anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatyw za listonosza

dziarownia_pl
#9 Pomysłodawca#

Moja cierpliwość już się pomału kończy w stosunku do Allegro i Klientów, którym nie popuszczę za tego typu negatywy.

Jakim cudem sprzedawca odpowiada za to, że Klient wybiera Pocztę Polską - list polecony, a listonosz mu tej paczki nie dostarcza, tylko zostawia awizo ? Czy negatywna opinia nie powinna pójść do Poczty Polskiej ?

Jeszcze na dodatek, to rozliczamy się z Allegro, a nie z Pocztą Polską. Allegro bierze dodatkowo prowizję od kosztów przesyłki, a nie raczą w umowie z PP dać paragraf, że listonosz ma dostarczać przesyłki pod drzwi.

Jeszcze głupie tłumaczenie allegro:

" Rozumiem, że sytuacja jest dla Pana niekomfortowa, ale w tym przypadku niestety nie możemy podjąć decyzji o usunięciu tego komentarza."

" Niestety nie możemy zabronić Kupującym wystawienia swojej oceny zgodnie ze swoimi odczuciami. Możliwość skomentowania transakcji jest jedną z ważniejszych zasad na naszym serwisie."

" Rozumiem, że jest Pan niezadowolony z wystawionej oceny, jednak nie mam podstaw do jej usunięcia. Możemy ingerować w system ocen tylko i wyłącznie wtedy, kiedy zostaną naruszone nasze zasady, a tak się nie stało w tym przypadku. Kupujący wskazał w komentarzu opisowym, że kurier nie dostarczył przesyłki do domu tylko czekała ona na odbiór w punkcie. Niestety nie mamy możliwości zweryfikowania, co się zadziało w tej sytuacji i dlaczego kurier nie dostarczył tej przesyłki. Możemy bazować tylko ma dostępnych informacjach uzyskanych od Kupującego, który twierdzi, że cały dzień był w domu. Przypomnę również, że Sprzedający jest odpowiedzialny za przesyłkę do momentu jej dostarczenia do Kupującego."

Ewidentnie allegro schodzi na psy - a mówiąc precyzyjniej, już to się stało. Nic dziwnego, że chcą pozyskać  1mld na spłatę zadłużenia + akcjonariusze chcą się pozbyć akcji. Z taką reputacją, która ma linię pochyłą ku dołowi, nie wróżę nic dobrego.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Aaa i jeszcze jedno. Zależy Ci na panelu jakości - musisz mieć pocztę. Nie chcesz jej mieć. Poleci po jakości. Allegro wręcz "wymaga jej od ciebie w takim razie" Oferujesz. Skoro oferujesz to klienci zamawiają. Jeśli zamawiają to dlaczego ty odpowiadasz za negatywa listonosza ? Proszę jednak o odpowiedź na powyższe bo jeśli mam rację, że rozliczamy się z allagro to mam coś więcej do dodania. 

oznacz moderatorów

dziarownia_pl
#9 Pomysłodawca#

@Z_Kwitalski 

Z allegro się rozliczamy.

Jeżeli w zamówieniu nie będzie zaszyfrowanego maila z allegro, to rozliczam się z PP poza allegro - dostaję osobną fakturę.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

dziarownia_pl I o to właśnie chodziło. Chciałem mieć pewność. To zatem allegro odpowiada za działanie poczty skoro allegro rozlicza się z nimi. To do allegro powinno się mieć pretensje. Zawsze tłumaczono nam, że my odpowiadamy za dostawę jeśli płacimy za nią np. GLS, DHL itp itd. Do nas w takiej sytuacji należy wyjaśnianie itp. Jeśli my płacimy allegro to allegro odpowiada za taką dostawę. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@Z_Kwitalski  Przeczytaj tutaj.

"Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika"

Chodzi o metody Allegro...

Tak więc stroną umów jest Allegro. Jak przesyłka nie dotrze do klienta, to można nie skorzystać z upoważnienia i zostawić sprawę do załatwienia stronie umowy.

Alle baty od klienta zbierze sprzedawca zgodnie z Regulaminem.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Listonosze się wykręcają od przekazywania przesyłek z ręki do ręki ze względu na pandemię covid-19 wolą zostawiać awiza lub wrzucać do skrzynek bez podpisu i twierdzą że im teraz tak wolno.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

annas14-firma

I o to właśnie chodziło. Chciałem mieć pewność. To zatem allegro odpowiada za działanie poczty skoro allegro rozlicza się z nimi. To do allegro powinno się mieć pretensje. Zawsze tłumaczono nam, że my odpowiadamy za dostawę jeśli płacimy za nią np. GLS, DHL itp itd. Do nas w takiej sytuacji należy wyjaśnianie itp. Jeśli my płacimy allegro to allegro odpowiada za taką dostawę. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Jak by się tak nad tym zastanowić, to sprzedawcy nie znają szczegółów, na jakich warunkach odbywa się dostawa. Jakie prawa przysługują przy reklamacji wszystkich metod dostawy Allegro ... ?

Może takie same jakie oferują Poczta Polska, InPost, i inni wszystkim swoim klientom. Ale z pewnością Allegro nie jest takim samym klientem jak "wszyscy inni".

