Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałam telefon używany, opisując jakie posiada wady. Po odebraniu kupujący zadaje pytanie czy działa ładowanie indukcyjne, zgodnie z moją wiedzą odpisuję iż działa i nie miałam z tą funkcją telefonu problemu i może wina leży po stronie baterii, która jest w słabej kondycji. Po 4 dniach kupujący mi pisze iż telefon został zdiagnozowany w serwisie i ładowarka indukcyjna jest uszkodzona i on chce telefon zwrócić. Ponieważ jestem osobą prywatną nie zgadzam się na odesłanie telefonu. Zostaje założona dyskusja. Pracownik allegro pisze iż powinnam przyjąć zwrot i niestety na moje tłumaczenia iż telefon był serwisowany w nieautoryzowanym serwisie i usterka powstała z winy kupującego pozostaje głuchy. Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?
Jest to reklamacja i musisz się do niej odnieś, jak masz pewność a nawet dowód że wszystko było zgodne z opisem to możesz ją odrzucić, ale jak nie masz to zaproponuj coś np: naprawa >obniżenie ceny, najlepiej zażądać odesłania w celu rozpatrzenia reklamacji.
Niestety nie mam dowodów na to iż wszystko było w porządku a przed zakupem kupujący nie zadawał żadnych pytań więc nawet mi nie przeszło przez myśl aby zbierać dowody na zgodność z opisem. Dlaczego mam proponować naprawę lub obniżenie ceny skoro kupujący napisał wprost iż ktoś sprawdzał telefon. Poprosiłam o protokół diagnozy z serwisu ale niestety go nie otrzymałam.
@agnieszka_lis W takim razie wydaj i uzasadnij swoją decyzję reklamacyjną kupującemu.
@agnieszka_lis Cześć. Wygląda na to, że kupujący złożył reklamację z tytułu niezgodności produktu z ofertą. Jako sprzedająca musisz taką reklamację rozpatrzyć, a następnie wydać decyzję reklamacyjną.
Proszę o informację jak to mam to zrobić. W dyskusji odpowiadałam za każdy komentarz i za każdym razem pisałam iż nie zgadzam się na odesłanie telefonu. To jest elektronika jeśli zostało coś uszkodzone to dostanę zwrot bezwartościowego telefonu.
@agnieszka_lis poproś o odesłanie, zanieś do serwisu i wtedy wydasz decyzję, jak działa odrzucisz reklamację, jak nie działa to co reklamował naprawisz lub oddasz kasę za telefon, odpowiadasz że produkt do roku z tytuły rękojmi 😞
Dziękuje za odpowiedz i bardzo żałuję iż nie trafiłam tu wcześniej. Mam pytanie tylko co w przypadku jeśli telefon został uszkodzony w trakcie sprawdzania przez serwis kupującego? trafi do mnie z uszkodzeniem na które ja nie miałam wpływu.
@agnieszka_lis W takiej sytuacji będziesz mogła wydać decyzję zgodną ze stanem faktycznym i odesłać urządzenie do kupującego, a sprawa zostanie zamknięta.
@agnieszka_lis Nie określisz rzeczywistego stanu technicznego urządzenia, dopóki go nie sprawdzisz. Poproś o odesłanie telefonu, sprawdź stan urządzenia i dopiero wtedy będziesz mogła rzetelnie rozpatrzyć reklamację i wydać decyzję.
Już dzwoniłam do serwisu i pytałam czy są w stanie określić kiedy powstała usterka i będzie to skomplikowane. Kupujący działa ewidentnie na moją szkodę a ja pozostaję bezradna
dopiero teraz analizując wymianę wiadomości widzę iż było to dokładnie przemyślane i zaplanowane przez kupującego. Podawał mi nawet koszt naprawy.
@agnieszka_lis no widzisz skro chce kasy to celowe działanie, poproś o odesłanie jaka nie odeśle może to znaczyć że jest wszystko oki tylko chciał wyciągnąć kasę 🙂
Myślę że odeśle bo uszkodził telefon , może nie umyślnie ale jednak. Proszę o podpowiedz jak postąpić po sprawdzeniu telefonu.
@agnieszka_lis Przede wszystkim wypadało by napisać co to za telefon bo jestem bardzo ciekaw czy on posiada taką funkcję jak ładowanie indukcyjne. Może nawet ma taką opcję i została ona uszkodzona, ale równie prawdopodobne jest to ze to zwykły blef kupującego.
Moim skromnym zdaniem najprostszym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest żądanie natychmiastowego zwrotu przedmiotu i zwrot wpłaty. Nie wolno obniżać ceny bo to zwykłe karmienie trola, owszem zwrot kasy przyjmie, a wkrótce potem zgłosi kolejną usterkę.
Jest po popularny telefon firmy Apple, dokładnie IPhone Xs. Został sprzedany po bardzo atrakcyjnej cenie jak na telefon w tak dobrym stanie… Dobrze mi służył i miałam nadzieje że kolejny użytkownik będzie z niego zadowolony…
Jak odeśle to możesz sprawdzić w serwisie itd. ale jest to reklamacja i musisz z nią coś zrobić.
LEW433 już dzwoniłam do serwisu i tak zrobię. Jaki mam czas na rozpatrzenie reklamacji i decyzję? Czy mogę żądać załączenia do wysłanego telefonu załączenia opisu wykonanych czynności przez serwis na zlecenie kupującego tak aby serwis do którego oddam telefon miał pełny wgląd w to co zostało zrobione, nadmieniam iż telefon przeze mnie nie był serwisowany.
14dni od chwili złożenia reklamacji.