anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywne komentarze na allegro i dochodzenie sowich spraw w sądzie

cFiat
#12 Orędownik#

Niestety będę musiał złożyć pozwy sądowe o opinie negatywne, wysłałem wezwanie przedsądowe ale nie wierze w zmianę decyzji kupujących i tu moje pytanie czy ktoś zna jakieś numery sprawy sądowych, które zakończyły się o komentarz na allegro?

Jedynie co znalazłem to https://www.kancelaria-antczak.pl/inne/komentarz-allegro-sad/

Kupujący wywiał mi negatywny komentarz najprawdopodobniej za to, że przy zwrocie potrącamy koszty przywrócenia towaru do stanu sprzed sprzedaży, a żeby sprawdzić czy towar wogle nadaje się do wystawienia trzeba przeprowadzić szereg czynności i zazwyczaj jest to nie opłacalne, dlatego zabezpieczamy w miejscach newralgicznych plombami gwarancyjnymi, aby nikt nie miał wątpliwości czy towar był używany przez kupującego czy nie.

W ofertach także mam zapisy, aby towaru nie używać, bo będą potrącane koszty sprawdzenia, a jak warunki nie pasują to prosimy nie robić u nas zakupów a ludzie i tak kupują i naszymi częściami sprawdzają sobie co mają uszkodzone w aucie, a jak nie to to odsyłają powrotem z pretensjami i wielkim oburzeniem.

Inny to negatyw za to że Pani nie odebrała przesyłki i jej potraciliśmy koszty od zwrotu bo chciała towar na drugi dzień i zamówiła 5 minut przed godziną graniczną i nie udało się spakować i wyszedł kolejnego dnia chodź jest napisane że wysyłka nie jest gwarantowana tylko deklarowana.

Już mam dosyć tłumaczenia i denerwowania się ko kilka dni na dokładnie ten sam schemat działania kupujących dlatego trzeba w końcu kogoś przegonić przez sąd aby mieć konkretne czarno na białym.

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

kostas11
#21 Demiurg#

@cFiat błędnie myślisz ani w pierwszym ani w drugim nic nie wygrasz 😞

a żeby sprawdzić czy towar wogle nadaje się do wystawienia trzeba przeprowadzić szereg czynności i zazwyczaj jest to nie opłacalne

Czyli potrąciłeś kasę nie mając żadnej ekspertyzy ?

zamówiła 5 minut przed godziną graniczną i nie udało się spakować

To po co ustawiasz na styk, ustaw godzinę wcześniej, albo to zlikwiduj, po to się podaje godzinę że gwarantujesz wysyłkę tego dnia !!! 

A za taki zapis W ofertach także mam zapisy, aby towaru nie używać, bo będą potrącane koszty sprawdzenia to Ciebie może UOKiK przeciągnąć po sądzie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Co do pierwszego jest to zgodne z obowiązującym prawem i możesz potracić koszty doprowadzenia towaru sprzed sprzedaży i aby to zrobić trzeba wykonać szereg czynności, ja mam swoje części sprawdzone i naprawdę rzadko mam problem z reklamacjami, jest to promil. Allegro wręcz potwierdziło moje stanowisko iż mogę potrącać koszty związane z sprawdzeniem i nawet jak kupujący otwiera dyskusje to zazwyczaj dostaje zwrot z POK ale bez konsekwencji dla mnie. 

UOKiK jak do tej pory od 15 lat po żadnym sadzie mnie nie ciągnął a jak miał wątpliwości to  dwa razy dostałem pismo na które rzeczowo odpowiedziałem i przedstawiłem argumenty i na tym sprawa się zakańczała. To są koszty przywrócenia towaru do możliwości jego dalszej odsprzedaży a aby to zrobić trzeba tą część SPRAWDZIĆ na co trzeba wykonać szereg czynności. Ekspertyzę wykonuje SAM i za każdym razem jest ona przedstawiana oraz uzasadniana.

Gdzie jest napisane że "gwarantuje" ? Raz się stało tak że nie udało się wysłać a Pani wystawiła negatyw za "zgodność z opisem" chodź towaru na oczy nie widziała bo paczka przyszła z "odmowa odbioru" więc nie wprowadzaj w błąd bo tu już jest podstawa do sprawy sądowej.

