Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
21.10.2020 kupujący odstąpił od umowy. Towar został odesłany przez kupującego w dniu 20.11.2020r. Napisałam do kupującego, że przekroczył termin odesłania towaru (powinien najpóźniej odesłać w dniu 04.11.2020), zgodnie z przepisami prawa i odsyłam towar na swój koszt.
W dniu dzisiejszym kupujący złożył wniosek w Programie Ochrony Kupujących. Towar dostał, dokładnie taki, jaki zakupił, zgodnie z opisem na aukcji. Czy ktoś miał taki przypadek? Jak postępuję w takim przypadku Allegro?
Kupujący lattttka złożył do nas wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Nie otrzymał od Ciebie towaru lub otrzymał przedmiot niezgodny z opisem oferty. Zgłoszenie dotyczy zamówienia z dnia 18.10.2020 15:58. |
Skontaktuj się jak najszybciej z kupującym, aby wyjaśnić sprawę. Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. Możemy także zablokować Twoje konto. Z chwilą wypłaty środków kupujący przenosi też wierzytelności z tytułu tej transakcji na Allegro.pl. sp. z o.o.
@ZibiK30 możesz dochodzić odsetek i udać się do rzecznika lub allegro zablokuje konto sprzedawcy 😄
@Kaliope_BrzegNo ma, bo o ile dobrze czytałem to sprzedawca także nie zwrócił kasy w ciągu tych 14 dni? a wymaga w tym terminie towaru. Znów sam zwrot towaru jest chyba liczony od następnego dnia po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu (14 dni na zwrócenie towaru?), więc tak na dobrą sprawę sprzedawca może nawet po miesiącu otrzymać towar jeśli ktoś złoży odstąpienie 14 dnia od zakupu.
Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
Nie było ani jednego ani drugiego więc niby czemu sprzedawca miałby zwracać kasę?
@Kaliope_Brzeg..."Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)."...
No właśnie o tym nie słyszałem i nie spotkałem się z takim zapisem w przepisach, ale może masz racje, nie wiem. Z tego co wiem to ma termin 14 dni na zwrot od momentu odstapienia
@ZibiK30 I 14 dni na wysyłkę.
Jest jeszcze inny aspekt. Kupujący powinien odesłać towar w ciągu 14 dni, jeśli odeśle później, termin nie został zachowany, ale nastąpiło odstąpienie od umowy, umowa jest niezawarta. Kwestią otwartą jest więc, czy w każdym takiem przypadku sąd przyznałby rację sprzedawcy odmawiającemu zwrotu pieniędzy - raczej nie.
@xyz96 O tym samym myślałam. Niestety prawo nie sprzyja sprzedającemu.
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).
Czy konsument skutecznie odstąpił od umowy?
@exoryna 21.10.2020 kupujący odstąpił od umowy , skoro sprzedawca o tym wie to było skuteczne poinformowanie 😄
Jest jeszcze inny aspekt. Kupujący powinien odesłać towar w ciągu 14 dni, jeśli odeśle później, termin nie został zachowany, ale nastąpiło odstąpienie od umowy, umowa jest niezawarta. Kwestią otwartą jest więc, czy w każdym takiem przypadku sąd przyznałby rację sprzedawcy odmawiającemu zwrotu pieniędzy - raczej nie.
Czyli jak coś kupię przez internet to warto tak na wszelki wypadek zgłosić zwrot sprzedającemu ?
Może akurat za pół roku coś mi sie znudzi.Odsyłam, dostaje zwrot pieniedzy i prawie wszyscy zadowoleni.
kupujący powinien odesłać towar niezwłocznie najpóźniej w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy licząc od dnia następnego od odstąpienia. Ustawodawca nie określa że odstąpienie jest z momentem odesłania towaru a daje kolejne 14 dni na odesłanie towaru po odstąpieniu.
Jednak wina jest po stronie tego co chciał odstąpić ale tego nie zrobił w wyznaczonym terminie, bo nie zachował terminu odesłania towaru.
Jest to pewna furtka 🙂 Zgłoszenie zwrotu nie zaszkodzi, a pomóc kupującemu może.
Wątpliwie jest także to naliczanie opłat za składowanie, bo po odstąpieniu przedmiot należy do sprzedawcy, prawda @kostas11 ?
To naliczanie jest także wątpliwe z innych powodów. Nie zawarto z konsumentem umowy na składowanie.
@xyz96 ale jeśli klient nie chce odebrać towaru to można skasować za składowanie 🙂
Art. 551. § 1. Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
§ 2. Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego, powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić kupującego.
@kostas11 Ta rzecz nie jest sprzedana, odstąpienie od umowy było, umowa niezawarta 😄
@xyz96 ogólnie **piiip**one są te przepisy, dlatego ja taki zwrot przyjmuję nawet po miesiącu nie patrzę na daty, mam produkty w stałej sprzedaży i mi nie robi to żadnej różnicy kiedy i co odeślą i tak sprzedam, a zawsze to zadowolony klient zostaje 😄
Brakuje w tej ustawie dopisku że brak odesłania towaru po 14 dniach skutkuje anulowaniem odstąpienia, bo została luka i się domyślaj 😞
Panie @kostas11, ale czy kupujący zmieścił się w terminie 14 dni? Jeśli się spóźnił to nie było to skuteczne odstąpienie.