Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
opisałem sytuację i wysłałem zdjęcia uszkodzonego towaru
sprzedaje znaczki i wiem że zapakować je trzeba bardzo solidnie.
Kupujący odesłał walory filatelistyczne zapakowane w ten sam karton ale nie ścisnął go taśmą pakową wobec tego znaczki uległy uszkodzeniu. Nie chodzi mi o kwotę bo to 270 pln ale szczerze martwi mnie taka sytuacja .
Proszę o radę
Sprzedawałeś jako osoba prywatna czy firma?
Prywatnie
Przecież nie musiałeś przyjmować jako osoba prywatna zwrotu, zgodziłeś się wiec zwroc tyle na ile wyceniasz jej wartość.
@Tom249 A możesz w jakiś sposób udowodnić, że to kupujący uszkodził, albo przewoźnik po wysyłce przez kupującego? Może kupujący już takie otrzymał?
Nie oddasz pieniędzy, klient może poprosić o pomoc Allegro w Dyskusji, może też złożyć wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ten zwrot dostanie, Allegro może (nie musi) wymagać od Ciebie zwrotu kosztów, może nawet nałożyć ograniczenia na Twoje konto.
Nawet jak odeślę uszkodzony towar ?
Udowodnić nie mogę, ale gdy towar doszedł do kupującego on nic nie mówił że znaczki są uszkodzone tylko odesłał bo pomylił się i kupił nie to co chciał . Kwota 270 PLN niby nie duża ale dla mnie dość sporo.
@xyz96 hmm ostatnio kuppiłem pewien produkt. Dotarł uszkodzony. Wiec najpierw zgłosiłem to sprzedającemu, wysłałem zdjęcia a dopiero potem zrobilem zwrot konsumencki.
Jełsi kupujący otrzymałby uszkodzony produkt ( niezależnie czy przez sprzedającego czy w dostawie) to powinien to zgloscić aby sytuacja byla jasna. Jeśli nie zgłaszał uszkodzen należy przyjąc że produkt który otrzymał byl prawidłowej jakości. Natomiast za prawidłowe zabezpieczenie przesyłki zwracanej na droge powrotną odpowiada kupujący.Tutaj nie ma co dywagowac i dzielic włosa na czworo.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ czy możecie się Państwo wypowiedzieć
@Tom249 jeżeli w ramach odstąpienia otrzymasz towar, który nie nadaje się do ponownej odsprzedaży, nosi ślady użytkowania to masz prawo do obniżenia wartości zwrotu do klienta. Cenę powinieneś obniżyć o kwotę realną czyli taką o którą rzeczywiście towar stracił na wartości w wyniku nadmiernego użycia przez konsumenta i musisz być w stanie taką wycenę uzasadnić np. przed sądem.
Wtrącę się do tematu. Lada dzień otrzymam zwrot kabla zasilającego do laptopa. Wg informacji uzyskanych od klienta, kabel nie pasuje do jego laptopa. Poprosiłem klienta o przesłanie zdjęcia porównującego oba kable. Zauważyłem na nim, że mój kabel został zniszczony, prawdopodobnie wskutek dopasowania go do jego laptopa. Teraz pytanie: czy w tym przypadku też mogę obniżyć wartość zwrotu do klienta? Jeśli będzie on niesprawny, to jego wartość będzie niemal zerowa.
Dodam że prowadzę firmę, a klient odsyła kabel, podając za przyczynę: "towar inny niż zamówiony"
@mplaptonik nie popadaj w paranoje, ze wartosc bedzie zerowa 😄
Jesli to zasilacz z kablem to mozna obciąć końcówkę i dolutować nową 😄
Są specjalne zestawy.
Jesli sam kabel to jest faktycznie problem.
To jest te gniazdo zasilania w laptopie, co się zasilacz podłącza. Wyglada, jakby go szczur opier... Napisał, że 3 żyły urwane. Za Chiny go nie naprawię. Mogę mu zrwocic co najwyżej tyle, ile mam na nim marży.
Coś zwrócić musisz w radykalnych przypadkach 1 grosz zwrotu z uzasadnieniem kabel nie nadaje się do ponownej odprzedaży jest uszkodzony i nadaje sie wyłącznie na śmietnik