Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Jak w temacie. Istnieje jakaś możliwość masowego zablokowania użytkowników typu Client xxxxxx oraz niezarejestrowanych ???
Dość patologii, która dla zabawy kupuje, nie płaci i jeszcze wystawia ocenę negatywną. Skoro Allegro ma w głębokim poważaniu Sprzedających utrzymujących z horrendalnych prowizji ten serwis to trzeba wziąć sprawy w swoje ręce.
Ktoś, coś, jakieś pomysły ???
@znaczek Nie ma takiej możliwości.
@WREDZIA-W1no to pewnie byłoby zbyt trudne dla specjalistów od informatyki w Allegro.
Zgodnie z Polskim prawem nie można odmawiać sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny,dlatego tez takiej funkcji w serwisie nie ma.
ROZWIĄZAŃ PROBLEMU JEST KILKA.
Nie naruszając prawa do zakupów należy pozbawić kupujących możliwości wystawiania komentarzy. Jest jeszcze jedna opcja. Umożliwić kupującym ocenianie klientów niezarejestrowanych. Każdy z nas sprzedających podlega ocenie, a ze strony "niezarejestrowanych" to bardzo niesprawiedliwe oceny. Ocena kupujących będzie wyraźną informacją dla sprzedającego.
DZISIAJ TACY KUPUJĄCY TO ŚWIĘTE KROWY, A SERWIS ZAPOMINA, ŻE TO MY PŁACĄCY HORRENDALNE PROWIZJE UTRZYMUJEMY ALLEGRO
Nie przejmując żadnej ze stron można podejść do tego w ten sposób,że kupującego i tak nie zweryfikujesz do momentu kiedy coś u Ciebie kupi,w momencie kupna możesz podejrzeć jego komentarze,tylko po co i na co?Nie odmówisz mu sprzedaży bo ma listę negatywnych ocen od sprzedających na kilometr,bo nie masz takiego prawa,jak odmówisz Uokik.Możesz nie wysłać przykładowo "za pobraniem" co przy mądrym kupującym,Uokik.
Kupujący w chwili obecnej ma prawa,my go nie mamy,taka jest smutna prawda.
Oceny fakt,powinny być adekwatne,i przy nie zrealizowanej transakcji,nie powinny mieć miejsca w mojej ocenie,jednak daje to nam walkę z wiatrakami.
Swoje robi także "konkurencja" która jako Client,psuje swoim rywalom rynek,ale i ci kupujący którzy tak poważnie robią sobie żarty z zakupów,do momentu kiedy nie będzie prawnego instrumentu aby takich gagatków tępić,pozostaje nam tylko pogadać.
WIĘC ZOSTAJE POZBAWIENIE KUPUJĄCYCH NIEZAREJESTROWANYCH MOŻLIWOŚCI WYSTAWIANIA KOMENTARZ.
A TO ANI NIE NARUSZA PRAWA, I PRAKTYCZNIE DO ZROBIENIA BEZ WIĘKSZEGO PROBLEMU
Nie do końca nie narusza prawa,w mojej ocenie,mamy wolność słowa i to daje obywatelom (kupującym) możliwość wypowiadanie się w każdej dziedzinie(odnośnie transakcji) o ile nie narusza to dobra osobistego i innych temu pokrewnych.Więc aby uniemożliwić niezarejestrowanym klientom możliwość komentowania transakcji,lub w ogóle klientom,trzeba by było im ta wolność odebrać.Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić,z chęcią czegoś się dowiem.
To dlaczego SPRZEDAJĄCYCH pozbawiono TEGO PRAWA?
Sprzedający (firma) jest traktowana przez Państwo uznajmy to za termin,jako"instytucja"jednostka podlegająca innemu prawu niż kupujący,jako osoba fizyczna,lub firma niebędąca osoba fizyczną, może takie negatywne opinie o sobie kierować na drogą sądową,tylko i wyłącznie wtedy możesz dbać o swoje dobre imię (naruszenie dóbr osobistych),w praktyce nie stosuje się tego bo nikomu,powiedzmy sobie szczerze,nie chce się tego robić,lepiej przełkąć nawet niesłuszną krytykę niż wdawać się w dialogi i spory z kupującym.
Prawa nie zmienimy,prędzej włosy nam wypadną 🙂
Nie do końca masz rację. Nie znam przepisów prawa, które mówią o tym, że sprzedający (fizyczny czy też osoba prawna) ma obowiązek udzielić możliwości skomentowania transakcji, która została dokonana.
