (może ją ew. zmienić  w odstąpienie gdy wypełni formularz zwrotu i zaznaczy inną opcję).
Sprzedający ma prawo żądać odesłania rzeczy w celu rozpatrzenia reklamacji, a w przypadku jej uznania powinien poza odesłaniem nowej rzeczy lub zwrotu pieniędzy za nią, zwrócić kupującemu także koszt jej odesłania na reklamację.

Oczywiście możesz rozpatrzyć reklamację pozytywnie bez żądania odesłania rzeczy (możesz żądać odesłania, ale nie musisz).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

matYs307
#11 Animator#

Nie podkładajmy wszystkiego pod reklamacje. Ale rzeczywiście jak jest popsuty to zwróć mu kase. Za dużo zachodu z tym będziesz miał a potem i tak walnie negatywa.

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@BIO-LOGICO Dokładnie jak napisał @A3dam , jednak moim skromnym zdaniem w przypadku reklamacji powinieneś zażądać odesłania rzeczy choćby tylko po to, aby zapobiegać patologiom mającym miejsce na Allegro.W przypadku nie odesłania rzeczy a uznania reklamacji, kupujący ma dwie rzeczy lub rzecz i pieniądze, co może zachęcać go w przyszłości do działań na niekorzyść sprzedającego.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zażądaj określenia czy zgłasza zwrot czy składa reklamację, chcesz walczyć o jeden słoiczek zgodnie z prawem to do końca, zapewne komentarza nie unikniesz. Możliwy scenariusz, kupujący dostanie zwrot z POK a ty raczej unikniesz "kary" od Allegro bo wyrażasz chęć rozwiązania problemu.

oznacz moderatorów