Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Mamy taką sytuację , klient po ponad roku pisze do nas ws zamówienia złożonego 13 maja 2022 że nie otrzymał przesyłki.
Zakłada dyskusję a konsultant allegro pisze nam żebyśmy nadali przesyłkę lub oddali pieniądze.
Problem w tym że na karcie transakcji nie ma już nr przesyłki , wyświetla się komunikat "od zamówienia minęło ponad 180 dni" i tutaj kupujący podtrzymuje że skoro on nie ma tam nr przesyłki to paczka nie została nigdy wysłana.
W zestawieniu sprzedaży wygenerowanym przez allegro za konkretny dzień mamy czarno na białym , nr przesyłki Inpost , wysłanej w ramach Allegro Paczkomaty w pakiecie SMART! ze statusem SENT czyli wysłano.
Inpost nie przechowuje tak długo hisoprii przesyłek , mimo wszystko napisaliśmy do nich w tej sprawie jak również w kontakcie allegro podaliśmy dane z pliku zestawienia sprzedaży wraz z numerem przesyłki i statusem.
W tej chwili nie można stwierdzić czy kupujący faktycznie nie odebrał przesyłki , czy np nie dotarła ani złożyć na nią ewentualnej reklamacji.
Rozwiązaniem oddania pieniędzy kupującemu jak paczka została wysłana ze zrozumiałych względów nie jesteśmy zachwyceni.
Co zrobić z takim fantem ?
@deny_01 coś mi to pachnie wyłudzeniem, minął rok i kilka dni jak by wiedział że po roku nic nie sprawdzisz 😞 Chodź powinien to mieć kupujący w systemie oraz allegro bo w zakładce kupione, kupujący ma prawie z dwóch lat z tego co pamiętam 😉
Napisz mu i allegro w dyskusji że zgodnie z prawem na zgłoszenie reklamacji u przewoźnika jest rok czasu !!!
@deny_01 zamówienie z 13 05 2022 . Dziś mamy 18-05-23 . Od zakupu minąl ponad rok. W tej sytaucji zgodnie z prawem konsumenckim to kupujący musi udowodnić istnienie wady w momencie zakupu.
Rozmumiem że jest reklemacja z tytułu rękojmi ? no bo z jakiegoz by innego ?
Wiec niech kupujący udowodni że paczki nie otrzymał.
Dla jasności opieram sie na przepisach obowiązujących w dniu zakupu czyli w 2022r
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ ale to prawda . My także mieliśmy już takie zgłoszenia z przed kilku-kilkunastu miesięcy że ktoś nie otrzymal paczki, lub zwrotu pieniędzy za odstąpienie. Na szczescie my archiwizujemy także dokumenty papierowe. Lecz zaczyna to być zauważalne że ktos myśli ze jest luka w systemie i próbuje ją wykorzystac
@_Likos_ według mnie allegro powinno pokazywać zakupu w systemie z pełnych 2 lat wstecz, tyle ile jest na reklamację !!! łatwiej było by sprawdzić co i jak, a nie wszyscy importują zamówienia do sklepów itp.
@kostas11 to nic nie da. Bo trackingi z paczek znikają najpóźniej po roku a czasem wczesniej. My po prostu zamówienia każdego dnia (papierowe) wrzucamy do koszulki razem z numerami listów przewozowych. Po dwóch latach w niszczarke i na wypełniacze 🙂
Niestety jak to mówił klasyk. "pogański kraj-pogańskie obyczaje" . 99,% transakcji jest bezproblemowe ale ten 1% psuje obraz wszystkich kupujacych. Zresztą bardzo podobnie jest ze sprzedającymi. Kilka procent oszustów i wyłudzaczy psuje opinie pozostałym nic nie poradzisz im wiecej papierków tym wiekszy spokój.
@deny_01 dobrze, że załączyłeś informacje na temat tej przesyłki w dyskusji oraz w wiadomości e-mail do nas, w systemie również nie widzę już do niej numeru przesyłki, poczekajmy na odpowiedź z InPost. Dodam, że reklamację musisz rozpatrzyć, ale możesz ją odrzucić.
@_Likos_ @kostas11 dane są usuwane po określonym czasie, ponieważ jest to masa informacji jeśli pomyśli się o ilości zamówień składanych na Allegro.
Rozumiem, że takie zgłoszenie wygląda podejrzanie, mam nadzieję, że uda się pomyślnie dla obu stron rozwiązać tę sytuację.
Jeśli uda się ustalić, że paczka trafiła do kupującego, to proponuję zgłosić sprawę na Policję z art. 286kk . Za chwilę będzie wysyp takich, o ile już nie jest (sądząc po poście _Likos_), którzy myślą że im się uda przechytrzyć sprzedającego - mieć towar, i pieniądze.
Ale sprzedajacy nie napisał że wysłał, czy tak?
Napisał:
"W zestawieniu sprzedaży wygenerowanym przez allegro za konkretny dzień mamy czarno na białym , nr przesyłki Inpost , wysłanej w ramach Allegro Paczkomaty w pakiecie SMART! ze statusem SENT czyli wysłano."
P.S. zresztą nie oszukujmy się, jak ktoś przypomina sobie po ponad roku czasu że czegoś nie dostał to trochę to śmierdzi