To że na allegro jest taka możliwość nie znaczy że jest to obowiązek prawny. Zatem allegro ma możliwość wyłączenia opcji komentarzy dla niezarejestrowanych i nie zweryfikowanych klientów, ale tego nie robi, bo wówczas więcej sprzedawców miałoby SS i mniej płacili by dla allegro, za płatne opcje.
Ponadto widać, że dla allegro sprzedający to problem np.:
1) za chwilę wyższe stawki prowizyjne
2) koszty wysyłki darmowe dla klienta będą opłacać sprzedający
3) każdy spór z kupującym to allegro jest po stronie kupującego
4) negatywne komentarze z **piiip** wyjęte allegro ma to gdzieś
Nie mówiąc o tym, że kupujący wystawia komentarz negatywny bo np. (miałem na koncie firma swojej taki komentarz) książka była nieciekawa w skrócie więc kupujący wystawił mi negatywa i 1 gwiazdkę. Bo ja jako firma przecież piszę te powieści. Allegro na prośbę o usunięcie ma to gdzieś.
Każdy pewnie na swoim koncie ma podobne przypadki.
@znaczekW systemie komentarzy nie chodzi o prawa, chodzi o ostrzeganie innych przed zakupami u nierzetelnych sprzedawców. Sprzedających pozbawiono możliwości oceny, gdyż z reguły możliwość ta była wykorzystywana do wystawiania negatywnych komentarzy odwetowych (negatyw za negatyw), co skutecznie przez lata zniechęcało kupujących do wyżej wspomnianego ostrzegania, a tym samym powodowało, że system ocen był mało wiarygodny. Poza tym to nie sprzedający utrzymują Allegro, robią to kupujący płacąc za zakupy – część tych wpłat sprzedawcy przeznaczają na prowizje.
@xyz96 Nie do końca się z Tobą zgodzę. Nawet jak nikt niczego nie kupi, sprzedawca i tak zapłaci.
@WREDZIA-W1No może coś tam zapłaci, nie wiem dokładnie bo nie sprzedaję, ale zasadniczo Allegro i sprzedawcy utrzymują się z kasy kupujących.
@LovePRINT Coś się gubisz delikatnie, wolność słowa na Allegro jest dla kupujących, nie dla sprzedawców. Jak widać nie wszyscy muszą mieć prawo do wystawiania ocen i komentarzy.
Kiedyś obie strony wystawiały opinie i była szansa "zobaczyć" z kim mamy do czynienia. Teraz kompletnie nic... a później takie kwiatki wychodzą, że aż żal serce kroi...
@medalik_2009
W mojej ocenie Allegro słusznie wyjałowiło nas z oceniania kupujących,choć nie wszyscy jesteśmy z tego zadowoleni.
Masz sytuację,kupujący wystawia ci zła opinię,ty mu się odwzajemniasz z dołożeniem swojej mądrości jako sprzedawca lub z tego powodu bo masz zły dzień,opinia wystawiona przez Ciebie temu kupującemu jest widoczna na Twoim profilu,z pewnością kupujący kolejny który chce kupić u Ciebie,przeczyta to i ów z tego,wyjdzie z założenia że kupujący nie dba o klienta bo wypisuje to i owo na jego temat.
Nie neguję możliwości blokowania takich kupujących czy zablokowania wystawiania opini do nie zawartych transakcji,jednak póki co serwis nie zmierza w tym kierunku a zaś w drugim,to kupującego się "wabi" na Smarty,żarty,monety i inne takie tam,a sprzedawca się zawsze znajdzie nie Ty to inny.
@LovePRINT ale ja nie oceniam czy zrobiło to słusznie czy nie. Odniosłem się do fragmentu twojej wypowiedzi tj. "Więc aby uniemożliwić niezarejestrowanym klientom możliwość komentowania transakcji,lub w ogóle klientom,trzeba by było im ta wolność odebrać."
Jak widzisz nie jest to żadne zabranie wolności gdyż osoba prywatna, która coś sprzedaje zbędnego, używanego też jest możliwości wystawienia opinii do transakcji pozbawiona.
Fakt,masz rację @medalik_2009 o tych sprzedających zapomniałem 🙂
Kiedyś była opcja blokowania niezarejestrowanych, pamiętam bo zawsze miałem to włączone, ale w trosce o swoje zyski Allegro usunęło tą bardzo przydatną dla sprzedających opcje i teraz trzeba się użerać z takimi kupujacymi, z doświadczenia wiem że prawie zawsze są z nimi problemy !!