Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Super sprzedawca zawsze był symbolem świetnej obsługi klienta i dobrej jakości produktów. Super sprzedawca był sprzedawcą, który po prostu nie dawał du*y. Może ktoś jeszcze pamięta Allegro sprzed 10 lat, gdzie fioletowe pompony (biskupi) mieli tylko najlepsi we wszechświecie 😉 Teraz nawet podporządkowanie się zasadom narzuconym przez Allegro niczego nie gwarantuje...
Jestem super sprzedawcą, ale wkrótce mogę utracić ten status. Tak mi ostatnio pogroziło Allegro w mailu. Mogę stracić ten status nie z powodu kiepskiego podejścia do klienta, obsługi zamówień czy jakości produktów które sprzedaję. Ale dlatego, że klienci mogą ocenić koszt wysyłki które ustala Allegro. Dzięki temu jakość sprzedaży spada. Wiem, temat rzeka ale nie jestem w stanie pojąć, dlaczego my mamy być karani przez Allegro za coś, co ustala samo Allegro 🤣I generalnie mogłabym mieć w nosie SS, ale chodzi mi tutaj o jakość sprzedaży która w moim mniemaniu bardzo mocno wpływa na widoczność ofert a tym samym na sprzedaż. No chyba że to zbieg okoliczności że w momencie niższej jakości sprzedaży, sprzedaż ta leci na łeb, na szyję.
Jak to wygląda w praktyce? W ciągu ostatnich 30 dni, otrzymałam 63 opinie. Zadowolenie kupujących jest na poziomie 4,931. Od początku kariery ani jednego negatywa. Za to otrzymałam ostrzeżenie od Allegro, że jeśli tak dalej pójdzie to stracę SS i trafię do piekieł.
Spoko, pierwsza z tych not dotyczy rzeczy na które mam wpływ (zgodność z opisem i obsługa kupującego). Tak sobie ktoś to ocenił, niech mu będzie. Jedna na 63 opinie gdzie ja się "mniej" postarałam. Natomiast cała reszta to obniżone noty za koszty wysyłki ustalone przez Allegro z góry. Ostatnia opinia z jedną gwiazdką dotyczy najtańszego kosztu wysyłki, czyli 6,99 zł (zdzierstwo!).
Już nie mam pretensji do kupujących o obniżanie tych not, bo część z tych klientów jest granatem oderwana od rzeczywistości i wszystko by chciała za dara. Ale mam pretensje do Allegro. Już tyle razy ten temat był przez nas podnoszony, wielokrotnie podrzucaliśmy pomysły kiedy można poddać ocenie koszty wysyłki ale z Waszej strony od zawsze cisza w tym temacie. Poddawanie ocenie kosztów, które są ustalane z góry przez Was, jest absurdalne. Zastanawiam się, co w sytuacji gdy otrzymam z 10 opinii w których 6,99 za wysyłkę będzie DROGO, i otrzymam za nią jedną-dwie gwiazdki. Już nie będę super sprzedawcą?! Będę już tylko marnym sprzedawcą bo nie dałam klientowi darmowej dostawy?
Nie wliczam kosztu produktu w koszty wysyłki, nie podnoszę sztucznie cen za wysyłkę żeby sobie dorobić, nie wliczam w tę cenę kosztów pakowania. Oferuję tyle, ile sama płacę PP czy Inpostowi. I mamy być za to oceniani, bo Wy tak chcecie, a klienci to mogą zrobić?! Wkrótce zaczniecie NAS oceniać za to, czy PRZEWOŹNIK dostarczył paczkę w wyznaczonym przez WAS czasie 😅To by się nadawało do Misia z 2020 roku.
Wiem że tym postem absolutnie niczego nie zmienię, ale miło by było dostać choć cień nadziei, że bierzecie pod uwagę możliwość usunięcia ocen za koszt wysyłki, lub pracujecie nad jakimś sensownym rozwiązaniem które nie krzywdziło by aż tak sprzedających...
@Janirka rozumiem rozgoryczenie z Twojej strony, jednak reguły są jednakowe dla Wszystkich. Mam nadzieję, że utrzymasz status Super Sprzedawcy i świetne wyniki sprzedażowe.
@cloudcloud Reguły jednakowe dla wszystkich NIE RÓWNA się Sprawiedliwe . Bo odpowiedz na pytanie w czym zawiniła tutaj przy koszcie dostawy @Janirka ? Na prawdę nie podoba mi się podejście : My coś robimy, nie macie na to wpływu ale za to oberwiecie za to po głowie. Nasza wina = wasz problem.😪
Ocena za koszt wysyłki jest potrzebna, ale powinno być z automatu pięć gwiazdek gdy sprzedawca udostępnia tanie wysyłki typu paczkomat, allegro polecony, odbiór w punkcie żabka itp. oraz nie zawyża kosztów wysyłek. Np. gdy coś waży 12 kilo i powinno być wysłane kurierem, to niechże ten kurier kosztuje tyle ile powinien, a nie 100zł (bo i takie kwiatki się zdarzają).
