Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od ponad tygodnia mam dość uciążliwy problem z pewnym kupującym. Dokonuje on zakupu produktów na znaczną kwotę (jednorazowo to kilka tysięcy złotych), a sumarycznie kwota zbliża się do 100 tysięcy. Za każdym razem tworzy nowe konto. Korzysta z trzech zestawów "imię + nazwisko", trzech paczkomatów (oddalonych od siebie o kilka kilometrów) i za każdym razem innego numeru telefonu (przeważnie zagraniczna bramka do odbioru wiadomości). O ile prowizja jest zawsze zwracana po 7 dniach, o tyle takie zakupy są uciążliwe i zaburzają statystyki i normalną pracę. Lista "moi nieaktywni kupujący" jest tutaj bezskuteczna, bo za każdym razem utworzone zostaje nowe konto. Czy można jakoś temu zaradzić? Czy takie długotrwałe działanie można traktować jako nękanie?
Jak jednorazowe wybryki to nie zablokują, a adres ten sam?
Czytasz ? a wiesz co to adres kupującego a adres paczkomatu, anie bo ty nawet nie prawnik bo jak masz czas tu siedzieć i opisywać prawnicze dyrdymały to ....😛
@neoox zgłoś do allegro. Oni tym swoim super narzędziem do wiązania kont może powiążą delikwenta i zablokują na stałe tworzenie nowych kont. 😁 chyba.
Musiałeś jakoś podpaść temu człowiekowi.
@neoox przykro mi, że masz takie problemy na Allegro. W tej sprawie poproszę Cię o wysłanie do nas wiadomości za pomocą tego formularza.
Podaj w niej proszę loginy osoby, którą podejrzewasz o działanie na Twoją szkodę, odpowiedni dział zweryfikuje Twoje zgłoszenie.
Adres za każdym razem jest ten sam - stary budynek Urzędu Miasta w małej miejscowości w południowej Polsce.
Zgłaszałem problem poprzez formularz oraz do dedykowanego opiekuna Allegro, ale niestety nic się nie wydarzyło. Jedyne co zyskuję to szybsze zwroty prowizji. Liczę na to, że ktoś podejmie właściwe kroki.
@neoox
Zgłaszałem problem poprzez formularz oraz do dedykowanego opiekuna Allegro, ale niestety nic się nie wydarzyło.
Być może legendarny (podobnie jak gruppenführer Wolf z kultowego serialu) tzw. "odpowiedni dział/zespół" weryfikujący Twoje zgłoszenia - podjął już w tej sprawie odpowiednie środki. Jednocześnie uzurpując sobie prawo do autonomii co w takiej sytuacji jest odpowiednie, a co nie.
Tak - legendarny zespół specjalistów już pracuje nad rozwiązaniem mojego problemu 😀
Podejrzewam, że gdyby pokrzywdzonym był klient to już cała brygada ekspertów stałaby za nim murem, a jeżeli pokrzywdzonym jest sprzedający to jakoś to będzie. Przypominam, że Allegro pobiera prowizję już w momencie zawarcia transakcji, więc jeżeli taka sytuacja ma miejsce końcem miesiąca to muszę zapłacić całą prowizję i liczyć na jej odzyskanie w kolejnym miesiącu.
@neoox
Podejrzewam, że gdyby pokrzywdzonym był klient to już cała brygada ekspertów stałaby za nim murem
Nie.
Troska o Kupującego na Allegro jest (w mojej ocenie) tylko pozorna.
W praktyce - wielokrotnie wykazywano tu konflikty pomiędzy interesami Kupujących, a interesami Allegro polegające np. na niedoinformowywaniu Kupujących czy stosowaniu mechanizmów mogących (i bardzo często wprowadzających) ich w błąd (m.in.: wadliwie skonstruowany formularz deklaracji odesłania rzeczy, produktyzacja, tolerowanie ofert naruszających przepisy prawa lub ofert w których sprzedawca deklaruje w ofercie zamiar popełnienia przestępstwa skarbowego gdy dojdzie do transakcji z kupującym, system komentarzy i ocen niezgodny z Regulaminem Allegro (w tym brak możliwości uwiarygodnienia się rzetelnego kupującego), etc.)
Są udokumentowane przykłady arogancji Allegro (wyrażająca się m.in. brakiem szacunku do Kupujących oraz obowiązujących przepisów - w tym zapisów Regulaminu Allegro) np. przedstawione w tym wątku:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sprzedawca-wystawia-powystawowe-i-ze-zwro...
Trwający już od ponad półtora miesiąca tylko jeden przypadek tylko z jednym sprzedającym i tysiącami ofert naruszającymi regulamin (i mogącymi wprowadzić w błąd kupujących oraz zakłócić tzw. uczciwą konkurencję) pozwala mieć uzasadnione wątpliwości co do istnienia choćby namiastki mechanizmów bezpieczeństwa (w praktyce, a nie np. w kolejnych opowieściach moderatorów, których wiarygodność wypowiedzi w ww. wątku każdy zainteresowany może sobie sam zweryfikować własną miarą).
Witam serdecznie,
u mnie sytuacja wygląda podobnie lecz w mniejszej skali, od stycznia tego roku próbuje sprzedać telefon do dzisiaj 3 x zakupiony bez opłacenia (na allegro lokalnie to 6 dni straty czasu) zgłaszałem to do allegro i moje podejrzenia do Allegro niestety nie dopatrzyli się niczego złego. Myślę że problem jest poważny i złożony bo tak na upartego grupa kilkunastu sprytnych Hakerów może skutecznie sparaliżować i zniechęcić sprzedających do wystawiania aukcji. Jak już pisałem wcześniej komu przeszkadzała rejestracja kont po przez wysłanie kodu poczta tradycyjną 🙂
Rozwiązanie które się nasuwa samo to w momencie zakupu aukcja nie powinna znikać lecz produkt powinien zostać oznaczony jako zarezerwowany z możliwością kupna jeśli pierwszy nie opłaci zakupu w ciągu 24 h
pozdrawiam Robert