Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Paczka pocztowa na adres klientki dotarła następnego dnia. Z powodu nieobecności została awizowana i pozostawiona na poczcie.Minęło 5 dni, a paczka dalej leży.Dziś rano napisałam do pani e-mail, ale bez odpowiedzi.Niebawem poczta zrobi zwrot i paczka do mnie wróci. Czy mam odbierać ten zwrot? W zasadzie mam opłacony towar z przesyłką i jestem sprzedawcą prywatnym i mogę odmówić zwrotu. Co powinnam zrobić? Dziękuję
Zakup od osoby prywatnej, opłacony i wysłany należy do kupującego. Jak odbierzesz to albo opłaci powtórnie wysyłkę albo...zażąda zwrotu środków.
A jeśli zapłacę za zwrot, to będzie mój koszt, czy wówczas jeśli zażąda zwrotu powinnam zwrócić tylko za towar? ( jej koszt przesyłki, za mój koszt zwrotu)
Zwrócisz mu koszt za towar.
@sibui_styl Miałabyś obowiązek zwrotu pieniędzy, gdyby kupująca odstąpiła od umowy, zanim paczka wyruszy z drogę powrotną z jej poczty, a Ty uznałabyś to odstąpienie. Jednak tak jak wspomniałaś - jako sprzedawca prywatny nie musisz uznawać odstąpienia od umowy, a jeśli nie uznasz to przedmiot jest i będzie nadal własnością kupującej, nawet jeśli powróci do Ciebie wskutek nieodebrania. Generalnie w tej sytuacji kupująca nie może niczego żądać - wszelkie ustępstwa i/lub pomoc z twojej strony są jedynie przejawem Twojej dobrej woli. A jeśli chodzi o stricte odebranie "odbitej" przesyłki, to wg mnie lepiej odebrać, bo w przeciwnym razie stanie się zapewne przesyłką niedoręczalną (czy jakoś tak), a co się dzieje z takimi przesyłkami, to już trzeba by poczytać w regulaminie Poczty Polskiej. Tym bardziej, że zawsze jest możliwe, że kupująca nie należy do kupujących niepoważnych lub żartownisiów, tylko stało się coś, co uniemożliwiło jej odebranie przesyłki - wszak opłaciła wszystko z góry.
A co robicie gdy nie macie kontaktu z klientem, którego opłacone zamówienie do was wróciło?
W celu zabezpieczenia sobie zadka wysylamy wezwanie do odbioru paczki poleconym z potwierdzeniem nadania ale to tak robia sprzedawcy firmy mamy wtedy podkladke ze klientodebral a wiec wiedzial zostal skutecznie poinformowany ze mozemy paczke wyslac drugi raz za ponowna oplata lub moze odebrac ja osobiscie pod adresem, informujemy takze ze albo doliczamy oplate magazynowa jak nie bedzie odbierac w kwocie x albo jak nie odbierze np w ciagu 30dni to utylizujemy towar. Jak sprzedajesz lokalnie to ci wystarczy slad wyslania jej wiadomosci przez panel allegro cobg jakby sie pracownik allegro czepnal mial widoczny slad np w dyskusji no chyba ze polecony 2 razy nie odebrany rowna sie dostarczony i masz pewniak