Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Co zrobić z klientem, który zgłasza reklamację pokrywy zaworów ale nie chce jej odesłać?
Twierdzi, że odeśle, ale jeśli my wyślemy mu najpierw nową.
Spór się toczy dobre kilka dni i nie potrafię do klienta dotrzeć, że w celu złożenia reklamacji towar musi wrócić do sprzedawcy. Powiedział, że może odesłać ale wtedy mamy mu zapłacić 200zł za każdy dzień postojowego, za mechanika itd. 😄
Oczywiście negatywny komentarz już wystawił, założył dyskusję i dzisiaj pojawił się status "Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe."
Mieliście taką sytuację? Jak sobie radzić z takimi przypadkami? Jestem świeżakiem i pierwsza taka sytuacja na allegro, pierwsza dyskusja, czy allegro może coś zrobić, żeby rozwiązać spór czy raczej nie będą się wtrącać?
najważniejsze żebyś odpowiadał w dyskusji.
1.Zawsze odpowiadaj na post klienta - ze zgodnie z obowiązującym prawem ma odesłać reklamowany produkt do ciebie,
2.Jezeli w terminie 14 dni od rozpoczęcia dyskusji nie odeśle reklamowany produkt koniecznie odżuć reklamacje.
No dobra, odpisywałam cały czas, teraz klient nie odpisuje. Czy mam czekać na jego odpowiedź? Czy pisać cokolwiek? Czy prosić o zamknięcie dyskusji? Chociaż domyślam się, że się nie zgodzi 🙂
@TM_Parts Oczywiście nie możesz "pisać bo pisać", klient nie odpisuje to jaki miałoby sens czegokolwiek pisania, chyba że z jakąś nową propozycją. Czekaj co zrobi klient, może złożyć wniosek do POK a wówczas sprawa się rozwinie.
Prosił już allegro o pomoc, potwierdzili, że do reklamacji musi mi zwrócić towar, ale klient dalej twierdzi, że on ma rację i mu się należy i koniec
@TM_Parts 14 dni na rozpatrzenie reklamacji masz zgodnie z przepisami nie od otrzymania reklamowanego towaru, tylko od dnia zgłoszenia reklamacji. Reklamacja zgłoszona w Dyskusji też się liczy. Jeżeli nie zajmiesz stanowiska w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia, reklamacja będzie zgodnie z przepisami uznana za zasadną i trzeba będzie spełnić żądania klienta. Musisz więc w tym czasie ją odrzucić, jeśli nie chcesz jej uznać bez odesłania przedmiotu.
Ale jeśli od początku dyskusji zaznaczam, że nie przyjmuję reklamacji bez odesłania przedmiotu?
Czy 14 dni liczy się od dnia kiedy klient poinformował mnie w centrum wiadomości, czy od dnia kiedy otworzył dyskusję?
@TM_Parts Od dnia kiedy Cię powiadomił przez "centrum wiadomości".
@TM_Parts 14 dni liczy się dnia, kiedy po raz pierwszy złożył Ci na piśmie reklamację, obojętnie gdzie.
@xyz96 @konto zamknięte
Od zgłoszenia w wiadomości na allegro czy od zgłoszenia na piśmie? (a takowego nie otrzymałam)
Mail to także pismo.
@TM_Parts Od jakiegokolwiek zgłoszenia pisemnego, może być mailem, może być w Dyskusji, może być wszędzie. Na piśmie to nie oznacza tylko na kartce papieru wysłanej listem.
@TM_Parts poproś klienta, żeby podał ci podstawę prawną swoich żądań, a reklamację odrzuć przed upływem 14 dni od zgłoszenia.
@TM_Parts trafiłeś kiepsko, odpisz mu i pewne allegro też to potwierdzi że wadliwy produkt należy odesłać na reklamację a Ty masz 14 dni na rozpatrzenie ( tu bym przeciągnął na maxa i tak bardziej Ci nie zaszkodzi negatywa już wystawił )
Jak mu to odpisałeś to czekaj na jego odpowiedź nic nie zrobisz 😞
Dzięki 😉 też mam taki plan, jak najdokładniej rozpatrywać 😀 o ile odeśle
@TM_Parts - sprawa jest prosta. Odpowiedzi otrzymałeś powyżej.
Dam Ci jeszcze link z opinia UOKiK:
http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm03
Witajcie ponownie,
Sprawa z klientem dalej nierozwiązana, przed upływem 14 dni poinformowałam go o odrzuceniu reklamacji. Klient mi odpisał "Chyba nie rozumiesz co piszesz , Ja mam dwa lata gwarancji na to badziewie. Dostarczę jak mi się auto zaleje porządnie olejem , wtedy będą inne artykuły"
Czyli chce jeszcze bardziej uszkodzić przedmiot, żeby wyłudzić ode mnie jakieś pieniądze?
Dzisiaj klient napisał, że nie otrzymał dowodu zakupu i mam mu wysłać.
Nie ma u mnie takiej możliwości, cały proces obsługuje sama i nawet jak nie włożę paragonu do środka, jest przyklejony w przyldze na zewnątrz paczki.
Jak to teraz ugryźć? Czy klient musi mieć paragon, czy wystarczy jakieś potwierdzenie zamówienia?