anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena 1/5 gwiazdek za zgodność towaru z opisem bez otrzymania towaru

ALLMARR
#8 Zapaleniec#

Witajcie,

Czy jest szansa na wygranie rozprawy w sądzie gdy kupujący wystawił 1/5 gwiazdek przy ocenie zgodności towaru z opisem gdy płatność została zwrócona przez sprzedawcę z powodu braku dostępności towaru w magazynie?

1 gwiazdka według systemu allegro to całkowita niezgodność towaru z opisem.

Jeśli nie dostał towaru i nie doszło do finalizacji transakcji to czy ma prawo oceniać ten aspekt w taki sposób i czy nie narusza to prawa? 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ALLMARR ,,płatność została zwrócona przez sprzedawcę z powodu braku dostępności towaru w magazynie ,, Ocena jak najbardziej prawidłowa , klient miał otrzymać towar , a nawaliliście i nie otrzymał , ale... ,, jak nie Ty to może On ... PRÓBUJCIE !!! ,,

oznacz moderatorów

ALLMARR
#8 Zapaleniec#

Rozumiem. Chodzi głównie o aspekt prawny. Czy zgodność towaru z opisem nie dotyczy samego towaru gdy jest on możliwy do oceny, czyli dopiero gdy kupujący ma możliwość zapoznać się z towarem po dostawie?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ALLMARR moim zdaniem ocena jest zgodna z prawem

Jeśli kupujący zakupi i opłaci transakcje to ma prawo oczekiwać produktu który był opisany w aukcji. Jeżeli tego produktu nie  otrzymuje to można przyjąć że - produkt niezgodny z opisem . Jeśli go nie otrzymał to z pewnościa jest to niezgodne z tym co przeczytał w aukcji zawierając umowe. Ergo niezgodne z opisem.

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ALLMARR klient zamawiał konkretny towar , ... a otrzymał gu ... zik  czyli nie to co zamawiał , niezgodność z opisem w moim mniemaniu jest jak najbardziej prawidłowa .

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@ALLMARR Nie powinien oceniać czegoś czego nie widział, nie dotknął. To tylko czysta złośliwość ze strony kupującego > to tak jakby stwierdził "ale ona jest brzydka", nawet nie widząc osoby. Mógł wystawić 1 gw. za 'Obsługę kilenta" , a nie za opis. Macie szanse w sądzie, ale niezbyt dużą.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@ALLMARR a w ofercie miałeś, że wysyłasz towar w tyle i tyle dni. Skoro nie wysłałeś go w deklarowanym terminie, bo go nie masz, to jest niezgodny z opisem.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@medalik_2009 Wg. mnie nie masz racji. Czas wysyłki nie ma nic wspólnego z opisem towaru. Można to podpiąć pod "obsługę klienta" deklarował np. 2 dni > a nie wysłał wogóle > czyli kiepska obsługa, logistyka itp. Opis przedmiotu mógł być jak najbardziej prawidłowy > nikt nie stwierdził organoleptycznie, że jest inaczej.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Ziolko39  a moim zdaniem w sądzie to raczej kupujący może sie domagać wydania towaru zgodnie z zawartą umową + odszkodowania. 

Pamietajmy że w tej sytuacjie to sprzedajacy zwrócił pieniadze za towar i nie wywiązał sie z zawartej umowy. W polskim prawie bez porozumienia stron sprzedający nie ma podstaw prawnych do takch dzialan.

Najprościej w przypadku braku towaru było : zakupić towar u kogoś innego i go po prostu wysłać kupującemu. Wówczas w ogóle nie byłoby problemu.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Ziolko39 w teorii tak. W praktyce nie widzę zbytnio szans na ugranie czegoś w sądzie. Poza tym, uważam oburzenie sprzedawcy za taką ocenę, w tej sytuacji, za śmieszne.

