Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient nie odebrał paczki i wróciła, ale nie został zgłoszony zwrot. Opłata była wykonana z góry, czy takie coś kwalifikuje się na zwrot? Z klientem nie mam kontaktu, więc nie wiem czy chce ponowną wysyłkę czy chce zrobić zwrot.
@Ozin55 to poczekaj na kontakt ( sprzedałeś jako firma ) 🙂 U mnie leżą tak 4 paczki wysłałem maila z informacją co dalej i prośba o dopłatę na ponowną wysyłkę i cisza 😞 jak nie odezwą się do 14 dni i nie odstąpią po tym czasie zwracam za towar - koszt wysyłki i zwrotu o ile był ( paczkomat jest darmowy zwrot niepodjętej paczki )
Klient ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od momentu objęcia rzeczy w posiadanie.
przy nieodebranej paczce to który moment interpretowałbyś jako 'objęcie rzeczy w posiadanie'? Raczej nie ma faktycznego objęcia i co najwyżej można przyjąć arbitralnie np. dzień automatycznego odesłania przez operatora paczkomatu.
ale czy to miałoby jakiekolwiek oparcie w zasadach Allegro?
@Ozin55 Wielu sprzedawców nieodebranie paczki traktuje jako zwrot, więc dla świętego spokoju oddaj za towar i wysyłkę do klienta. Zwłoka może się skończyć otwarciem Dyskusji,a to już pewien problem.
Jeśli klient zdecyduje się na ponowną wysyłkę to w takiej sytuacji musi opłacić ją jakoś przez allegro czy bezpośrednio na konto bankowe? Chodzi mi o to jak wygląda procedura ponownej wysyłki za pośrednictwem allegro i czy prowizja znowu będzie naliczona? Czy mogę ponownie wysłać allegro inpost za 8,99?
@Ozin55 Może zapłacić przez allegro w opcji "dopłać" lub bezpośrednio na konto.
@xyz96 czy mogę ponownie zrobic paczkę allegro paczkomaty inpost za 8,99 do tego samego zamówienia?
@Ozin55 Raczej nie, będzie drożej, ale pewności nie mam, nie sprzedaję na Allegro 🙂
@Ozin55 Możesz. Klikasz Import Allegro Inpost, Niewygenerowane zmieniasz na wygenerowane i wklepujesz login delikwenta. Klikasz szukaj i generujesz ponownie za 8.99 zł
@xyz96 dlaczego sobie przeczysz?
i namawiasz do łamania ustawy konsumenckiej?
"Klient ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od momentu objęcia rzeczy w posiadanie."
"Wielu sprzedawców nieodebranie paczki traktuje jako zwrot, więc dla świętego spokoju oddaj za towar i wysyłkę do klienta. Zwłoka może się skończyć otwarciem Dyskusji,a to już pewien problem."
W myśl ustawy konsumenckiej sprzedawca nie ma prawa w tej sytuacji do dostąpienia od umowy, więc do zwrotu środków
Jeżeli wg Ciebie konsument ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od objęcia rzeczy w posiadanie to sprzedawca musi czekać aż dostanie takie oświadczenie
a w żadnej interpretacji prawa nieodebranie przesyłki jest jednoznacznie interpretowane jako odstąpienie od umowy
U mnie na 90% przypadków powodem nieodebrania przesyłki jest
- zapomniałem
- nie wiedziałem
- nie było mnie
- nie dostałem kodu
- nie znam się
- uszkodziłem telefon
- maila nie odbieram
- podałem złe dane adresowe
- pomyliłem miasta i paczkomaty
sorry ale musiałbym się ostro opić %%%%% by uznać to za odstąpienie od umowy
mam u siebie cały stos takich paczek - maile do Kupujących przestałem pisać bo i tak nikt ich nie czyta, podobnie z telefonami - miałem przypadek, że zwracałem pieniądze po pół roku od nieodebrania przesyłki bo Kupujący raczył się zainteresować swoim towarem, inny że ponownie wysyłałem towar po podobnym okresie czasu
