Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wchodzę na pocztę i wbiło mnie w ziemię, widzę wiadomość pt.: ........ nie poleca zakupów u Ciebie.
No cóż, rozumiem subiektywna ocena kupującego (zupa za słona lub inny powód), jednak z tą oceną w żaden sposób nie mogę się pogodzić, ponieważ nie jest zgodna z prawdą.
Zakup 01.11.2022, wysyłka 02.11.2022, odbiór 03.11.2022. Kłamliwy komentarz wystawiony bez najmniejszej próby kontaktu, próby wyjaśnienia itp. tak jak to robią normalni, cywilizowani ludzie.Próba kontaktu z mojej strony spełzła na niczym.Telefon nie odpowiada.
Wiem co sprzedaję i w jakim stanie.Przed spakowaniem i wysyłką każdy sprzęt jest ponownie sprawdzany pod kątem technicznym i wizualnym.Sprzedany około 70- letni obiektyw był w BDB stanie.Tubus praktycznie bez rysek, soczewki również czyste i bez rys (sprawdzane w ostrym świetle).Pierścienie pracujące płynnie tak jak w nowym egzemplarzu.Według kupującej "tłuste odciski palców na przedniej soczewce".Może nie trzeba było przesyłki otwierać jedząc placki ziemniaczane palcami."Dużo czasu zajęło jego wyczyszczenie".Ci co są w temacie wiedzą, że dotknięcie nawet przypadkowe soczewki palcem, pozostawi ślad w postaci lini papilarnych.Wystarczy jeden ruch ściereczką do czyszczenia optyki i ślad znika.Nie jest wykluczone że kupująca zrobiła to podczas rozpakowywania.Tak czy inaczej nie jest to powód do wystawienia negatywnego komentarza.
Najbardziej zastanawiającym dla mnie jest wpis w komentarzu " jest to jeden z najgorszych, jakie kupiłam. Nie mam czasu na zabawę z odsyłaniem itd.
Obiektyw wart 249 zł. Niezrozumiałym jest dla mnie to, że "jeden z najgorszych obiektywów jakie został przez kupującą nabyty" , nie zasługuje na odesłanie (darmowe bo w Smarcie).
Poniżej link do zakończonej aukcji.Kto ma ochotę może sam ocenić stan obiektywu.Oczywiście jestem w posiadaniu zdjęć w większej rozdzielczości.
Niestety w moim przypadku komentarz negatywny zabija całą sprzedaż.Nie po to latami człowiek na to wszystko pracował aby jeden wpis to wszystko zniszczył.Co do samej opinii mam teorię na ten temat.Albo oceniony został nie mój obiektyw albo działanie było celowe, bo kto normalny co nie jest zadowolony z zakupionego przedmiotu, nie chce skorzystać z prawa darmowego zwrotu.
Będzie próba wyjaśnienia całej sytuacji ale już tylko i wyłącznie korespondencyjnie.Na pewno tak tego nie zostawię.Jeżeli nie dojdzie do porozumienia, ukłoni się w tedy w stronę kupującej art. 212 kk.
Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak w takiej sytuacji postąpiliście (jak byście postąpili).
Jak ja postąpię to wiem, bo na pewno tego tak nie zostawię.
@ART_FOTO napisał(a):
Wszystko zależy od treści całego komentarza, czy będzie on godził w dobre imię firmy czy nie.Jednak zawarcie w komentarzu zwrotu "Sprzedawca jest taki, owaki" nie powinno mieć miejsca.
I tu wracamy do sedna mojej odpowiedzi na wpis REDA: Allegro nie ma ani kompetencji, ani władzy, żeby oceniać, czy komentarz godzi w dobre imię jakiejś firmy. To jest domena sądów powszechnych.
Inną sprawą jest rozstrzyganie o tym, co jest, a co nie jest zgodne z regulaminem serwisu. Tutaj Allegro ma spore kompetencje, chociaż czasem poza nie wykracza i ociera się o uzurpację. Dlatego tak ważne są głosy polemiczne, w tym również Twój. Dziękuję za spokojne przedstawianie argumentów i trzymanie się tematu. Na tym forum to rzadkość.