I piszę to, pracując jako sprzedawca w firmie, która korzysta m.in. z dropu i zdarza się nam, że jakiegoś towaru braknie na hurtowni i nie możemy z tego powodu zrealizować zamówienia. Tylko kasę zwracamy od razu, zwykle tego samego dnia co wpłynięcie zapłaty, zamieszczając Kupującemu wyjaśnienie całej sytuacji. Na kilkanaście takich sytuacji w tym roku dostaliśmy tylko jeden negatyw za to i kilka pozytywnych ocen. 😎


oznacz moderatorów

ALLMARR
#8 Zapaleniec#

Pieniążki zwrócone tego samego dnia. Kupujący otrzymał email od Allegro z wyjaśnieniem że jest brak towaru na stanie. Wystawił negatywa 1,5 miesiaca po zamówieniu. Brak jakiegokolwiek kontaktu ze strony kupujacego. Nigdy się nie kontaktował. Próbowałem dojść do porozumienia poprzez wielokrotne proszenie smsami, emailami o usuniecie oceny, nic to nie dało. Wielokrotne dzwonienie też nic - nie odbiera, nie oddzwania.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@medalik_2009 @_Likos_ Tak przyznaję, że w sądzie raczej nie ma szans > ale nadal uważam, że ocena za brak towaru należy do kategorii "obsługa" Nie oceniamy opisu aukcji tylko niezgodność towaru z opisem > a tego bez otrzymania towaru nie da się stwierdzić > jest to nadużycie ze strony kupującego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ziolko39 Klient miał otrzymać zakładam telefon  ,a otrzymał zwrot kasy - gdzie tu widzisz zgodność z opisem ??

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@mdrogeria Ale zwrot kasy nie dotyczy "opisu towaru" tylko fragmentu "dostawa", który nie ma nić wspólnego z opisem przedmiotu. Dalej uważam, że to dotyczy "obsługi sprzedającego" . tam się mieści niewywiązanie się z umowy i niewysłanie towaru.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ziolko39 każdy to widzi inaczej , nie sądzę , ze autor wątku umieścił zapis w ofercie typu ,, otrzymasz towar , albo oddamy kasę ,, 😁 Zerknąłem do tej nieszczęsnej oferty i nie znalazłem żadnego zapisu dotyczącego niewywiązania się sprzedawcy z transakcji .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria @Ziolko39 Dyskusja czysto akademicka - bo nierozwiązywalna. Musi wystawić gwiazdki za zgodność jak chce ocenić. A czy wystawi 1 czy 5 to niestety i tak będzie mijanie się z prawdą bo towaru nie widział. allegro zmusza go w tym wypadku do błedu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ALLMARR
#8 Zapaleniec#

Allegro nie zmusza do wystawiania fałszywej opinii. Nie widział towaru to nie wystawia, jak jest tylko taka możliwość. Człowiek ma w życiu możliwości wiele i wiele czynów zabronionych może popełnić, lecz nie musi.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ALLMARR Chce Ci wystawić negatywa - i ma do tego prawo. Ale Allegro nie przepuści bez oceny zgodności towaru z opisem....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@pinsplash Masz rację > dlatego przy wystawianiu opinii negatywnej powinien być obowiązkowy wymóg jej uzasadnienia > co, za co i dlaczego. Nietety ale Allegro odrzuciło tą propozycję, dając tym samym pole do nadużyć > nie piszę o tym przypadku, tylko o możliwości dyskredytowania konkurencji przez nieopisane negatywy.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

za taką treść otrzymasz towar , albo oddamy kasę

allegro usuwa oferty

kupujący nie musi wystawiać komentarza

chce łamać przepisy prawa i narażać się na odpowiedzialność karną,
bo mu to umożliwia allegro to jego sprawa

kłania się art 212 i213 kodeksu karnego

przypominam, że oceną gwiazdkowa to w myśl regulaminu allegro właściwa ocena,

pole opisowe jest tylko dodatkiem

i jak napisał@LEW433 

czy wygrasz w sądzie to zależy od kilku czynników>jaki "papuga", jaki sędzią itd.

 

 

 

oznacz moderatorów