Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam problem z nieodebranymi przesyłkami wysyłanymi przez Allegro i liczę, że ktoś podpowie, czy jest na to jakiś sensowny sposó
Sytuacja wygląda tak:
wysyłam przesyłkę Allegro Inpost/DPD/inne,
klient jej nie odbiera,
po czasie paczka wraca do mnie jako „ZWROT DO NADAWCY”.
Na kopercie mam wtedy nowy numer przesyłki zwrotnej (np. 5221070…) – ten jest zakodowany w kodzie kreskowym, który skanuję skanerem.
Oryginalny numer przesyłki (np. 6007321…) występuje tylko w małej linijce tekstu typu „ZWROT DO NADAWCY DO PACZKI: …”, bez kodu kreskowego.
I teraz problem:
W panelu Allegro nie widzę tego zwrotu jako osobnej pozycji (bo to nie jest klasyczny „zwrot klienta”, tylko nieodebrana paczka).
Po zeskanowaniu numeru zwrotnego nie mam jak powiązać go z konkretnym zamówieniem, bo nigdzie nie widzę mapowania: numer zwrotu -> numer pierwotnej przesyłki / zamówienie.
Korzystam z BaseLinkera i skanera kodów, ale on również zna tylko pierwotny numer przesyłki – numer zwrotu jest dla systemu obcy
W praktyce wygląda to tak, że zostaje mi ręczne szukanie po nazwisku/telefonie z etykiety, co przy większej liczbie zwrotów jest bardzo upierdliwe i podatne na pomyłki.
Na ten moment wygląda to tak, że przy każdym zwrocie mam kopertę z nowym numerem paczki, który nie prowadzi mnie nigdzie w panelu, a zwrot w ogóle nie jest nigdzie widoczny.
Czy po tylu latach wprowadzenia zwrotów w Allegro, powstało jakieś sensowne rozwiązanie, czy za każdym razem musimy się bawić w ciuciu-babkę?
O Delivery nic nie powiem, nie używam. Łatwe nie jest ale z inpostem masz na mailu informację o takiej przesyłce. Jak w nią wejdziesz to na pewno masz podane 2 numery paczek czyli pierwotnej i zwrotnej. Potem wchodzę w menedżera, wyszukuję po numerze etykiety pierwotnej i mam delikwenta. Nie pamietam czy jeszcze jakieś przydatne informacje tam były, bo to juz kilka miesiecy mineły od ostatniej nieodebranej ale na pewno to troszkę ułatwiało poszukiwanie.
Cześć @Janirka, poprosiłem odpowiedni zespół o pomoc w Twoim przypadku, jeśli otrzymam rozwiązanie lub wskazówki, wrócę do Ciebie z odpowiedzią w tym wątku 🙂