anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał paczki z paczkomatu

MAMY ROZWIĄZANIE!
Pastelka_shop
#9 Pomysłodawca

Witam. Klient nie odebrał paczki z paczkomatu . Paczka do mnie wróciła, pisze cały czas do klienta, próbuję się z nim skontaktować ale bezskutecznie . Brak zadeklarowanego zwrotu od tego klienta, brak oświadczenia odstąpienia. Co zrobić w takim przypadku  ?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Pastelka_shop wyznacz jakiś termin na decyzje i zwróć pieniądze.

oznacz moderatorów
Pastelka_shop
#9 Pomysłodawca

ok, a co w przypadku gdy klient płacił za koszt przesyłki bez smart, czy wtedy ja ponoszę koszta zwrotu takiej przesyłki z tytułu nie odebrania paczki ? Pierwszy raz mam taką sytuację 

oznacz moderatorów
WielkiPlantronik
#11 Animator

Jeżeli nie otrzymasz oświadczenia o odstapieniu, towar jest klienta. Teoretycznie możesz wezwać go do samodzielnego odbioru lub opłacenia kolejnej przesyłki wg cennika, który wyznaczysz, a po upływie terminu na decyzję możesz np.

  • naliczać jakąś opłatę za magazynowanie (wg 836 KC)
  • samemu odstąpić i zwrocić mu wszystko co Ci wpłacił (wg 491 KC)

Dodatkowe poniesione koszty możesz albo potrącić i czekać aż zażąda od Ciebie ich zwrotu, albo nie potrącać i wezwać dodatkowo do zwrotu, ale przed sądem wątpliwa szansa na ich uznanie na Twoją korzyść, po za tym to takie koszty, że polecone więcej od nich kosztują. Najprościej wysłać wiadomość przez Allegro, a jak po miesiącu nadal nie odnajdą ciała, to zwrócić wpłatę i wykorzystać powód do zablokowania.

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-brak-odbioru-zamowienia-i-zaplaty-przez-klienta-co-nalezy-zrobic

 

oznacz moderatorów
Pastelka_shop
#9 Pomysłodawca

Dzięki 🙂

oznacz moderatorów