anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana paczka a zwrot

Ozin55
#7 Wielbiciel#

Klient nie odebrał paczki i wróciła, ale nie został zgłoszony zwrot. Opłata była wykonana z góry, czy takie coś kwalifikuje się na zwrot? Z klientem nie mam kontaktu, więc nie wiem czy chce ponowną wysyłkę czy chce zrobić zwrot. 

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

kostas11
#21 Demiurg#

@Ozin55 to poczekaj na kontakt ( sprzedałeś jako firma ) 🙂  U mnie leżą tak 4 paczki wysłałem maila z informacją co dalej i prośba o dopłatę na ponowną wysyłkę i cisza 😞  jak nie odezwą się do 14 dni i nie odstąpią po tym czasie zwracam za towar - koszt wysyłki i zwrotu o ile był ( paczkomat jest darmowy zwrot niepodjętej paczki ) 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Klient ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od momentu objęcia rzeczy w posiadanie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Ozin55 Wielu sprzedawców nieodebranie paczki traktuje jako zwrot, więc dla świętego spokoju oddaj za towar i wysyłkę do klienta. Zwłoka może się skończyć otwarciem Dyskusji,a to już pewien problem.

oznacz moderatorów

Ozin55
#7 Wielbiciel#

Jeśli klient zdecyduje się na ponowną wysyłkę to w takiej sytuacji musi opłacić ją jakoś przez allegro czy bezpośrednio na konto bankowe? Chodzi mi o to jak wygląda procedura ponownej wysyłki za pośrednictwem allegro i czy prowizja znowu będzie naliczona? Czy mogę ponownie wysłać allegro inpost za 8,99? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Ozin55 Może zapłacić przez allegro w opcji "dopłać" lub bezpośrednio na konto.

oznacz moderatorów

Ozin55
#7 Wielbiciel#

@xyz96 czy mogę ponownie zrobic paczkę allegro paczkomaty inpost za 8,99 do tego samego zamówienia? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Ozin55 Raczej nie, będzie drożej, ale pewności nie mam, nie sprzedaję na Allegro 🙂

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Ozin55  Możesz. Klikasz Import Allegro Inpost, Niewygenerowane zmieniasz na wygenerowane i wklepujesz login delikwenta. Klikasz szukaj i generujesz ponownie za 8.99 zł

_____________
Kama
oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@xyz96 dlaczego sobie przeczysz?

i namawiasz do łamania ustawy konsumenckiej?

"Klient ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od momentu objęcia rzeczy w posiadanie."

"Wielu sprzedawców nieodebranie paczki traktuje jako zwrot, więc dla świętego spokoju oddaj za towar i wysyłkę do klienta. Zwłoka może się skończyć otwarciem Dyskusji,a to już pewien problem."

W myśl ustawy konsumenckiej sprzedawca nie ma prawa w tej sytuacji do dostąpienia od umowy, więc do zwrotu środków

Jeżeli wg Ciebie konsument ma 14 dni na wysłanie oświadczenia od objęcia rzeczy w posiadanie to sprzedawca musi czekać aż dostanie takie oświadczenie

a w żadnej interpretacji prawa nieodebranie przesyłki jest jednoznacznie interpretowane jako odstąpienie od umowy

U mnie na 90% przypadków powodem nieodebrania przesyłki jest

- zapomniałem

- nie wiedziałem

- nie było mnie

- nie dostałem kodu

- nie znam się

- uszkodziłem telefon

- maila nie odbieram

- podałem złe dane adresowe

- pomyliłem miasta i paczkomaty

sorry ale musiałbym się ostro opić %%%%% by uznać to za odstąpienie od umowy

mam u siebie cały stos takich paczek - maile do Kupujących przestałem pisać bo i tak nikt ich nie czyta, podobnie z telefonami - miałem przypadek, że zwracałem pieniądze po pół roku od nieodebrania przesyłki bo Kupujący raczył się zainteresować swoim towarem, inny że ponownie wysyłałem towar po podobnym okresie czasu

podobnie jest u nas z serwisami sprzętu - zdarzyło sie, że człowiek odbierał swój sprzęt po 2latach bo siedział w więzieniu

widzisz jak piszę ***** ***** to zawsze znaczy gwiazdki, a nie j***ć x***6

 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@REDBo tu są dwie szkoły jak zauważyłem, jedna poza prawem zastąpiona POK i Dyskusją oraz ta legalna tylko przez niektórych pisana ale ciągle podważana przez tą omijającą prawo 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@ZibiK30 

ja to piszę prokonsumencko

jako Sprzedawca nie można nigdy, w żadnym wypadku zmuszać Konsumenta do dostąpienia od umowy lub robić to za niego

z takimi nieodebranymi przesyłkami jest problem bo nie można w praktyce nic z nimi zrobić bez zgody konsumenta - muszą leżeć i czekać na jego decyzję bo to jego towar

