anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący oddał uszkodzony sprzęt, dlaczego Allegro proponuje rekompensatę z ochrony kupujących?

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#
Pan zadzwonił do Nas po odbiorze przesyłki z głównym zarzutem takim, że kosiarka nie jest nowa a używana. Został poinformowany, ze w aukcji wyraźnie zaznaczone było to , że sprzęt jest używany. Klient powiedział, że dokładnie obejrzy i odpali sprzęt i wtedy podejmie decyzje o ewentualnym zwrocie. Pytał również kiedy wymieniany był olej, więc z dużą dozą prawdopodobieństwa przypuszczamy, że odkręcał korki i sam sprawdzał te kwestie. Wtedy najprawdopodobniej czegoś nie dokręcił i kosiarka w transporcie została zalana. Prawdą, jest ze w pierwszym momencie rozmowy nasz pracownik sam zwątpił czy zwrot jest możliwy przy zakupie na fakturę, gdyż jeszcze niedawno taki zakup był traktowany jako zakup towaru , który miał służyć w prowadzeniu działalności gospodarczej i tym samym klient nie posiadał prawa do odstąpienia od umowy. Po konsultacji z kierownikiem, przy kolejnym telefonie przyznaliśmy Panu racje , że może dokonać zwrotu i zaproponowaliśmy częściowy zwrot co by oszczędzić trudu odsyłania tak dużego gabarytami towaru. Pan nie skorzystał z tej podkreślam dobrowolnej propozycji. W mailu poprosiliśmy go o porządne spakowanie sprzętu i oczekiwaliśmy na przesyłkę. Po odebraniu sprzętu okazało się, że oprócz rozerwanej plomby (znajdującej się na we wgłębieniu) kosiarka była zalana dużą ilością oleju. Niestety okazało się, ze oprócz tego również nie odpala. W związku z tym, że towar nie dotarł do Nas w takim stanie w jakim od Nas wyszedł zmuszeni byliśmy oddać kosiarkę do autoryzowanego serwisu w celu naprawy. Czekamy w tym momencie na fachową ekspertyzę, dlaczego kosiarka nie odpala. Mamy nadzieje, że to niewielka usterka i nie będziemy musieli rozczarowywać klienta pomniejszonym zwrotem. W przypadku wymaganej naprawy jednak będziemy musieli obciążyć Pana kosztami. My wysłaliśmy sprawny towar, klient nie zgłaszał nic na temat chociażby zalania w trakcie przesyłki .Więc oczywistym jest, że stało się to po nadaniu zwrotu. Dodajemy ponadto, że Pan unikał kontaktu, nie odpisywał a na próbę kontaktu telefonicznego reagował wulgaryzmami. Koszt naprawy w serwisie to 201zł . Za kosiarkę klient zapłacił 3000 + 50 transport. chcemy Chcemy zwrócić Panu kwotę pomniejszoną o 201zł Allegro proponuje
"W zaistniałej sytuacji chciałbym zaproponować Państwu polubowne rozwiązanie zaistniałego problemu. Mianowicie, po zwrocie środków przez sprzedającego w kwocie 2799 zł możemy zaproponować kupującemu zwrot brakującej kwoty w ramach rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących. "
 
oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

Client:97320082
#15 Entuzjasta#

Dlaczego nikt tego nie wie, Allegro reklamuje się gwarantujemy bezpieczne zakupy, nie oznacza to że wy poniesiecie jakieś konsekwencje, zrobiliście jak należy.

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem, ale w warunkach opisu tego programu, nie ma jasnych informacji dla sprzedawcy tylko groźby zawieszenia konta, windykacja itp. Jak to w taki razie będzie wyglądać ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lombardi_gryf niech dopłacają przecież to ich kasa 😄 prawdopodobnie bez konsekwencji dla Was 🙂  rozumiem zadowolenie klienta ale troszku za dużo mieszają w reklamacje i zwroty, mimo że nie są stroną transakcji 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Klienci już robią co chcą nie poczuwają się do żadnych konsekwencji, czują się bezkarni. Teraz dostanie zwrot od nas od Allegro a my do tego jeszcze negatywa. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 "niech dopłacają przecież to ich kasa" - a skąd tę kasę mają?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

_Likos_
#18 Luminarz#

@lombardi_gryf  cóż allegro dba o zadowolenie klienta. Jeśłi nie ma zarzutów do Was jako do sprzedawcy to po prostu gest promocyjny i allegro moze tak zrobić.