Może wiec Allegro ma wynegocjowane lepsze warunki? Może przesyłki są ubezpieczone do wartości z z transakcji i nie trzeba dostarczać dodatkowych dowodów w przypadku ich zaginięcia?

A może nic Allegro z takich rzeczy nie wynegocjowało. W końcu te przesyłki są znacznie tańsze dla klientów niż te nadawane w ramach umów zawieranych bezpośrednio przez sprzedawców. Czy niższa cena wynika tylko wielkości kontraktu? 

Tak czy inaczej, wynikające z tak zorganizowanej  sprzedaży ryzyka trzeba wliczyć w koszty działalności. 

oznacz moderatorów

CKKRAKOW
#8 Zapaleniec#

Nie wysyłaj nic pocztą sprawa załatwiona .A takimi klientami co wystawiają negatywa to się nie przejmuj typowe zachowanie dla ludzi "niestabilnych emocjonalnie " 

chcą sobie ulżyć ! 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@dziarownia_pl  Jeżeli piszesz o tym negatywie, co masz na koncie, to taka krótka historyjka:

W zeszłym roku klient wystawił negatywa na jednym z moich kont. Upierał się, że kurier GLS dwa razy zrobił awizo, klient ciągle był w domu - tak twierdził. Po interwencji okazało się, że dwa razy nikogo nie zastał w domu, potwierdzone skanem z GPS 😉

Tak poza tym szkoda, że sprzedający odpowiada za zachowanie kuriera. Z innej beczki, zaprzyjaźniony sklep w innym mieście wysyłał coś InPostem, kurier zostawił paczkę u mnie w POKu, żeby ktoś sobie odebrał. Tydzień później poleciała na niego skarga, że nie chciało mu się czekać na odbiorcę, który wyszedł z domu, co nie powinno nawet mieć miejsca, nie ma go, to nie ma, kurier nie ma obowiązku stać przed domem, odbiorca tylko głupka z siebie zrobił.

Kurier zostawił paczkę u mnie, żeby kupujący nie musiał jechać do oddziału InPostu - oczywiście jej nie odebrał, a mieszkał dwie ulice dalej. Nawet po SMSach i telefonach od kuriera nie chciał paczki, chyba się obraził 🙂 Sklep dostał negatywa i nierozwiązaną dyskusję.

Ja z oferty usunąłem polecone allegro i paczkę w ruchu, bo wszyscy zaniżali oceny czasu wysyłki. Odkąd usunęli ocenę czasu wysyłki, to kupujący zaczęli obniżać oceny obsługi klienta - do poczty miejcie pretensje, nie do nas 🙂 Ja jakiejś dużej różnicy nie zauważyłem w sprzedaży po usunięciu tych metod, moim zdaniem paczkomat i odbiór w placówce wystarczy z tych tańszych dostaw. Polecone i PwR to same kłopoty. Chyba, że wysyłasz drobnice, to rozumiem - kupujący będą kręcić nosem, że produkt do 15zł, a koszt dostawy to 9zł paczkomatem. Niektórym nawet wysyłka za 5zł to już masakrycznie dużo...

Trudno, tak Allegro przyzwyczaiło kupujących. Jedyne rozwiązanie: odpowiedz na komentarz jak @pinsplash Ci podpowiedział i sprzedawaj dalej. Kupujący zrobi sobie dobrze wystawiając negatyw, Ty oszczędzisz sobie nerwów. Zobacz sobie co się dzieje na "oficjalnym sklepie allegro", negatyw za negatywem i jakoś sprzedają.

Ty też dużo sprzedajesz, więc bądź lepszy, napisz konkretną odpowiedź na komentarz, bez zbędnych, szablonowych, nic nie wnoszących odpowiedzi typu: "dziękujemy za zakupy, przepraszamy za niedogodności, robimy wszystko, aby uniknąć podobnego problemu w przyszłości" - co allegro pisze od wielu lat i raczej nic się nie zmieniło.

Dużo masz ocen, więc przy negatywach będziesz bardziej wiarygodnym sprzedawcą odpisując w sposób, który pokaże innym potencjalnym kupującym przeglądającym Twoje oceny, że w razie problemów mogą liczyć na pomoc, a poprzednie negatywy są bez sensu.

Najprostszy przykład: kupiłem rolety zaciemniające w sklepie, który miał około 400+ pozytywów i 25 negatywów. We wszystkich negatywach było: "badziewie", "chiński bubel, nie kupować". Ja doskonale wiedziałem, że te negatywy nie miały sensu. Rolety od trzech lat wiszą na moich oknach, żadnych problemów, działają dalej. Tak to jest, jak się wyciąga coś z pudła, od razu montuje "na czuja" i później taki kupujący ma pretensje do sprzedającego, że nie umiał przeczytać instrukcji 😉

Ale cóż, dobrze wiemy po kupujących w tych czasach - i również po tym forum - że sprzedający kłamią w odpowiedziach, żeby tylko sprawiać mylne wrażenie dobrego sprzedawcy i oszukiwać dalej. Sarkastycznie, oczywiście.

oznacz moderatorów