anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieakceptowalny poziom terminowych odpowiedzi

dawal50
#14 Krzewiciel#

Właśnie zajrzałem do panelu jakości mojej sprzedaży a tam Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów50,00%

-450 / 20
Nieakceptowalny
87% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie. Warto poprawić ten wynik.
 
A linijkę niżej - Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów3m 🤣
Odpowiadam klientom w 3 minuty ale odjęli mi 450 punktów dlatego że otrzymałem takiego maila 22 lutego i na niego nie odpisałem:

"Witam, Teraz dopiero popatrzyłem, że konto mam zarejestrowane na e-mailu, który jest nieaktywny, proszę o wysłanie na e-mail: xxx jak to możliwe, Pozdrawiam"

No to postąpiłem zgodnie z zaleceniem klienta i wysłałem na mail podany przez klienta. Zostałem ukarany, że nie odpisałem na mail, który i tak by klient nie odczytał, bo ma nieaktywny mail.

Czat allegro olał moją sprawę, ciekawe ile przez to miałem mniejszy obrót przez zaniżoną trafność na -450 pkt. W takich przypadkach gdzie allegro ma wszystkie dowody powinno przywrócić te 450 punktów a nie stwierdzać że taki jest system i nic nie może zrobić. Wygląda to tak jak z komentarzami i przypomina "Przykro mi, nie możemy zmieniać subiektywnej oceny systemu, system ma do niej prawo" 🤣

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Adekpol
#13 Ambasador#

Na każdego maila z pytaniem od kupującego odpisuj, nie ważne czy poprosił Cie o odpisanie mu na konkretnie wskazanego przez niego maila, jest to jedyny sposób na utrzymanie punktów jakości.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Zawsze odpisuje, ale w tym wypadku coś mnie zamgliło i zasugerowałem się tym co napisał klient. Odpisałem mu ale nie tam gdzie trzeba, bo przecież absurdalny system nakazuje odpisywać tam gdzie nikt nie przeczyta. Niestety taki drobiazg może zniszczyć trafność. Szkoda tylko, że pracownik allegro nie chce się pochylić nad problemem i mając wszystkie dowody na tacy nie usunie mi takiego bubla, który niszczy moją sprzedaż. Coś jak subiektywna ocena kupującego. Tylko że tutaj nie ma nic subiektywnego.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Allegro nie jest dla Ciebie tylko dla Klienta 🤣

 

To tylko 30 dni z taką oceną, odpisz na tego maila to zawsze coś trochę polepszy w ocenach

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@dawal50 jak już zauważono powyżej - należy odpowiadać na każdą wiadomość zadaną przez formularz Zadaj pytanie sprzedającemu, bo każda liczy się do statystyk. Zazwyczaj jest to wiadomość rozpoczynająca konwersację (kolejne toczą się już z maila na maila, bez pośrednictwa formularza i nie są brane pod uwagę do średnich). Ale czasem zdarzają się klienci, którzy każdą kolejną wiadomość piszą przez formularz - nie ma rady, trzeba na nie odpowiadać.

Statystyki w panelu dotyczą ostatnich 30 dni.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Adekpol właśnie odpisałem, zobaczymy czy zmienią się minusowe punkty

@msniezek właśnie odpowiedziałem - niestety przyszła zwrotka "Twoja wiadomość do użytkownika x, wysłana na adres @allegromail.pl, nie mogła zostać dostarczona."

Co w takim wypadku? Klient pisał że mail mu nie działa czyli pisał prawdę bo przyszła zwrotka z allegro.

Czy jak przychodzi taka zwrotka jak wysyłam odpowiedź na pytanie zadane w formularzu nie zaniżycie mi punktacji? Odpisałem na tego właśnie maila. Tylko że trochę minęło od 22 lutego.

Mam nadzieję że w takich przypadkach zaliczacie odpowiedź na maila który nie działa?

Inaczej konkurencja będzie mogła zakładać maile, potem konto allegro, potem dezaktywować maila i wysyłać pytania do sprzedających i tym sposobem niszczyć im trafność. Nie będą w stanie odpisać na maila który nie istnieje.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@dawal50 statystyki uwzględniają maile wysłane, a nie maile dostarczone 🙂 Jeżeli wysłałeś odpowiedź, uwzględnimy to, bez względu na to czy adresat ją otrzyma, czy nie.

Jeszcze jedno - odpisywanie na wiadomość, gdzie czas odpowiedzi 24h został przekroczony, ma dwojakie skutki: poprawia statystyki odsetka odpowiedzi, ale równocześnie pogarsza statystyki średniego czasu odpowiedzi. Musisz samodzielnie obliczyć, co Ci się bardziej opłaca. A na przyszłość pamiętaj, żeby nie przekraczać 24h 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

sprzedaz_on-line
#9 Pomysłodawca#

Na jaką ilość wiadomości należy odpowiedzieć? Czy do średniej liczy się tylko odpowiedź na pierwszą wiadomość, czy również na kolejne?

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@msniezek Chyba nie potrzebnie odpowiedziałem, bo to było pytanie z 22 lutego więc pewnie mało da to punktów. Z kolei pewnie z 3 minut średniego czasu odpowiedzi zrobi się ponad 24h bo za wiele tych pytań nie miałem i przez to zamiast -450 pkt będę miał jeszcze więcej na minus i dodatkowo na kolejne 30 dni 😕 A do 22 marca niedaleko więc wystarczyło poczekać i by się wyzerowało.

@sprzedaz_on-line na pierwszą tylko liczą czas. No chyba że klient odpowie z nowego formularza.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@dawal50"Oszukaj System" - ustaw autoresponder

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@pinsplash No właśnie... już spotkałem się z takimi sklepami, gdzie odpowiedź uzyskiwałem po mniej niż minucie o podobnej treści:

"Dziękujemy za kontakt, wrócimy do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to tylko możliwe".

Niestety, ale właściwe odpowiedzi dochodziły po kilku godzinach lub po dwóch dniach 🙂

Tak się podbija statystyki. 👌

oznacz moderatorów

eCommerceLab
#10 Popularyzator#

Słusznie. Polecam Autoresponder Dyskusji i Wiadomości Allegro od Niezbędnika Sprzedawcy:
https://niezbedniksprzedawcy.pl/AsystentSprzedazy/

Niektóre z możliwości:
 - wychwytywanie maili o niestandardowym tytule,
 - zaawansowane reguły odpowiedzi.

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

też tak miałam w tym miesiącu, po odpisywać sprzedawcy na twierdzenie , a nie pytanie, głupota.... może zróbcie druga możliwość "wyślij wiadomość do sprzedającego" a nie pytanie , bo w pytaniach są również wiadomości na które nie trzeba odpisywać.

 

oznacz moderatorów

kulki-kulki-pl
#9 Pomysłodawca#

Miałem kiedyś to samo, okazało się że robiąc zakupy z konta, na którym prowadzę sprzedaż do statystyk liczą się wszelkiego rodzaju automatyczne odpowiedzi, przesłane przez Allegromail faktury itp. ze sklepów w których kupowałem cokolwiek. Odkąd na każdą automatyczną wiadomość odpisuję jedno proste słowo "Dziękuję", mam 100% terminowości odpowiedzi.

oznacz moderatorów