Tylko upewniłbym sie że wobec Was potem nie bedą nakładane sankcje czy tez próby odzyskania tych pienędzy.

Jełsl tego nie bedzie to po prostu fajny gest wobec klienta.

Z drugiej strony ciekawe czy przy reklamacji i pomniejszony mzwrocie odzyskacie prowizje . Bo jeśłi nie to równie dobrze mogliście zwrócić całą kwote i sprawe potraktowac jako zwrot. Wówczas odzyskalibyscie prowizje i na jedno by wyszło.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lombardi_gryf Jeżeli pan złożył reklamację z powodu wad lub nie zgodności z opisem i reklamacja jest zasadna, należy mu się bezpłatna naprawa, wymiana lub zwrot wszystkich kosztów. Jeżeli pan odstąpił od umowy bez podania przyczyny, można mu potrącić część zwracanej kwoty za zmniejszenie wartości rzeczy w wyniku używania jej przez kupującego, o ile przedmiot faktycznie stracił część wartości z winy kupującego.

Wypłata rekompensaty z POK może (nie musi) wiązać się z konsekwencjami dla sprzedawcy.

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Dostał sprawny sprzęt w idealnym stanie, gdyby coś było nie tak z naszej strony nie byłoby żadnego  problemu, a ja bym się tu teraz nie dusiła.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lombardi_gryf No nie wiem, czy w idealnym.

dlaczego kosiarka nie odpala.

Nie odpalała, klient odesłał w ramach reklamacji. Poza tym dobrze by było, aby klient tutaj się wypowiedział, bo znamy tylko wersję sprzedawcy.

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Bo zalał ją olejem, bo źle zapakował. Widzę, że tu faktycznie tylko klient ma rację. Tylko co by ten klient tu robił gdyby nie sprzedawca. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam 

oznacz moderatorów

Client:97320082
#15 Entuzjasta#

@lombardi_gryf Tu już nie ma zdrowego rozsądku, są dziwactwa i ludzkie i portalowe czyli....nieludzkie.😁

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@lombardi_gryf 

Wdałeś/aś się w dyskusję z naczelnym rzecznikiem praw kupujących który to na odległość potrafi stwierdzić, że wina zawsze leży po stronie sprzedawcy. Bo wszyscy sprzedawcy to oszuści. I złodzieje, bo każdy oszust to złodziej 🙂

To się nie dziw 😉

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

W dyskusji z klientem zostało zawarte pytanie do Allegro, niestety tylko klient podczas takiej dyskusji ma bezpośrednio prawo zwrócić się o pomoc. Ja nadal czekam na odpowiedz 

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Pan nie złożył reklamacji tylko odstąpił od umowy. Sprzęt był idealny tylko klient myślał że jest nowy, co w ogłoszeniu wyraźnie było napisane " używany". Oddał sprzęt nie nadający się do użytku 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

@lombardi_gryf, mam potwierdzenie, że jeśli zwrócisz wspomniane 2799 zł, my pozostałą kwotę wypłacimy kupującemu z POK bez konsekwencji dla Ciebie. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Wiem, też się dowiedziałam co bardzo mnie cieszy. Mimo różnych opinii staramy się żeby klient był zadowolony, ale wszystko ma swoje granice. Teraz jeszcze czekam na dane do przelewu i wyszłam z prośbą do klienta aby nie wystawiał negatywnej opinii, ale raczej nie ma na co liczyć . 

Dziękuje ślicznie za pomoc i pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

@mr_oma dobra decyzja względem Sprzedającego

 

ale mam pytanie czy najpierw allegro domagało się zwrotu całej wpłaty od Sprzedawcy?

 

 

oznacz moderatorów

lombardi_gryf
#9 Pomysłodawca#

Sprostujmy temat :

"Kupujący oddał uszkodzony sprzęt, dlaczego Allegro proponuje rekompensatę z ochrony kupujących?" 

Sprzęt nie był uszkodzony, ani nie zgodny z opisem. On był w takim stanie że klient myślał, że jest nowy, mimo że w ogłoszeniu była zawarta informacja " używany" 

Taki był powód zwrotu " myślałem że jest nowe" a zwrot poszedł " kupujący nie podał przyczyny" a  fakt jest taki, że to nam oddał uszkodzony sprzęt.

To tylko sprostowanie ponieważ sprawa już została zakończona, mimo tego uważam że treść zawarta w tytule jest niezgodna z całym tematem. 

oznacz moderatorów