Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak rozwiązać sytuację, gdy klient nie odebrał paczki z paczkomatu, za towar zapłacił. Paczka wraca i zwykle klienci opłacają ponowne nadanie. Obecnie paczka leży trzy tygodnie, klient nie odstąpił od umowy, napisał po upływie tego czasu, żeby mu oddać pieniądze, nie może już odstąpić w allegro od umowy. Czy mam obowiązek zwrócić środki, czy klient powinien opłacić ponowne nadanie i odebrać swoją własność?. @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Marlonka czas na odstąpienie liczy się od wejścia w posiadanie towaru przez klienta natomiast Ustawodawca nie reguluje takich j/w przypadków , pozostaje tylko jedno pytanie ,, co stoi na przeszkodzie ,aby klientowi iść na rękę . ??
@Marlonka Zgodnie z artykułem 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Zaniechanie przez kupującego odbioru przesyłki nie powoduje automatycznie, że stosunek ten zostaje zerwany. Prawnie właścicielem towaru jest w dalszym ciągu kupujący.
Jeżeli kupujący nie odebrał paczki, możesz oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego (artykuł 551 Kodeksu cywilnego).
W tej sytuacji najlepiej będzie, jeśli wyznaczysz dodatkowy termin na odebranie towaru, bądź zapłatę za ponowne nadanie. Jeśli pojawią się jakieś problemy, to napisz mi proszę numer tego zamówienia i skontaktujemy się z kupującym.
Serdecznie dziękuję, chciałam wiedzieć jak to wygląda ze strony prawnej. Pozdrawiam.
@ko_alkaNr zamówienia 94fda682-b8c6-11ed-91a2-f79735adf258 Klient założył dyskusję.
@Marlonka Jeśli klient założył dyskusję, zamieść w niej swoje stanowisko.
ale jaki jest powód dyskusji? nie otrzymałem przedmiotu?
Chcesz się użerać ? masz go u siebie zwróć kasę i zapomnij!
LEF.... w końcu coś mądrego , aż dam Ci wpunkcika 🙂
Jak masz dużą prowizję allegro i nikt Ci jej nie zwróci też oddajesz kasę ?
@Marlonka niby dlaczego ma nie zwrócić , nigdy nie miałem problemu nawet w przypadku braku formularza zwrotu , owszem , miałem przypadek gdy pac...klient obudził się po 4 miesiącach ,potrąciłem ze zwrotu naliczona prowizję , której po takim czasie nie da się odzyskać .
@Marlonka a sprzedałaś jako firma czy jako prywatna osoba?