podobnie jest u nas z serwisami sprzętu - zdarzyło sie, że człowiek odbierał swój sprzęt po 2latach bo siedział w więzieniu
widzisz jak piszę ***** ***** to zawsze znaczy gwiazdki, a nie j***ć x***6
@REDBo tu są dwie szkoły jak zauważyłem, jedna poza prawem zastąpiona POK i Dyskusją oraz ta legalna tylko przez niektórych pisana ale ciągle podważana przez tą omijającą prawo 😉
ja to piszę prokonsumencko
jako Sprzedawca nie można nigdy, w żadnym wypadku zmuszać Konsumenta do dostąpienia od umowy lub robić to za niego
z takimi nieodebranymi przesyłkami jest problem bo nie można w praktyce nic z nimi zrobić bez zgody konsumenta - muszą leżeć i czekać na jego decyzję bo to jego towar
miało być odstąpienia nie dostąpienia
specjalnie dla @xyz96 @ZibiK30 @mikeza @mdrogeria
klauzula abuzywna
jak red pisze, że nieodebranie przesyłki nie jest odstąpieniem od umowy to ma rację
2535 | 2010-09-21 | XVII AmC 1011/09 | Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | Stowarzyszenie Towarzystwo Lexus z/s w Poznaniu | Adriana Jaroszewska - 4Run Sport Management z/s w Pile | Nie odebranie przesyłki przez zamawiającego skutkuje rozwiązaniem umowy | 2011-09-19 | HANDEL ELEKTRONICZNY |
@RED - ciekawa sprawa. Przeczytałem z uwagą i warto zapoznać się z uzasadnieniem, dlaczego w tej konkretnej sprawie nie przeszedł w regulaminie sklepu zapis, że nieodebranie przesyłki może zostać potraktowane jako odstąpienie od przesyłki.
Sędzia uznał, że punkt dotyczący odstąpienia od umowy w przypadku braku odebrania przesyłki przez kupującego został sformułowany zbyt ogólnie:
(...)
Postanowienie [zapis dotyczący nieodebrania przesyłki dop.] to jest ogólne i nie zawiera żadnych wyłączeń dotyczących okoliczności kiedy to nieodebranie przesyłki nie będzie skutkować rozwiązaniem umowy.
(...)
I dalej został podany sensowny przykład jak przedsiębiorca mógłby nadużywać zapisu w takiej postaci jaką zastosował:
(...) ponieważ przypadek każdego nieodebrania przesyłki nie tylko ze względu na widoczne uszkodzenia lub złożenie reklamacji może być uznany za nie odebranie
towaru (...)
(...)
Brak określenia precyzyjnych, obiektywnych przesłanek dotyczących rozwiązania umowy w przypadku nieodebrania towaru jest przejawem dążenia pozwanego przedsiębiorcy do ukształtowania wiążącego go z konsumentem stosunku prawnego w sposób asymetryczny, z naruszeniem zasady równorzędności stron umowy.
(...)
Zabrakło dobrego prawnika 😉
@REDMożna tak na serio, tylko się tego nie praktykuje. Można obciążyć magazynowaniem jej 😉
@ZibiK30 DPD nie ma z tym problemów, każdy dzień na magazynie i koszty na fakturze lecą do góry. I nikt mnie nie pyta, czy chcę tego magazynowania, bo to oni sami sobie to naliczają 🙂
@mikezaNo to akurat część zarobków firm kurierskich, co innego sprzedawca który musi przetrzymywać zakupiony u niego towar, przy większej ilości to problem.
@ZibiK30 tylko, że nikt z firmy kurierskiej nie pyta Cię, czy wyrażasz zgodę na magazynowanie paczki, a to Ty za to płacisz. Wielokrotnie spotykałem się z sytuacją nieuczciwych praktyk ze strony firm kurierskich, które wręcz wymuszały takie magazynowanie. Nie byłoby problemu jakbym ja na to wyrażał zgodę, ale wysyłając paczkę nie mam pojęcia co wymyśli sobie dostawca i czy przypadkiem nie zechce jej magazynować. A już szczytem były przypadki, gdzie paczka była magazynowana tylko po to, żeby ją potem zwrócić do mnie obciążając mnie tymi kosztami magazynowania.