Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie.
Przychodzę z zapytaniem jak Allegro rozpatruje prośbę o usunięcie komentarza negatywnego gdy nie ma do niego podstaw?
Klient kupuje towar wytworzony na jego zamówienie u nas (jest zaznaczone to w zakładce ZWROTY)
Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy kupuje rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według jego specyfikacji lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (przepis z ustawy).
TOWAR XXX nie podlegają prawu do zwrotu ponieważ są produkowane po zakupie klienta, w związku z tym prosimy o przemyślane zakupy. "
Dodatkowo w aukcji jest wzmianka "W przypadku kolorowych XYZ w towarze XXX - zwrot nie jest możliwy".
Co oznacza iż ogólnie przyjmujemy zwroty gdy akurat klient wybierze czarny/biały cały ponieważ taki kolor dalej odsprzedam stosunkowo szybko. Ale gdy klient sobie życzy aby element: A - biały, B-grafitowy, C- 2x szary, 1xbiały, 2x czarny to nie przyjmuję. Głównie z powodu punktu (B) ponieważ kolory (C) nie są zamontowane na stałe więc to nie problem przyjąć taki zwrot. Tutaj klient zakupił towar z kolorowymi przewodami, ot nie sprzedalibyśmy go prędko na pewno, o ile w ogóle bym kiedyś sprzedała taki produkt innej osobie). = leżałby na magazynie całe wieki i nie nadawał się do sprzedaży późniejszej.
Czy Allegro gdy do nich napiszę usunie komentarz w takiej sytuacji? Komentarz brzmi : ""Nie mozna dokonać zwrotu."
Przy zakupie klient doskonale o tym fakcie wiedział, a przynajmniej powinien gdyby czytał co jest napisane na aukcji. Więc na mój chłopski rozum Allegro taki komentarz powinno usunąć bez problemu.
Jak to jest w praktyce?
PS. Nie zamierzam na pewno dzwonić do klienta i przyjmować zwrotu z tego powodu. Szczególnie też dlatego, że ogólnie nie próbował się z nami kontaktować aby poprosić o ewentualne przyjęcie zwrotu w ustawowym przysługującym mu terminie. (Zakup z grudnia).
Pozdrawiam serdecznie Renata
Możesz spróbować się odwołać, ale raczej nie masz co liczyć na usunięcie komentarza. Opisuje prawdę i nie ma tu nic do rzeczy, że informowałaś wcześniej Kupującego o tym. Allegro wychodzi z założenia, że nawet klient hmm... niepełnosprytny, może wyrazić swoją "subiektywną opinię".
Pozostaje tylko spokojnie i rzeczowo odpowiedzieć na ten komentarz.
Kolokwialnie mówiąc olej temat, nigdy nie dogodzisz wszystkim nie wiadomo jak bardzo byś się starała.
Tak jak pisze @medalik_2009 odpisz rzeczowo na zarzut i odpuść temat. Żaden normalny kupujący, nie będzie przywiązywał wagi z powodu jednego negatywa.
Produkt pod indywidualne zamówienie klienta nie podlega zwrotowi, koniec i kropka.
Nieznajomość prawa bądź brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, nie zwalnia delikwenta od tego co obowiązuję.
Ja kiedyś dostałem negatyw od klienta , bo uważał , że cena produktu dotyczy kilku szt. ale w sumie sam nie potrafił sprecyzować ilu 😄
W tytule jak i opisie aukcji oczywiście było wszystko wyraźnie napisane , a jaki był rozzłoszczony, jak jeszcze odmówiłem zwrotu zakupu na FV hah
Sam towar wart 5 zł , wysyłka paczkomatem.
Zawsze staram się wychodzić naprzeciw klientowi, ale czasem się po prostu nie da.
Z autopsji wiem ,że wszystkim nie dogodzisz choćbyś stanęła na rzęsach.
Wrzuć na luz i ciesz się ze zdecydowanej większości normalnych klientów !
Dzięki 🙂
To nie pierwszy negatyw w mojej "karierze" 😉 - w sumie każdy bezpodstawny ale można go właśnie określić mianem subiektywnej opinii kupującego.
Tu mnie wkurza ponieważ jest czarno na białym opisane, po to Allegro wymaga warunków zwrotu więc są napisane.
Dzwonić się płaszczyć nie zamierzam na pewno - i tak jak radzisz zrobię. Ładnie odpiszę jutro na to i tyle. 🙂
PS. Coraz więcej tych (nie)normalnych klientów niestety.
Może nie wpłynie ta opinia na SS.
Ale chwileczka. Konsument zamawiając towar dokonuje wyboru spośród parametrów podanych przez sprzedawcę? Czyli przykładowo w ofercie jest kolor: zielony i czerwony. I klient wybiera zielony. To w takim przypadku nie jest to towar o indywidualnych cechach. Tak, wiem - zielony się słabo sprzedaje i może mieć sprzedawca-producent problem z tym. Trudno. Klient-konsument ma prawo do odstąpienia od umowy.
Jeśli kupujący pyta o kolor czarny, którego w ofercie nie było to w takim przypadku jest to towar o cechach indywidualnych. Brak jest prawa odstąpienia od umowy w takim przypadku.
To tak wg mojej skromnej wiedzy oczywiście.
Podobnie jest jak sprzedawca pisze na aukcji, że np. mebel dopiero będzie zamówiony i sprowadzony od producenta i dlatego czas oczekiwania jest x tygodni i brak jest prawa zwrotu. A przecie to bzdura - jeśli klient nic nie zmienia w danym meblu to normalnie może od umowy odstapić i sprzedawca zostaje z towarem.
