Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych
Mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników
Dziś 06-05-2020 kupujący xxxx otworzył dyskusję i zgłosił problem ze przedmiot jest uszkodzony
Treść wiadomości
To jest reklamacja, on ma czas na reklamację z tytułu rękojmi 2 lata. Reklamację musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni.
W przypadku firmy jest tak samo ? Nie jestem biegły w prawie ale reklamacja jest dobrą wolą sprzedającego jeśli jest firmą jak się nie mylę
Mylisz się. Gwarancja jest dobrą wolą. Rękojmia jest przyznana ustawowo. W przypadku rękojmi nie ma znaczenia - firma, czy sprzedający prywatnie.
To czyli nic nie można zrobić ?
Klient może ponosić 4 miesiące i oddać ? a ja muszę mu oddać kasę tak ?
Na pytanie czy nosił odpisał że tylko prał w celu higienicznym , ale nie nosił 🙂
Po zdjęciach które mi wysłał można wnioskować że towar była za mały i gumka w pasie nie wytrzymała , ale to są tylko moje domysły i nie udowodnię tego
@artur8225-a1 A kto twierdzi, że rozpatrzenie reklamacji = jej uznanie..? Nie możesz uchylić się od rozpatrzenia, ale jak ją rozpatrzysz - to już Twoja decyzja. I nic nie musisz udowadniać. Jeśli uznasz, że uszkodzenie powstało z powodu, o którym piszesz wyżej - odrzucisz reklamację i poprosisz kupującego o wpłatę na przesyłkę zwrotną. Jak mu nie pasuje taka decyzja - niech idzie z tym do sądu.
@Vryko Jeśli wada wystąpi w pierwszym roku uznaje się, że tkwiła w produkcie od początku. Oczywiście można reklamację odrzucić pod pretekstem niewłaściwego użytkowania itp, ale w razie czego sprzedawca będzie to musiał udowodnić.
@xyz96 A po co mi to piszesz..? 🙂 Ja to wiem, informuj sprzedającego 😛 I dokładnie to samo przecież napisałem - "Jeśli uzna, że uszkodzenie postało na skutek nieprawidłowego.." itd.
@Vryko Bo piszesz , że sprzedawca nic nie musi udowadniać. W pierwszym roku musi jakby co.
@xyz96 Toć to był skrót myślowy - przeca widać, że chodziło ino o to, że to sprzedający w tym momencie podejmuje decyzję i że nie musi udowadniać nic, dopóki sprawa nie znajdzie się w - ewentualnie - sądzie. Podstawą rozpatrzenia reklamacji jest zawsze subiektywna opinia sprzedającego; dopiero gdy kupujący się z tym nie zgadza i idzie dalej, podejmując np. kroki prawne - wtedy należy udowodnić, np. powołując biegłych, swoje racje. Pisanie na wstępie o udowadnianiu, w chwili gdy nic nie wiadomo o reakcji kupującego (
przecież może uznać argumentację sprzedawcy) jest ciut na wyrost, my dear... 😛
Po edycie - uff, jak ja nie cierpię zdań wielokrotnie złożonych...jak widać - z wzajemnością 😄
@artur8225-a1 Rozpatrzyć musisz wg prawa do rękojmi i opisać czy uznajesz czy nie Jeżeli będą odmienne zdania to tylko sąd
@Vryko a dobra, zrozumiałam, że klient kupił gacie na firmę, sorry XD
@myslenie-szkodzi weź coś wypij.. 😛
Dzięki za informację na pewno przyda się na przyszłość
Z klientem dogadałem się że koszta podzielimy na pół , nie etyczne było by naciąganie go na koszta wysyłki nie wiadomo jaki by nie był
A to luty 2020 byl 4 mce temu? Ciekawe w moim kalendarzu jest to ponad 2 mce.
Poza tym o ile sie nie myle bielizna nie pidlega zwrotowi ani reklamacji. Prosze dokladnie sprawdzic warunki zwrotow i reklamacji bielizny.
Mylisz się. Reklamacji podlega wszystko.
@xyz96 A rybki akwariowe jak zdechną w drodze do domu albo po kilku dniach ??
@LEW433 "Wszystko" oznacza wszystko. Możesz reklamować niezgodność z umową samolotu, starych gaci czy zdechłego węża. Rybki także. No, chyba że w umowie był zapis, że mają zdechnąć, to nie...