Polski SN widzi to inaczej
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096
a allegro też o tym wie
bo nie pozwala pisać złodziej czy oszust w komentarzach
i to się nazywa właśnie domniemanie niewinności
@RED Ten wyrok SN, na który się powołałeś, dotyczy odpowiedzialności administracji portalu internetowego za hejterskie komentarze "anonimowych" internautów. Na Allegro sytuacja jest zupełnie inna, bo poszkodowana strona od początku zna tożsamość naruszającego jej dobra osobiste i może dochodzić swoich praw w sądzie.
Właśnie otrzymałem wiadomość od Allegro pt.: "Działasz niezgodnie z regulaminem Allegro - upomnienie" o poniższej treści:
Dzień dobry,
Twój Klient zgłosił nam, że wywierasz na nim presję, aby usunął wystawiony komentarz. Takie działania nie są zgodne ze standardami Allegro. Prosimy o ich zaprzestanie. Rozumiemy, że zależy Ci na pozytywnych opiniach, dlatego tym bardziej powinieneś zadbać o jak najlepszą jakość obsługi Klienta.
Kupujący ma prawo subiektywnie ocenić przebieg transakcji. Pamiętaj, że masz możliwość odpowiedzi na ocenę. Możesz też poprosić Kupującego o usunięcie oceny przez: formularz
Ten e-mail został wysłany automatycznie przez serwis Allegro. Jeśli chciałbyś na niego odpowiedzieć, skorzystaj z poniższego odnośnika do formularza kontaktowego: Formularz kontaktowy
Krótko mówiąc zgodnym ze standardami Allegro, w przypadku pomówienia, oczernienia, wystawienia kłamliwego (subiektywnego) komentarza, prawem sprzedającego jest podkulenie ogona.
Oczywiście poprosiłem Allegro o wskazanie punktu regulaminu który złamałem.
Drogie Allegro, nie szmaćcie Sprzedających, bo aby do serwisu przyciągnąć Kupujących, najpierw muszą być Sprzedający.Bez Sprzedających nie mielibyście racji bytu.Kupujący znajdzie się zawsze i wszędzie.Sprzedający niekoniecznie.
@ART_FOTO Po kiego ty do niego piszesz, żeby usunął komentarz? Jaki to ma cel?
@Client:94057046 Skąd to pytanie?Napisałem tylko raz i to poprzez Allegro, mam takie prawo jeżeli chcę sytuację wyjaśnić.Widzisz jakiś inny sposób jeżeli brak jest kontaktu telefonicznego?W tej chwili wypowiadam się tylko i wyłącznie poprzez dyskusję, bo takową Kupująca otworzyła, tylko nie wiem w jakim celu, ponieważ w końcu zdecydowała się na zwrot, a ja nie mam nic przeciwko temu.Sprawę chcę jak najszybciej zakończyć, a kontaktu z tak konfliktową osobą nie życzę nikomu.Epoka neandertalczyków minęła dawno ale dla co niektórych niestety chyba nie.
@ART_FOTO No niestety musisz "wziąć to na klatę". Napisz odpowiedni komentarz do tego negatywa > to dużo daje. Może "kupująca" ma uderzenia gorąca ew, mąż się nie spisał lub po prostu wstała lewą nogą > nic na to nie poradzisz > za ro negatyw zniknie > a jak rzeczowo odpiszesz to inteligentny kupujący zrozumie sytuację > i tak zrobi zakupy.👍
@Ziolko39 Na chwilę obecną jest usunięty.Nie powiedziane że nie wróci, patrząc na działania tej osoby.Będę wtedy dochodził swoich praw w inny sposób.Co do samych negatywów nie mam nic przeciwko o ile są słuszne i tak jak zauważyłeś, czasem taki negatyw jest bardziej pomocny niż pozytyw.Niestety Algorytm w jakości sprzedaży którą poczęstowało nas Allegro powoduje to, że przy tej ilości wystawianych komentarzy nawet obniżona jedna gwiazdka potrafi zabić pozycjonowanie, Smarta itp.
allegro lamie takim komunikatem polskie prawo
bo twierdzi, że nie obowiązuje kodeks cywilny