Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć 🙂 Dzisiaj po raz pierwszy (nie wiem jakim cudem) otrzymałam zwrot przesyłki Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch.
Klientka nie odebrała swojego zamówienia w terminie, a na kopercie widnieje stosowna informacja. Klientka również nie kontaktowała się ze mną, ani nie odstąpiła od umowy.
I o ile w przypadku zwrotów z Inpostu czy w ogóle w ramach Smart nigdy nie miałam żadnego problemu, to tutaj sprawa się delikatnie komplikuje, ponieważ klientka zakupiła produkt o wartości 9,99 zł, koszt wysyłki wynosił 8,99 (łącznie 18.98 zł) a koszt przesyłki zwrotnej którymi zostanę obciążona wynosi 10,99 zł.
Nie kontaktowałam się jeszcze z klientką, ale zastanawiam się w jaki sposób powinnam egzekwować zwrot kosztów przesyłki, jeśli nie zdecyduje się ona na ponowną wysyłkę. Czy w takiej sytuacji, powinnam zwrócić Pani wszystkie koszty przez nią poniesione (towar, wysyłka) pomniejszone o te 10,99 zł? Czy zwracam tylko za towar, - 10,99 zł za zwrot?
Z góry wielkie dzieki za odpowiedź.
@KamkaChuliganka na dzień dzisiejszy jest to nie wywiązanie się z umowy klienta i powinna oddać Ci 10,99 zł i odebrać na swój koszt towar który należy do niej, odstąpienia już nie może złożyć bo będzie nie ważne prawnie 🙂
Nic nie zwracasz, a tym bardziej sam bo umowa jest ważna i towar nie Twój, poproś klienta o wpłatę 10,99 zł i o wpłatę na ponowną wysyłkę 🙂
@KamkaChuliganka napisz, że przesyłka nie została odebrana, koszt powrotu wynosił tyle a tyle, ponowne wysłanie tytle i nich dopłaci tą różnice, bo nie Twoja wina, ze nie odebrała. A jak stwierdzi, że to za drogo, to oddajesz tylko za towar i tej kwoty nie możesz zmniejszyć, zwrot nieodebranej przesyłki i koszt musisz wziąć na klatę.
To trochę tak, jak z przesyłką za pobraniem - wysyłasz w ciemno, odbierze to zapłaci, i masz pieniądze, nie odbierze to nie zapłaci, ale koszt przesyłki to już Twoje ryzyko, za którą zapłacisz w jedną i drugą stronę.
Znając klientów Allegro nie udostępniamy przesyłek za pobraniem 🤣
@agus38 tej kwoty nie możesz zmniejszyć, zwrot nieodebranej przesyłki i koszt musisz wziąć na klatę. ???
Jak kupujący chce zwrot kasy to sprzedawca oddaje co wpłacił minus koszt wysyłki i powrotu, nie było tu odstąpienia !
Za pobraniem jest "gorzej".
Przez 20 lat - żaden klient nie zdecydował się dobrowolnie uregulować zadłużeń z powodu nieodebrania przesyłki pobraniowej.
Allegro - zawsze stało po stronie klienta.
Co robi sprzedawca? - "duże" firmy radzą sobie z tym - "sztaby" prawników potrafią wymusić na kupującym odpowiednie zobowiązania. Małe firmy - "kładą uszy po sobie" i liczą straty.
Co robi Allegro w tym względzie? - nic nie robi.
@KamkaChuliganka Mamy takie pudełeczko na nieodebrane przesyłki. Wysyłamy informację na Allegro Wiadomości z prośbą o dopłatę do ponownej wysyłki i do pudełeczka.
Jak kupującemu zależy na towarze to się odzywa i negocjujemy sposób wysyłki i wysokość dopłaty. Jak nie to leży w pudełeczku i czeka. Aktualnie jest chyba 6 czekających.
Przy pobraniówkach jest inaczej.