anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zakłada nowe konta i nie opłaca zamówień

neoox
#8 Zapaleniec#

Od ponad tygodnia mam dość uciążliwy problem z pewnym kupującym. Dokonuje on zakupu produktów na znaczną kwotę (jednorazowo to kilka tysięcy złotych), a sumarycznie kwota zbliża się do 100 tysięcy. Za każdym razem tworzy nowe konto. Korzysta z trzech zestawów "imię + nazwisko", trzech paczkomatów (oddalonych od siebie o kilka kilometrów) i za każdym razem innego numeru telefonu (przeważnie zagraniczna bramka do odbioru wiadomości). O ile prowizja jest zawsze zwracana po 7 dniach, o tyle takie zakupy są uciążliwe i zaburzają statystyki i normalną pracę. Lista "moi nieaktywni kupujący" jest tutaj bezskuteczna, bo za każdym razem utworzone zostaje nowe konto. Czy można jakoś temu zaradzić? Czy takie długotrwałe działanie można traktować jako nękanie?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Respivent
#10 Popularyzator#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak jednorazowe wybryki to nie zablokują, a adres ten sam?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
a adres ten sam?


Czytasz ?
"Korzysta z trzech zestawów "imię + nazwisko", trzech paczkomatów (oddalonych od siebie o kilka kilometrów)"

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czytasz ? a wiesz co to adres kupującego a adres paczkomatu, anie bo ty nawet nie prawnik bo jak masz czas tu siedzieć i opisywać prawnicze dyrdymały to ....😛

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@neoox zgłoś do allegro. Oni tym swoim super narzędziem do wiązania kont może powiążą delikwenta i zablokują na stałe tworzenie nowych kont. 😁 chyba.

Musiałeś jakoś podpaść temu człowiekowi.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@neoox przykro mi, że masz takie problemy na Allegro. W tej sprawie poproszę Cię o wysłanie do nas wiadomości za pomocą tego formularza
Podaj w niej proszę loginy osoby, którą podejrzewasz o działanie na Twoją szkodę, odpowiedni dział zweryfikuje Twoje zgłoszenie. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

neoox
#8 Zapaleniec#

Adres za każdym razem jest ten sam - stary budynek Urzędu Miasta w małej miejscowości w południowej Polsce.

Zgłaszałem problem poprzez formularz oraz do dedykowanego opiekuna Allegro, ale niestety nic się nie wydarzyło. Jedyne co zyskuję to szybsze zwroty prowizji. Liczę na to, że ktoś podejmie właściwe kroki.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@neoox 
Zgłaszałem problem poprzez formularz oraz do dedykowanego opiekuna Allegro, ale niestety nic się nie wydarzyło

Być może legendarny (podobnie jak gruppenführer Wolf z kultowego serialu) tzw. "odpowiedni dział/zespół" weryfikujący Twoje zgłoszenia - podjął już w tej sprawie odpowiednie środki. Jednocześnie uzurpując sobie prawo do autonomii co w takiej sytuacji jest odpowiednie, a co nie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

neoox
#8 Zapaleniec#

Tak - legendarny zespół specjalistów już pracuje nad rozwiązaniem mojego problemu 😀

Podejrzewam, że gdyby pokrzywdzonym był klient to już cała brygada ekspertów stałaby za nim murem, a jeżeli pokrzywdzonym jest sprzedający to jakoś to będzie. Przypominam, że Allegro pobiera prowizję już w momencie zawarcia transakcji, więc jeżeli taka sytuacja ma miejsce końcem miesiąca to muszę zapłacić całą prowizję i liczyć na jej odzyskanie w kolejnym miesiącu.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@neoox 
Podejrzewam, że gdyby pokrzywdzonym był klient to już cała brygada ekspertów stałaby za nim murem

Nie.
Troska o Kupującego na Allegro jest (w mojej ocenie) tylko pozorna.
W praktyce - wielokrotnie wykazywano tu konflikty pomiędzy interesami Kupujących, a interesami Allegro polegające np. na niedoinformowywaniu Kupujących czy stosowaniu mechanizmów mogących (i bardzo często wprowadzających) ich w błąd (m.in.: wadliwie skonstruowany formularz deklaracji odesłania rzeczy, produktyzacja, tolerowanie ofert naruszających przepisy prawa lub ofert w których sprzedawca deklaruje w ofercie zamiar popełnienia przestępstwa skarbowego gdy dojdzie do transakcji z kupującym, system komentarzy i ocen niezgodny z Regulaminem Allegro (w tym brak możliwości uwiarygodnienia się rzetelnego kupującego), etc.)
   
Są udokumentowane przykłady arogancji Allegro (wyrażająca się m.in. brakiem szacunku do Kupujących oraz obowiązujących przepisów - w tym zapisów Regulaminu Allegro) np. przedstawione w tym wątku:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sprzedawca-wystawia-powystawowe-i-ze-zwro...

Trwający już od ponad półtora miesiąca tylko jeden przypadek tylko z jednym sprzedającym i tysiącami ofert naruszającymi regulamin (i mogącymi wprowadzić w błąd kupujących oraz zakłócić tzw. uczciwą konkurencję) pozwala mieć uzasadnione wątpliwości co do istnienia choćby namiastki mechanizmów bezpieczeństwa (w praktyce, a nie np. w kolejnych opowieściach moderatorów, których wiarygodność wypowiedzi w ww. wątku każdy zainteresowany może sobie sam zweryfikować własną miarą).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów