anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący po roku zgłasza że nie otrzymał zamówienie

deny_01
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Mamy taką sytuację , klient po ponad roku pisze do nas ws zamówienia złożonego 13 maja 2022 że nie otrzymał przesyłki.

Zakłada dyskusję a konsultant allegro pisze nam żebyśmy nadali przesyłkę lub oddali pieniądze.

Problem w tym że na karcie transakcji nie ma już nr przesyłki , wyświetla się komunikat "od zamówienia minęło ponad 180 dni" i tutaj kupujący podtrzymuje że skoro on nie ma tam nr przesyłki to paczka nie została nigdy wysłana.

W zestawieniu sprzedaży wygenerowanym przez allegro za konkretny dzień mamy czarno na białym , nr przesyłki Inpost , wysłanej w ramach Allegro Paczkomaty w pakiecie SMART! ze statusem SENT czyli wysłano.

Inpost nie przechowuje tak długo hisoprii przesyłek , mimo wszystko napisaliśmy do nich w tej sprawie jak również w kontakcie allegro podaliśmy dane z pliku zestawienia sprzedaży wraz z numerem przesyłki i statusem.

 

W tej chwili nie można stwierdzić czy kupujący faktycznie nie odebrał przesyłki , czy np nie dotarła ani złożyć na nią ewentualnej reklamacji.

Rozwiązaniem oddania pieniędzy kupującemu jak paczka została wysłana ze zrozumiałych względów nie jesteśmy zachwyceni.

 

Co zrobić z takim fantem ?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kostas11
#21 Demiurg#

@deny_01 coś mi to pachnie wyłudzeniem, minął rok i kilka dni jak by wiedział że po roku nic nie sprawdzisz 😞  Chodź powinien to mieć kupujący w systemie oraz allegro bo w zakładce kupione, kupujący ma prawie z dwóch lat z tego co pamiętam 😉

Napisz mu i allegro w dyskusji że zgodnie z prawem na zgłoszenie reklamacji u przewoźnika jest rok czasu !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@deny_01  zamówienie z 13 05 2022 . Dziś mamy 18-05-23 . Od zakupu minąl ponad rok. W tej sytaucji zgodnie z prawem konsumenckim to kupujący musi udowodnić istnienie wady w momencie zakupu.

Rozmumiem że jest reklemacja z tytułu rękojmi ? no bo z jakiegoz by innego ?

Wiec niech kupujący udowodni że paczki nie otrzymał.

Dla jasności opieram sie na przepisach obowiązujących w dniu zakupu czyli w 2022r 

 

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  ale to prawda . My także mieliśmy już takie zgłoszenia z przed kilku-kilkunastu miesięcy że ktoś nie otrzymal paczki, lub zwrotu pieniędzy za odstąpienie. Na szczescie my archiwizujemy także dokumenty papierowe. Lecz zaczyna to być zauważalne że ktos myśli ze jest luka w systemie i próbuje ją wykorzystac

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_Likos_ według mnie allegro powinno pokazywać zakupu w systemie z pełnych 2 lat wstecz, tyle ile jest na reklamację !!!  łatwiej było by sprawdzić co i jak, a nie wszyscy importują zamówienia do sklepów itp. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kostas11  to nic nie da. Bo trackingi z paczek znikają najpóźniej po roku a czasem wczesniej. My po prostu zamówienia każdego dnia (papierowe) wrzucamy do koszulki razem z numerami listów przewozowych. Po dwóch latach w niszczarke i na wypełniacze 🙂

Niestety jak to mówił klasyk. "pogański kraj-pogańskie obyczaje" . 99,% transakcji jest bezproblemowe ale ten 1% psuje obraz wszystkich kupujacych. Zresztą bardzo podobnie jest ze sprzedającymi. Kilka procent oszustów i wyłudzaczy psuje opinie pozostałym nic nie poradzisz im wiecej papierków tym wiekszy spokój.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@deny_01 dobrze, że załączyłeś informacje na temat tej przesyłki w dyskusji oraz w wiadomości e-mail do nas, w systemie również nie widzę już do niej numeru przesyłki, poczekajmy na odpowiedź z InPost. Dodam, że reklamację musisz rozpatrzyć, ale możesz ją odrzucić. 
@_Likos_ @kostas11 dane są usuwane po określonym czasie, ponieważ jest to masa informacji jeśli pomyśli się o ilości zamówień składanych na Allegro. 
Rozumiem, że takie zgłoszenie wygląda podejrzanie, mam nadzieję, że uda się pomyślnie dla obu stron rozwiązać tę sytuację. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Jeśli uda się ustalić, że paczka trafiła do kupującego, to proponuję zgłosić sprawę na Policję z art. 286kk . Za chwilę będzie wysyp takich, o ile już nie jest (sądząc po poście _Likos_), którzy myślą że im się uda przechytrzyć sprzedającego - mieć towar, i pieniądze.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Ale sprzedajacy nie napisał że wysłał, czy tak?

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#


Napisał:
"W zestawieniu sprzedaży wygenerowanym przez allegro za konkretny dzień mamy czarno na białym , nr przesyłki Inpost , wysłanej w ramach Allegro Paczkomaty w pakiecie SMART! ze statusem SENT czyli wysłano."

 

P.S. zresztą nie oszukujmy się, jak ktoś przypomina sobie po ponad roku czasu że czegoś nie dostał to trochę to śmierdzi

oznacz moderatorów