Istnieją natomiast sprzedawcy (i jest ich cakiem sporo) którzy nawet dla drobnych przedmiotów udostępniają tylko drogie wysyłki kurierem. I takim należy polecieć po gwiazdkach, może się pukną w końcu w czerep i udostępnią choć paczkomat. Bo jeżeli chcę kupić np. płytę CD za 15zł której akurat nikt inny nie ma, i widzę że najtańsza wysyłka u tego sprzedawcy to kurier za 19zł, to mnie cholera bierze.
Czyli reasumując, dla sprzedawców którzy nie zawyżają kosztów wysyłek dać z automatu pięć gwiazdek. Dla pozostałych udostępnić swobodną ocenę kosztów wysyłki. Dopiero takie rozwiązanie można będzie uznać za w miarę sprawiedliwe, bo wiadomo że klientów roszczeniowych nie brakuje.
@cloudcloud Ale ja nie oczekuję taryfy ulgowej wyłącznie dla siebie, ale dla wszystkich sprzedawców. Przypadków podobnych do mojego są tysiące. Tak jak postów na ten temat, więc widocznie nie tylko mnie ta kwestia mocno wkurza.
Uważam po prostu, że taka polityka jest totalnie nie fair. Bo gdzie tu sprawiedliwość? Staję na głowie, dbam o klientów i obsługę ich zamówień, jestem uczciwa, nie wciskam kitu ani chłamu. Zyczajnie się staram i daję z siebie wszystko. Nie mogę sobie niczego zarzucić. Ale dostaję po głowie za każdym razem, gdy komuś nie odpowiada koszt wysyłki którego żywcem obniżyć się nie da. Zrozumiałabym, gdybym podwyższała ceny wysyłki byleby uszczknąć z tego kilkadziesiąt groszy. Ale nie rozumiem dlaczego tej ocenie poddawani jesteśmy my. Dlaczego więc, klient nie może ocenić PP lub Inpostu albo Was, za to jaką Wam dali cenę na wysyłki, ale może ocenić sprzedawcę który nie ma na nie wpływu? Stąd to moje rozgoryczenie. Bo takich wątków było wiele. Za Waszą decyzją nie stoi żadne logiczne wytłumaczenie, ani solidny argument którego zwyczajnie oczekuję. Tak czysto po partnersku.
Ja mam nadzieję, że kiedyś dożyję dnia w którym choć raz się nad nami pochylicie.
@cloudcloud ale taka odpowiedź nic nie zmienia. Na tym forum już tyle razy był podnoszony ten temat, że ocena kosztów wysyłki w kwocie narzuconej przez Allegro jest krzywdząca i bezsensowna, że jako Moderator powinnaś już dawno to zauważyć. My jako sprzedający oczekujemy, że w końcu nasz głos zostanie wysłuchany i ten aspekt oceny zostanie zmieniony.
@myslenie-szkodzi "Na tym forum już tyle razy był podnoszony ten temat, że ocena kosztów wysyłki w kwocie narzuconej przez Allegro jest krzywdząca i bezsensowna, że jako Moderator powinnaś już dawno to zauważyć. My jako sprzedający oczekujemy, że w końcu nasz głos zostanie wysłuchany i ten aspekt oceny zostanie zmieniony. "
Jestem wyłącznie kupującym, ale także uważam że ocena kosztów wysyłki wtedy, gdy są one w kwotach narzuconych przez allegro jest krzywdząca. W takich przypadkach z automatu powinno wskakiwać pięć gwiazdek.
Natomiast są przypadki, w których autentycznie należy sprzedającemu polecieć po gwiazdkach za koszty wysyłki. Na przykład są pajace którzy sprzedają przedmioty drobne, a udostępniają jedynie drogą wysyłkę kurierem. Niejednokrotnie szlag mnie trafiał jak na przykład znalazłem używaną płytę CD której nikt inny nie miał, no i płyta za 15zł, a wysyłka kurierem 25zł. No ręce opadają. Takiemu pajacowi należy po gwiazdkach polecieć, może się wtedy puknie w czerep i chociaż paczkomat albo Żabkę udostępni.
@cloudcloud zapytam wprost - czy uwagi użytkowników forum gadane dot. oceny kosztów wysyłki zostały przekazane przez was dalej?
@myslenie-szkodzi wszystkie sugestie są przekazywane.
@cloudcloud i jak widać nicki po @ ciągle nie działają 🙂
@cloudcloud Reguły są takie dla wszystkich. I prawie wszyscy je tak samo oceniają.
Normalnie miedzy ludźmi to się nazywa arogancja. Choć w twoim stanowisku jest nutka współczucia. Pocieszające.