Kupująca w dodatku kłamała że próbowała do nas dzwonić ale telefon był "nie czynny" w dodatku na drugi dzień znowu tuż przed 15 otworzyła dyskusje i żeby anulować zamówienie gdzie paczka wyszła. Po kolejne Pani straszni niemiła i roszczeniowa i oczywiście spodziewałem się takiego potraktowania i nie potraciłem jej za dwie paczki chodź powinienem tylko za jedną.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@cFiat tak masz prawo potrącić za używanie poza zwykłe obejrzenie itp. ale Ty piszesz o potrąceniu kosztów sprawdzenia a tym nie masz prawa obciążać kupującego to Twój koszt 🙂

A jeśli wysłałeś mu ekspertyzę, z pierwszego posta zrozumiałem że tego nie robisz bo kosztowne to wszystko ok, a kupujący może subiektywnie Cię ocenić 🙂

Co do godziny granicznej to nie myl z datą wysyłki którą podajesz np. 24h, a allegro podaje przewidywaną dostawę, skoro wprowadzasz zamów do 12 to takie zamówienia musisz wysłać w ten sam dzień 🙂 tu negatyw słuszny skoro tego nie zrobiłeś 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

kostas11 dokładnie o to mi chodzi i oznaczam tak towar aby nikt nie miał wątpliwości czy towar był montowany czy nie chodź i tak są kwiatki co im plomby gwarancyjne "pousuwały" się podczas "rozpakowywania" jak klient odsyła w stanie niezmiennym to oczywiście bez gadania dostaje zwrot i nie robię problemów. Chodzi o to, że ludzie sobie podmieniają części i testują co mają uszkodzone w aucie a jak ni to to odsyłają z pretensjami do mnie a ja za błędne diagnozy ich czy ich mechaników odpowiadać nie zamierzam a ile pojazdów naprawiłem przez "telefon" to nawet nie wspomnę.

Co do wysyłki to nie zgodzę się z tobą prawo jest jedno czy sklepie internetowym czy allegro i gdzie jest napisane że mam OBOWIĄZEK wysyłać tego samego dnia ? 

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

11507096nie koniecznie bo jest to "przewidywany" czas dostawy a nie GWARANTOWANY allegro akurat ma tu prawidłowo to opisane tylko ludzie nie umieją czytać ze zrozumieniem.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@cFiat w części swoich ofert masz informacje "Kup do 15:01 - dostawa jutro" i w przypadku takich ofert jeżeli kupujący robi zakup przed tą godziną to masz obowiązek wysłać tą paczkę w ten sam dzień. Jeżeli tego nie zrobiłeś to Twoje wina i z takim negatywnym komentarzem nie wygrasz. 

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Gdzie w prawie/regulaminie jest napisane że jak nie wyśle tego samego dnia to kupujący może bez konsekwencji finansowych nie odebrać przesyłki ?

oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

" trzeba w końcu kogoś przegonić przez sąd"  nawet jak jednego przegonisz to i tak następny nic nie bedzie o tym wiedział i kolejne setki klientów podobnie, jeżeli chodzi o komentarze to my sprzedawcy jesteśmy na z góry straconej pozycji 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET nie do końca bo my nie powinniśmy walczyć z kupującymi, którzy oceniają subiektywnie i nie ma jak się bronić a zanim sprawa w sądzie się skończy to komentarz i tak znika, tylko z Allegro w UOKIK o zły i krzywdzący system oceniania i wpływu na sprzedaż bez weryfikacji przez portal autentyczności opinii !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Proszę nie zatruwać tymi negatywnymi przemyśleniami innym postrzegania świata bo od małego mi takie dyrdymały wciskali że "nie uda ci się", "nie idź nie warto", "odpuść" i tak dalej a ja im wielokrotnie udowadniałem że "da się", "że można", "że potrafię".

Jak wygrasz jeden proces i nawet jak dostaniesz następnego negatywa, prześlesz wezwanie przedsądowe  wyrokiem jaki już posiadasz to zapewniam cię że 90% zmieni swoje nastawienie oraz komentarz.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak wygrasz to się pochwał tym wyrokiem, a  nie tylko wystraszeniem kupującego. Może sprawdzić to jak w sklepie stacjonarnym a tam np włączyć -wyłączyć itd, założenie plomb np; żeby nie rozpakował to jest sprawdzenie ponad dopuszczalne czy nie? A tam na początek to pozwijcie Allegro bo na ich portalu udostępniają system komentarzy, czy się mylę?

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#


LEW433 nie znasz tematu to się nie wypowiadaj bo wiele twoich wypowiedz tu na forum jest nie trafnych a wręcz wprowadzających w błąd,  wiem ze masz jakieś chore dowartościowanie z liczby napisanych "głupot" ale wiedzy ci od tego nie przybyło. Włącz-wyłącz to nie to samo co zerwij plomby które montujemy tak aby było widać czy towar był używany czy nie, ZAMONTUJ i Włącz-wyłącz. Jak pisałem wcześniej dopóki robisz bez montażu „włącz-wyłącz” to nie robię problemu. Dlatego czytaj najpierw co jest napisane a później przemyśl a jak dalej będziesz chciał napisać coś to znowu przemyśl i tak do skutku aż dojedziesz do wniosku "jednak nic nie napiszę".

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

no ok tylko można ten wyrok prosić, bo o ile nie jest tajny to można się zapoznać wystarczy sygnatura sprawy.

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Już pisałem w pierwszym poście wezwanie przedsądowe zostało wysłane ale jako ja sam a nie kancelarii prawnej. wiem że najlepiej jak by to zrobiła kancelaria ale jak wiadomo to od razu na wejściu koszty których na razie próbuje nie generować .

oznacz moderatorów

misiaczekmr
#10 Popularyzator#

śmiać mi się chce jak czytam ten wątek.

Oczywiście możesz potrącić z kwoty zwrotu wysokość kosztów wynikających z obniżenia wartości przedmiotu lub doprowadzenia do stanu pierwotnego.

Natomiast klient może jak najbardziej wystawić komentarz 'nie polecam' - bo mu się taka decyzja nie podoba i się z nią nie zgadza (to czy słusznie czy nie to nie istotne) = daje znać innym, potencjalnym kupującym, żeby się 2 razy zastanowli przed zakupami u Ciebie. Takie opinie są bardzo cenne dla innych kupujacych (oczywiście jeśli nie zawierają np. pomówień).

A to że Cię o to **piiip** piecze to dla sądu nie będzie miało znaczenia.

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Widać że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ja nikomu swoich produktów, ofert nie narzucam i nie wciskam na siłę, wręcz przeciwnie wolę aby wcale nie kupował i czytał co jest napisane.

Czy informowanie kupującego przed zawarciem transakcji o tym jakie warunki panują w MOIM sklepie jest czymś nagannym ? Przecież ja niczego nie ukrywam a aby utrzymać najwyższy poziom oferowanych towarów nie mogę sobie pozwolić na to aby ktoś używał towar a ja później bez jego weryfikacji sprzedał innemu klientowi, jak zawalisz czujnik opiłkami z swojego układu paliwowego to następnemu klientowi mam auto na swój koszt wyremontować ?

Rozumiem że uczciwość i rzetelność traktujesz jako coś dla ciebie niepotykanego ale to powinno dotyczyć dwóch stron transakcji a nie tylko jednej.


Nawet napisałem że jak ktoś się nie zgadza z warunkami proszę sobie robić zakupy gdzie indziej a według ciebie mam spełniać „twoje” warunki i się do nich dostosowywać.
I twoje „opinie” oraz „przemyślenia” kompletnie nic do tematu nie wnoszą i nikogo nie interesują.

oznacz moderatorów

misiaczekmr
#10 Popularyzator#

ale ja nie mówię, że nie masz racji w kwestii zwrotu i obniżenie ceny nie jest zasadne - to w tym przypadku nie ma znaczenia.

ja się odnoszę jedynie to kwestii sprawy sądowej za komentarz nie polecający zakupy na Twoim koncie - jak dla mnie nie ma podstaw (o ile nie padają w komentarzu żadne ostakrżenia i pomówienia) i sprawa jest z góry przegrana.

 

ale jak tam chcesz

 

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Każdy wystawiony komentarz ma być zgody z stanem faktycznym bo ma on wpływ na SPRZEDAŻ. Widać że nie masz o tym zielonego pojęcia i nie jesteś sprzedawcą, ten temat jak i twoje opinie nią przeznaczone dla ciebie bo to jest forum dla "zawansowanych sprawców" i jak pisałem wcześniej szukam konkretnych SPRAWDZONYCH informacji a nie "opinii" ludzi którzy nie mają pojęcia w temacie. Dla sądu będzie miało znaczenie bo opinia wpływa na obroty firmy. 

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Uaktualnię trochę temat bo "klient" jest uparty i na siłę wciska nam swoje pieniądze ile dopiero się dowiem po rozprawie. Gościu porobił zakupu z kolejnych kont i powystawiał negatywy, sprawa zgorszona do allegro a ci kompletnie nic nie zrobił a raczej zrobili ZABLOKOWALI mi możliwość wystawiania, modyfikacji ofert i kontynuacji sprzedaży. Czyli allegro za to że ktoś terroryzuje moją firmę mnie za to ukarało. Żart i kpina z uczciwych ludzi.

Jest tu ktoś kto tym bałaganem zarządza 

oznacz moderatorów