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

miało być odstąpienia nie dostąpienia

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

specjalnie dla @xyz96 @ZibiK30 @mikeza @mdrogeria 

klauzula abuzywna

jak red pisze, że nieodebranie przesyłki nie jest odstąpieniem od umowy to ma rację

2535 2010-09-21 XVII AmC 1011/09 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Stowarzyszenie Towarzystwo Lexus z/s w Poznaniu Adriana Jaroszewska - 4Run Sport Management z/s w Pile Nie odebranie przesyłki przez zamawiającego skutkuje rozwiązaniem umowy 2011-09-19 HANDEL ELEKTRONICZNY
oznacz moderatorów

Anthrox
#8 Zapaleniec#

@RED - ciekawa sprawa. Przeczytałem z uwagą i warto zapoznać się z uzasadnieniem, dlaczego w tej konkretnej sprawie nie przeszedł w regulaminie sklepu zapis, że nieodebranie przesyłki może zostać potraktowane jako odstąpienie od przesyłki.

Sędzia uznał, że punkt dotyczący odstąpienia od umowy w przypadku braku odebrania przesyłki przez kupującego został sformułowany zbyt ogólnie:
(...)
Postanowienie [zapis dotyczący nieodebrania przesyłki dop.] to jest ogólne i nie zawiera żadnych wyłączeń dotyczących okoliczności kiedy to nieodebranie przesyłki nie będzie skutkować rozwiązaniem umowy.
(...)

I dalej został podany sensowny przykład jak przedsiębiorca mógłby nadużywać zapisu w takiej postaci jaką zastosował:

(...) ponieważ przypadek każdego nieodebrania przesyłki nie tylko ze względu na widoczne uszkodzenia lub złożenie reklamacji może być uznany za nie odebranie
towaru (...)

(...)
Brak określenia precyzyjnych, obiektywnych przesłanek dotyczących rozwiązania umowy w przypadku nieodebrania towaru jest przejawem dążenia pozwanego przedsiębiorcy do ukształtowania wiążącego go z konsumentem stosunku prawnego w sposób asymetryczny, z naruszeniem zasady równorzędności stron umowy.
(...)

Zabrakło dobrego prawnika 😉

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@REDMożna tak na serio, tylko się tego nie praktykuje. Można obciążyć magazynowaniem jej 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

@ZibiK30  DPD nie ma z tym problemów, każdy dzień na magazynie i koszty na fakturze lecą do góry. I nikt mnie nie pyta, czy chcę tego magazynowania, bo to oni sami sobie to naliczają 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mikezaNo to akurat część zarobków firm kurierskich, co innego sprzedawca który musi przetrzymywać zakupiony u niego towar, przy większej ilości to problem.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

@ZibiK30  tylko, że nikt z firmy kurierskiej nie pyta Cię, czy wyrażasz zgodę na magazynowanie paczki, a to Ty za to płacisz. Wielokrotnie spotykałem się z sytuacją nieuczciwych praktyk ze strony firm kurierskich, które wręcz wymuszały takie magazynowanie. Nie byłoby problemu jakbym ja na to wyrażał zgodę, ale wysyłając paczkę nie mam pojęcia co wymyśli sobie dostawca i czy przypadkiem nie zechce jej magazynować. A już szczytem były przypadki, gdzie paczka była magazynowana tylko po to, żeby ją potem zwrócić do mnie obciążając mnie tymi kosztami magazynowania.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mikezaMasz racje, ja nie miałem z tym problemu. Jak paczka stała to zwykle zaraz klient dzwonił a ja dzwoniłem żeby sprawę wyjaśnić o co chodzi. Fakt, część z takich zdarzeń było z winy kuriera niestety i głupa rżnął że niby klienta nie zastał a klient nerwowo oczekuje cały dzień na kuriera. Pisałem do opiekuna i kazałem zaznaczać że paczka wraca do punktu z winy kuriera. Efektem było, ze nie naliczali mi nic. Gorzej jak klient przekładał odbiór lub adres dostawy bo trzeba było wtedy dopłacać do transakcji.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów