Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Dostałem negatywny komentarz dotyczący produktu ( pan wystawiający chyba wstał lewą nogą). Przechodząc do sprawy sprzedanych żarowek h7 o mocniejszym świetle pan wystawił opinie "Żarówki nie świecą białym światłem ,wyrzucone pieniądze." Sprzedałem setki tych żarówek jest to pierwsza osoba która miała jakiekolwiek zastrzeżenia. Oczywiście jest to subiektywna opinia według allegro ale czy nie mogę podpiąć tego pod paragraf art 212. Dla mnie opinia jest bardzo krzywdząca a opis produktu jest jak najbardziej rzetelny. Oczywiście na allegro nie liczę bo oni tylko pieniądze wiedzą jak liczyć. Coś ktoś ?
Art. 212
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
§ 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego.
hej czy możesz przybliżyć temat tego ubezpieczenia w concordii ?
hej!
serdeczna prośba o podrzucenie przykłądowej firmy ubezpieczeniowej
będe wdzięczny 🙂
moze być na PRIV.
dziękuję
@kstach1 Odpisz rzeczowo, a potem z tym żyj 🙂
Najbardziej mnie wk**** to że allegro ma na to wszystko wyj***. Człowiek się stara opakowuje towar aby nic się nie uszkodziło opisuje aukcje rzetelnie wręcz dostaje gotowce od producenta a tu taki facet piszę sobie negatywny komentarz (hejt) bo ma taka zachcianke, przcież takie coś powinno mieć jakieś prawo bo w sumie działa na niekorzyść mojej osoby i może być odbierana przez inna jako oszust, złodziej.
@kstach1 mam wrażenie że to Twój pierwszy negatyw ? Wyluzuj to nie koniec świata, ja po pierwszym tez się przejmowałem kilka dni, a przy kolejnych już luz, wystarczy odpisać z głową i bez emocji.
Uwierz mi ale 1 negatyw na nic mi nie wpłynął a po roku znikł potem pojawił się kolejny a sprzedaż corocznie mi wzrasta więc nie ma co się nakręcaj 😉
Napisz w odpowiedzi, " klient nie chciał wysłać wadliwej żarówki na reklamację, dostał by w zamian sprawną, widocznie miała jakąś wadę nie wychwyconą podczas sprawdzania u producenta, ale jak widać klient wolał napisać negatywa i pozostać z wadliwa żarówka 🙂 "
Jak widze poniżej 95% pozytywnych komentarzy to omijam sprzedawce bo wiem, że coś jest nie tak. Miałem kilka razy nauczkę i od momentu kiedy zacząłem się trzymać tej zasady, przestałem mieć problemy z zamówieniami... Dwa razy zamówiłem laptopa i dostałem innego o innych podzespołach, sprzedawca chciał mi ewidentnie wcisnąć szmelc. Dopiero za trzecim razem kupiłem od innego sprzedawcy i wszystko było kropka w kropkę tak jak w opisie. Raz się można pomylić, ale jak ta sama osoba próbuje robić mnie w balona drugi raz, to już leci negatyw.
@hamunaptra3000 Dokładnie tak, 95% to niby nie jest mało, ale biorąc poprawkę na to, że jesteśmy na Allegro i komentarze bywają bardzo często usuwane, ponieważ sprzedawcy straszą sądami za uzasadnione negatywy, albo na to, że nie można wystawić oceny po 90 dniach od zakupu, gdy sprzedawca robi problem przy reklamacji, albo jeszcze na to, że wielu kupujących boi się niepotrzebnie nieistniejącego już negatywa odwetowego, należy przyjąć, że 95% to strasznie mało. Ja nie kupuję poniżej 99.8%, bo to już może oznaczać poważne problemy.
Nie kupujesz u nikogo poniżej 99,8%? A zdajesz sobie sprawę, że za część negatywów odpowiada np. konkurencja? Ta widząc, że ktoś jest o jeden negatywny komentarz na progu spadku - zaatakuje. Np. żeby odebrać Ci prawo do oferowania Smarta klientom (wysyłki darmowej). Skutek? Dostajesz bezpodstawnego negatywa (albo bez żadnego opisu albo np. towar mi sie nie podoba) a Twoja sprzedaż spada o 80-90%. Bo klienci rozwydrzeni jak bachory w sklepie nie kupią już bez smarta. Albo jak kupi bez smarta (bo nie możesz go oferować bo spadłeś poniżej 98% pozytywów - łatwo do osiągnięcia z każdym nowym, dla konkurencji do pestka załatwić takiego) to Ci da 1 gwiazdke za koszt wysyłki "bo nie oferowałeś smarta". Klient nie wie, że to nie Ty o tym decydujesz bo klienci to głąby roszczeniowe. Allegro wyhodowało największą patologię rynkową w tym kraju. Chroni dużych (ci mają po tysiące komentarzy negatywnych a i tak dalej u nich kupują bo to jest odsetek łącznej sprzedaży tanim chińskim bublem) a gnębi małych. Może niech allegro od razu napisze na stronie głównej "allegro nie jest dla nowych sprzedawców, nie macie tu czego szukać i tak was każdy dojedzie i zniszczy". W państwie takim jak USA, Allegro dostałoby tak po dupie, że srali by przez 2 lata pod siebie, nie mówiąc już o nieuczciwych klientach (nieuczciwy sprzedawca też by oberwał szybciej). Bo tam w naturze ludzkiej jest dochodzić swoich praw w sądzie, a nie liczyć na łaskę "jaśnie wysokiego allegro". Dlatego allegro nie miałoby szans w państwach, gdzie ludzie nie dają sobie w kaszę dmuchać. Polska jest pełna naiwniaków których allegro może doić do woli.
widzę w tej odpowiedzi kolejnego robota allegro 😉
W której?:D
Tylko tyle że nie wszyscy jak piszesz się starają piszą jaki to cudowny produkt a okazuje się totalnym badziewiem i co mam wtedy pisać pozytywa po to są komentarze żeby ocenić towar i sprzedającego,trochę pomyśl to nie boli.
@darek151166
Jeśli nie widzisz, że na Allegro ocena towaru i transakcji, to niezależne od siebie 2 oceny, to wracaj do szkoły nadrobić braki w czytaniu ze zrozumieniem.
Rozumiem zaniżenie oceny za transakcję, jeśli przed zakupem sprzedawca Kupującemu doradził coś co jest badziewiem. Ocena niższa się należy. Jednak jeśli Kupujący kupuje na podstawie charakterystyki, danych technicznych od producenta umieszczonych w opisie, bez zasięgnięcia porady u sprzedawcy co do wyboru telefonu/tv/butów itd., to zaniżenie oceny za transakcję jest bezzasadne.
Dobra, ale większość negatywów jakie są wystawiane dotyczą nie przeczytania opisu, lub wręcz wymuszają zwrot jakiejś kwoty.
Kolejne to Klient umawia się na jakiś dzień wysyłki, wszystko dochodzi w terminie ale on jednak myślał że będzie dzień wcześniej, a deklarowany czas jest zupełnie inny (dłuższy) Idzie się na ręke i jeszcze pretensje i usunę jak coś mi dacie...
I jeszcze jedna grupa ludzi, kupi coś nie zapozna się z działaniem i użyciem produktu a potem pretensje że nie działa i tłumaczenie, a mógł zadzwonić zapytać.
Nigdy nie odmawiamy pomocy, reklamacje rozpatrujemy od ręki, zawsze idziemy na ręke kupującemu.. Ponosimy straty i koszty..
Na allegro powinna być również ocena kupującego i przed akceptacją zamówienia możliwość jej odmowy właśnie dla takich trolli zakupowych.
Problemem allegro jest całkowite i wręcz chorobliwe nastawienie proklienckie. Poszli w bardzo niebezpieczną skrajność. Oni nie widzą w ogóle potrzeb sprzedawców i nawoływań o ochronę ich interesów. Klienci wyczuli, że allegro wręcz na granicy prawa ich rozpasa. Samo allegro może prawa nie łamie, ale ewidentnie daje narzędzia do naruszania prawa (właśnie wspomniane wymuszenia obniżek/zwrotów części pieniędzy/gratisów w zamian za usunięcie negatywa). A tak naprawdę wystarczyłoby nagrać rozmowę/mieć emaila o próbie wymuszenia w zamian za usunięcie negatywa, następnie iść z tym na policję lub ewentualnie pozew cywilny o naruszenie dóbr. Klienci szybko by się nauczyli, że są jakieś granice. Czasami klientom nie podoba się to, na co sprzedawca nie ma absolutnie żadnego wpływu. Mieliśmy sytuację, że klient (podejrzewamy jednak, że stał za tym konkurent) ocenił negatywnie produkty tylko dlatego, że bo tak. Kiedy próbowaliśmy wyjaśnić, kręcił się w zeznaniach i miotał jak nie wiem co.
Rozmowa z klientem:
- Dlaczego nie chce Pan skorzystać z prawa konsumenta do reklamacji/zwrotu skoro uważa Pan, że produkt nie działa? Przecież zwrócilibyśmy Panu pieniądze.
- W d***e mam prawa konsumenta i klienta. Nie mam na to czasu, żegnam.
Klient ostatecznie nie wystawił negatywa - podejrzewaliśmy, że to był atak konkurencji, natomiast wiedział, że na negatywa sprzedawca może odpowiedzieć wyjaśnieniami (co zwiększa szansę, że klienci zignorują taki negatyw). Sytuacja była skandaliczna. Ja rozumiem, że korzystanie z należnych nam praw jako konsumenta jest dobrowolne. Nie można jednak karać sprzedawców za to, że samemu się z tych przywilejów rezygnuje! Nigdy nie zrozumiem takiego postępowania.
Uważam, że allegro mogłoby narzucić warunek zakazu wystawiania negatywnej oceny właśnie w przypadku, gdy klient rezygnuje z korzystania z przysługujących mu praw do ochrony jego interesów. Klient może np. zwrócić produkt, wystawiłby pozytyw, ale jeśli uzna za stosowne - wystawia mniejszą ilość gwiazdek za ocenę produktu/zgodność z opisem (skoro nie działał to okej, nie musi oszukiwać społeczności, że wszystko grało). Negatyw powinien być ostatecznością, gdy to po stronie sprzedawcy zachodzi zaniedbanie (np. klient zwrócił produkt, a sprzedawca przeciąga zwrot środków ponad ustawowy czas).
Co więcej allegro powinno wprowadzić obowiązek złożenia stosownych wyjaśnień w komentarzu w sytuacji obniżania oceny gwiazdkowej. Inaczej jest to po prostu pole do szantażu sprzedawców. Złożenie nieprawdziwych wyjaśnień (nie mających absolutnie nic wspólnego z prawdą) byłoby przynajmniej narzędziem sporu sprzedawcy z klientem na drodze sądowej, jeśli klient po prostu kłamie by oczerniać firmę. Natomiast chroniłoby obie strony, gdyby rzeczywiście wyjaśnienia były rzetelne - chroniłyby też innych konsumentów, którzy mogliby coś z tych ocen wywnioskować i podjąć lepszą decyzję o zakupie u danego sprzedawcy.
@kstach1 Tylko 212 widzisz, a 213 już nie?
u ciebie w aukcji jest napisane
5000K , SUPER BIEL NOWOSĆ !!!
4000k-5000k to światło dzienne nie jest one białe
Zimna Biała to około 6500K
może o to chodziło Kupującemu?
Opis mam od producenta więc to on zakłamuje rzeczywistość? Wpisz sobie w google 5000k porownaj z 4300k. https://www.google.com/search?q=5000k+barwa&rlz=1C1BLWB_enPL541PL541&sxsrf=ALeKk00VQzJnK7OkTOWRAVNf-...
jak masz dane od producenta to przekaż je Kupującemu
ja kiedyś otrzymałem negatywa bo powiedziałem Kupującej że rozróżniam 12 kolorów jak w kredkach bambino i nie nazywam kolorów po owocach
np: nie wiem do tej pory jaki jest kolor jabłkowy? a stary już jestem
w innym przypadku też miałem dyskusje o kolorze białym - dlatego że obecnie za biały wiele osób uważa kolory, które kiedyś nie były tak nazywane
np: akrylowa biel śnieżna biel i itp
Mam identyczny problem (pewnie tak samo jak wszyscy sprzedawcy na allegro) sprzedałem pani oryginalne etui Huawei kupione jednej z większych hurtowni w Polsce która jest autoryzowanym sprzedawcą firmy Huawei , ale oczywiście pani stwierdziła że sprzedałem jej podróbę i obsmarowała mnie w komentarzu. Chciałbym spytać jak tam u Pana sprawa wygląda bo też zastanawiam się nad złożeniem pozwu.
@_MAGNETOSFERA_ U ciebie to w miarę proste :
- Zachowaj zrzut z aukcji
- Zachowaj fakturę zakupu
- Poproś firme od której kupujesz o oświadczenie o oryginalności
- Napisz do Pani że jeżeli nie usunie nieprawdziwego negatywa idziesz do sądu
- Następnie zrób to ( e-sąd)
NIESTETY Allegro ma "myk" chroniący Kupujących i popierający komentarze typu : "bo tak" "bo mogę" " bo dzieci dzisiaj we mnie rzucały kamieniami" itp.. To komentarz BEZ TREŚCI = wtedy Allegro nie usuwa "bo nie wie o co chodzi"