anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana przesyłka z paczkomatu - zaginięcie - kto odpowiada?

MAMY ROZWIĄZANIE!
dlapodlogi_pl
#8 Zapaleniec#

Witam,

 

Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu, następnie przesyłka w drodze powrotnej zaginęła i nie dotarła do mnie. Klient żąda zwrotu pieniędzy. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?

 

Pozdrawiam,

Maciej

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
mdrogeria
#21 Demiurg#

dlapodlogi_pl Jeśli sprzedajesz jako firma na Tobie ciąży obowiązek prawidlowego zakończenia transakcji .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Musisz oddać pieniądze. Odpowiadasz za przesyłkę do czasu jej odbioru przez kupującego. Skoro nie odebrał, on nie ponosi odpowiedzialności.

oznacz moderatorów
JanZur
#9 Pomysłodawca#

Wyjaśnienie Allegro. "

Zakup od osoby prywatnej lub transakcja między przedsiębiorcami

Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

JanZur    

po co ten wpis dlapodlogi_pl sprzedaje z konta firmowego .

 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@JanZur  a przy zakupie od firmy - konsument wydanie jest po przekazaniu paczki klientowi przez przewoźnika 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
JanZur
#9 Pomysłodawca#

Jeżeli zakup nastąpił od firmy to firma ponosi do samego końca odpowiedzialność za przesyłkę. Musi oddać kasę kupującemu lub towar a sama dochodzić sprawiedliwości od firmy wysyłkowej na drodze sądowej

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria , @kostas11 

 

no ale goście - skąd wiecie, że to NIE KUPIŁA firma?

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

@xyz96 - czy zgadzasz się z tym co napisał @JanZur 

 

?

 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@dlapodlogi_pl  Nastepujące kroki:

1. oddajesz klientowi całą kwotę

2. Wpisujesz Kupującego na czarną listę ( jak nie wie jak odebrać z paczkomatu - to lepiej nie ryzykować że cos jeszcze kiedyś kupi)

3. występujesz z reklamacją do Inpost ( uwaga jeżeli to był smart - będziesz potrzebował upowaznienie od Allegro)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów