Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, mam problem z kupującym.
Opiszę to trochę szczegółowo, aby potem nie dokładać jakiś elementów.
Kupujący 01.06.21 zakupił rozdzielnię elektryczną za kwotę 285zł Stwierdził że otrzymał towar niezgodny z opisem ze względu na inne urządzenia zamontowane w rozdzielni (które są używane lub uszkodzone)
04.06.21 zgłosił problem z zakupem-cytuję „Prosze o przysłanie nowych zabezpieczeń .elektryk juz uzbroi fachowo tą rozdzielnie.stare Panu odeślę”
Od strony kupującego nie było zgłoszenia reklamacji, tylko domagał się dosłania nowych sprawnych urządzeń które są zamontowane w rozdzielni.
Odpisałem -proszę o zwrot zakupionej rozdzielni. W zamian zostanie wysłana nowa rozdzielnia, oraz na zakup zostanie udzielony rabat. (Zwrot był darmowy) kupujący skwitował że nie będzie odsyłał rozdzielni.
Od mojej strony jak najszybciej chciałem rozwiązać problem zakupu i napisałem do kupującego - proszę o zwrot tak zwanych starych bezpieczników. W zamian wysyłam droższe bezpieczniki oraz udzielę rabatu w wysokości 20% na zakupioną rozdzielnię.
Kupujący zrezygnował z tej opcji darmowy zwrot i rabat – darmowy zwrot miał zgłoszenie do 18.06.20 nadanie przesyłki do końca miesiąca
Nadal kupujący domagał się wysłania nowych zabezpieczeń bez opcji wcześniejszego zwrotu można powiedzieć reklamowanych bezpieczników.
15.06.21 kupujący napisał – „Proszę o wysyłkę nowych zabezpieczeńtj.różnicówka,bezpiecznik 1f 2 szt,bezpiecznik 3f -1sztuka. zgodnie z opisem aukcji .Po stare proszę podesłać kuriera”
Zgodziłem się na to rozwiązanie, Ale nadal kupujący oporuje z wysłaniem tak zwanych reklamowanych bezpieczników.. Aby zamówić kuriera po przesyłkę to nadawca musi spełnić pewne warunki.
Napisałem (albo zadałem pytania)
Czy paczka jest gotowa do wysyłki (wymiary, waga)
Adres odbioru
Daty odbioru
tel. kontaktowy dla kuriera
Czy wydrukuje Pan etykietę na przesyłkę
Do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi ale też napisałem „A skąd mam wiedzieć że przesyłkę chce pan nadać z domu i w który dzień.”
Otrzymałem takie odpowiedzi
Jest pan nie poważny..adres pan znasz.wyślij nowe nie czyszczone
Czekasz na stary złom ?po co ?kolejnemu wciśniesz ?
Na końcu napisałem
Nie ma takiej możliwości abym wysłał drugą rozdzielnię, lub drugi zestaw bezpieczników i czekał na dobry gest zwrotu wcześniejszego zakupu po który bym zamówił kuriera.
- Może nie przekaże pan przesyłki kurierowi
- Nie przygotuje paczki do wysyłki
- Nie wydrukuje listu przewozowego,, itd.
Od mojej strony nadal czekam na umożliwienie zamówienia kuriera po zwrot reklamowanych bezpieczników i co ważne że ta reklamacja była uzasadniona – czy przekręt z wyłudzeniem..
Dlaczego kupujący tak zażarcie się broni z odesłaniem zakupu
@Slawomir_Hebda Po co sobie życie utrudniasz? Krótko : w celu rozpatrzenia reklamacji proszę o przesłanie urządzenia na adres.... Aby poprawnie zweryfikować stan urządzenia konieczne jest jego obejrzenie. Nie mogę zrobić tego na odległość. I czekać....
@Slawomir_Hebda Niepotrzebnie cytujesz tu całą korespondencję z kupującym. Nikt tutaj nie ma kompetencji sądu, aby orzekać w tym konkretnym przypadku. On ma prawo złożyć reklamację z rękojmi, Ty musisz ją rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Aby rozpatrzyć reklamację możesz domagać się odesłania wadliwego towaru, możesz też odebrać go od kupującego sam.
Możesz też rozpatrzyć reklamację i spełnić żądania kupującego bez odsyłania towaru. Zawsze, w każdym przypadku, po odesłaniu i bez odsyłania możesz reklamację odrzucić, gdy kupujący nie odeśle przedmiotu lub uniemożliwia jego odbiór Twoim transportem.
Po uznaniu reklamacji spełniasz żądania kupującego. Jeśli reklamację odrzucisz, kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu kosztów, nawet całego urządzenia. Może też nałożyć ograniczenia na konto, do jego zablokowania włącznie. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji, dowodów itp. Były tu wielokrotnie opisywane podobne przypadki.
To nie kupujący ma drukować jakieś etykiety, to Ty odbierasz towar własnym transportem. Kupujący nie musi korzystać ze zwrotu na Allegro. To jest reklamacja, nie zwrot.
@Slawomir_Hebda Jeżeli kupujący składa reklamację musisz ją rozpatrzyć, masz 14 dni i wówczas musisz ją odrzucić ze wglądu na brak odesłania przedmiotu, inaczej zostaje uznana.
@LEW433 Znowu wprowadzasz w błąd. Sprzedający nie musi odrzucać reklamacji. Może to zrobić, ale nie musi.
@Slawomir_Hebda nie stresuj się i napisz że reklamację odrzucasz z powodu braku możliwości zbadania towaru ( brak odesłania ) i tak poszedłeś na rękę 🙂 allegro też w dyskusji poprosi o odesłanie towaru, wszystko śmierdzi próbą wyłudzenia 😞
@kostas11 A nie śmierdzi próbą wykiwania kupującego? Komentarze zobacz.
@xyz96 zdaje się że trafił swój na swego.... jeden chce nowy sprzęt zostawiając sobie stary, drugi sprzedaje używany jako nowy...
@pinsplash napisał: „chce nowy sprzęt zostawiając sobie stary”
Chce nowy, bo wg opisu i wg zawartej umowy sprzęt miał być nowy. Poza tym kupujący wyraźnie napisał: „Prosze o przysłanie nowych zabezpieczeń .elektryk juz uzbroi fachowo tą rozdzielnie.stare Panu odeślę”
Ale wiadomo, "kupujący kłamią .... tak po prostu jest".
Dzień dobry, @Slawomir_Hebda .
Chodzi o tę ofertę "nowej" rozdzielnicy? https://allegro.pl/oferta/rozdzielnica-budowlana-scame-erbetka-nowa-10041129731?snapshot=MjAyMS0wNi0...
Są tam zdjęcia różnych rozdzielnic i różnych aparatów elektrycznych, ale nie wiadomo, co właściwie jest przedmiotem oferty i w jakim jest stanie. Masz zdjęcia tego, co wysłałeś klientowi? Na pewno były to "nowe zabezpieczenia"?
Dzień dobry, wpisów jest dużo ale nic nie wnoszą do sprawy, ale jeszcze rozjaśnię.
Powiadomiłem kupującego. Przez pomyłkę została wysłana inna rozdzielnia, z innymi zabezpieczeniami. Kupującemu zaproponowałem wysłanie innego droższego zestawu oraz rabat na rozdzielnie- zrezygnował z tych opcji.
kupujący może przedstawić swoje roszczenia np.
wymiany towaru na nowy;
naprawy towaru;
obniżenia ceny;
odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
Ale uniemożliwia dokonania zwrotu reklamowanego czy wymienianego towaru.
Odnośnie wpisu przez xyz96
"To nie kupujący ma drukować jakieś etykiety, to Ty odbierasz towar własnym transportem. Kupujący nie musi korzystać ze zwrotu na Allegro. To jest reklamacja, nie zwrot."
Z tego wynika że po przedmioty mam wysłać taxi lub inny środek transportu na odległość 300 czy 1000 km w ciemno. Nie mając pewności że przedmioty zostaną przekazane.
Napisałem, powtórzę - zamawiam kuriera, czekam na
Czy paczka jest gotowa do wysyłki (wymiary, waga)
Adres odbioru
Daty odbioru
tel. kontaktowy dla kuriera
Czy wydrukuje Pan etykietę na przesyłkę
Brak jakichkolwiek odpowiedzi,,, Mam w ciemno wysłać kuriera.