@exoryna Moim zdaniem wg tego opisu towar ma indywidualną konfigurację, więc spełnia kryteria produktu o indywidualnych cechach
Tak dokładnie.
Jest w ofercie 30 kolorów i w tym można wybrać 5 różnych jakie klient chce w swoim produkcie. Co daje nieskonczoną liczbę konfiguracji jakie może wybrac sobie klient. Np jeden wybiera 3x różowy, 1x szary, 1x niebieski
inny znowu: 4 żółty, 1 x czarny , kolejny: niebieski, 2x biały, 1x żółty, 1xróżowy itd itd.
Ja mam podobną sytuację:
Klient zakupił produkt na FV, nie przysługuje Mu prawo zwrotu na warunkach konsumenta a Allegro jakby w ogóle nie zwraca uwagi, że cała "Dyskusja" z Kupującym jest obciążona błędem prawnym.
Więc przekazaliśmy sobie dane kancelarii prawnych ale Allegro nie kończy Dyskusji 🙂
Dla nich problem wciąż występuje.
Świadczy to o nieprzestrzeganiu nie tyle własnego Regulaminu (napisałem w końcu że Klient obraża nas w Dyskusji) a Allegro tego nie widzi 🙂 Trochę to przypomina VAR w Anglii albo Hiszpanii - dla każdego są inne kryteria. Macham na to ręką, i się nie poddaję.
Inny Klient dał negatywa za zakup z Listopada - zakup w sobotę, wysyłka w poniedziałek - odebrane we wtorek (nie da się szybciej i taniej) a ocenił wszystko na 2/5 🙂 taki złośliwiec mały 🙂 zadałem więc pytanie - dlaczego ? odpowiedział (ale nie w dyskusji tylko mailowo) że towar jest słabej jakości. Dlaczego więc ocenił nisko obsługę Klienta oraz koszt wysyłki - na te pytanie nie dał odpowiedzi. Ja wiem, że sa Klienci typowo nastawieni na konflikt - a pozwolenie na założenie sporu w godzinę po zakupie to już jest po prostu skandal.
Jest proste wyjście - ale nikt tego nawet nie przeczyta więc napisze sobie a muzom - ocena Kupującego (jak dawniej) oraz KONIECZNOŚĆ wystawienia oceny do każdego zakupu dokonanego poprzez Allegro - i to najlepiej w ciągu 3 dni od odebrania przesyłki. Wtedy wierzyłbym w obiektywizm ocen na Allegro.
Widzę że wielu z nas ma takie same problemy. Jesteśmy Sprzedającymi i nie mamy dla Allegro żadnego znaczenia.
Od czerwca zmieniają się przepisy i zwroty dokonywane przez podmioty gospodarcze, będą obowiązywać tak jak w przypadku konsumenta.
Aktualnie też mam taki zapis w opisach , ale nie wszyscy biorą to sobie do serca niestety 🙂
Odmów i nie wdawaj się w dyskusje. Prawo póki co jest po Twojej stronie
@lopes1990
Zmienia się tylko tyle, że będzie trochę roboty przy regulaminie by wszelkie potrzebne informacje zawrzeć.
Zwrot będzie jedynie dla jednoosobowej działalności, bez spółek, stowarzyszeń etc...
I pod warunkiem, że zakup nie ma związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Teraz też taka osoba ma taką możliwość ale musi udowodnić fakt braku związku z działalnością. Od czerwca starczy oświadczenie, które sprzedawca jak się uprze będzie mógł podważyć.
Ale fv może również wziąć osoba fizyczna. Wówczas nadal jest konsumentem
oczywiście 🙂
Zakup musi być związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą.
Allegro zawsze stanie po stronie kupującego z nimi Pani nie wygra nawet jeśli ma Pani racje oni powiedzą ze nie ma Pani racji i będą to Pani wmawiać .
miesiąc temu kupił u mnie klient towar i odesłał towar używany nie kompletny z pisałem protokół szkody przy kurierze szkoda została wyceniona towar nadawał się do wyrzucenia
wypłaciłem klientowi 70% wartości towaru zgodnie z polskim prawem allegro w dyskusji stanęło po mojej stronie dyskusja została zakończona .
oczywiście dostałem nie polecam
"nie polecam - towar słabej jakości - brak przelewu po zwrocie! "
wysalam potwierdzenie przelewu do allegro + formularz +dyskusja
allegro oczywiście stanęło po stronie kupującego powiedziało ze nie ma zarzucenia do komentarza 🙂 nie łamie ich regulaminu
zapytałem skoro klient pisze ze nie dostał kwoty za oddany towar to czemu nie mam zablokowanego konta
odpowiedz allegro cytuje : nie ma podstaw do zablokowania konta
rozmowy z allegro nie maja sensu dla nich sprzedawać to nikt i nie ma żadnych praw
Na allegro w dziale ocen pracują głównie ludzie -roboty którzy mają pewien schemat za który nie mogą wychodzić. W praktyce kontaktuje się tylko z 2 konsultantami (wywołując ich po nazwiskach) z resztą nie ma co dyskutować bo to tylko strata czasu.
Co do oceny jaką dostałeś
"nie polecam - towar słabej jakości - brak przelewu po zwrocie! "
Jest ona w łatwy sposób do wygrania w sądzie w szczególności przez zapis '' brak przelewu po zwrocie'' Mimo że ''walka w sądzie o negatywa'' wydaje się śmieszna to ja osobiście praktykuje takie metody tylko dla własnej satysfakcji i przygnębienia kupującego 😂