@cloudcloud może wreszcie ktoś w allegro zastanowi się i się wreszcie kapnie, że takie oceny to oceny działania nie sprzedawcy tylko allegro
więc proszę sobie to we własnych statystykach odejmowć
jak można narzucić koszta wysyłki i pozwolić by te ceny rzutowały na opinię sprzedawców???
hipokryzją jest to , że produkt allegro smart nie podlega ocenie
@Janirka Jak to napisał(a)klasyk, staraj się.
@Janirka zadowolenie klientów to jeszcze nic. Wystarczy mieć 1 nierozwiązaną dyskusję i tracisz SS. No chyba że masz powyżej 4000 transakcji to wtedy się od tego uchronisz (warunek nierozwiązanych dyskusji chroni tylko firmy z ogromnymi obrotami). Oczywiście nie chodzi tylko o SS bo jakość sprzedaży też mocno spada i tracisz po 300-400 punktów więc z automatu giniesz na końcu trafności tylko dlatego że klient zaznaczył dyskusję jako nierozwiązana MIMO że zwrot według warunków aukcji i zgodnie z prawem mu się nie należy (w dyskusję włącza się allegro i potwierdza że zwrot się nie należy ale proponują prokonsumenckie zachowanie blabla i klient i tak może oznaczyć jako nierozwiązana). Zadowolenie klientów to jest pikuś przy wyśrubowanych warunkach nierozwiązanych dyskusji i odejmowaniu za to kosmicznej ilości punktów w jakości a tym samym trafności.
Ja myślę, że nikogo nie obchodzi status super sprzedawcy przy kupnie. Masz mieć dobrą cenę i szybko wysłać towar. Na to ludzie patrzą.
@exoryna Tu nie chodzi o sam fakt posiadania SS i poczucia zajebistości, co o spadek jakości sprzedaży. Im niższa punktacja w rozwiązanych/nierozwiązanych dyskusjach, czy niższa punktacja bo klientom nie podobał się koszt wysyłki, tym niższa ogólna jakość sprzedaży, a tym samym oferty pojawiają się niżej na liście wyszukiwań zmniejszając szansę na to, by klient na nie trafił.
@Janirka pocieszę Cię, że stracić SS można z dużo bardziej banalnego powodu. Np. wybierasz się na urlop. Według allegro masz w tym czasie wprowadzać nr przesyłek, a kto wie, może je nawet nadawać, bo Twoje statystyki lecą na łeb i szyję. Jak spadniesz poniżej pewnego progu, żegnaj tytule. A, że jesteś na urlopie, nikogo w serwisie to nie obchodzi. Oczywiście musisz również terminowo odpowiadać na pytania klientów i brać udział w dyskusji. to jest norma.
Na drugim koncie, świeżo założonym miałem jakieś zapytanie klienta, które przeoczyłem. Brak odpowiedzi na jedno pytanie zaskutkował spadkiem łącznej sumy punktów jakości sprzedaży o prawie 400 w dół. Zrobiło mi się minus 290 przy tej ocenie (nieakceptowalne). I to był tylko jeden mail 🙂
@mikeza Dziś allegro rozesłało mejla, w którym jest m.in. taki akapit:
"Od 10 sierpnia na stronie oferty, zamiast czasu wysyłki, pokażemy czas najszybszej dostawy.
Do tej pory kupujący widzieli czas wysyłki, czyli informację o tym, w ile dni roboczych wysyłasz paczki. Teraz dowiedzą się, kiedy otrzymają swoje zamówienia. Data dostawy będzie uwzględniać czas przewozu paczki przez firmę logistyczną oraz inne czynniki, takie jak na przykład Twój urlop. Twoi klienci nie będą musieli przeliczać dni roboczych na kalendarzowe. Dzięki temu będą mogli też szybciej podjąć decyzję o wyborze Twojej oferty."
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere pytanie, czy statystyki będę faktycznie uwzględniać urlop, oby tak było. Bo fakt, że do tej pory urlop był traktowany przez allegro jak normalny okres pracy jest lekko mówiąc kompromitujące.
@exoryna to źle myślisz. Wielokrotnie mając SS ustawiałem cenę najniższą z super sprzedawców ale wyższą niż tych bez SS i w większości przypadków kupowali ode mnie pomijając tych bez SS. Z doświadczenia mogę napisać że wygląda to tak:
-trafność jest kluczowa jeśli chce się mieć wysoką sprzedaż czyli duża ilość punktów w jakości sprzedaży
-SS jest dodatkowym czynnikiem który zwiększa obrót ale mniej ważnym niż trafność
-najniższa cena nic nie daje jeśli masz małą ilość pkt w jakości sprzedaży
I wiem że tak jest bo straciłem SS i dużo pkt przez nierozwiązaną dyskusję i mój obrót mimo najniższych cen spadł do poziomu opłat zus i podatków czyli zero zarobku
trafność > SS > najniższe ceny
tak to wygląda