Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu, następnie przesyłka w drodze powrotnej zaginęła i nie dotarła do mnie. Klient żąda zwrotu pieniędzy. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?
Pozdrawiam,
Maciej
dlapodlogi_pl Jeśli sprzedajesz jako firma na Tobie ciąży obowiązek prawidlowego zakończenia transakcji .
Musisz oddać pieniądze. Odpowiadasz za przesyłkę do czasu jej odbioru przez kupującego. Skoro nie odebrał, on nie ponosi odpowiedzialności.
Wyjaśnienie Allegro. "
Zakup od osoby prywatnej lub transakcja między przedsiębiorcami
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."
@JanZur a przy zakupie od firmy - konsument wydanie jest po przekazaniu paczki klientowi przez przewoźnika 🙂
Jeżeli zakup nastąpił od firmy to firma ponosi do samego końca odpowiedzialność za przesyłkę. Musi oddać kasę kupującemu lub towar a sama dochodzić sprawiedliwości od firmy wysyłkowej na drodze sądowej
@dlapodlogi_pl Nastepujące kroki:
1. oddajesz klientowi całą kwotę
2. Wpisujesz Kupującego na czarną listę ( jak nie wie jak odebrać z paczkomatu - to lepiej nie ryzykować że cos jeszcze kiedyś kupi)
3. występujesz z reklamacją do Inpost ( uwaga jeżeli to był smart - będziesz potrzebował upowaznienie od Allegro)