anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

nietypowy problem - klient twierdzi, ze kupil cos innego

accadia
#13 Ambasador#

Nie chce mi sie z jednej strony wierzyc w ponizsza sytuacje, ale z drugiej strony bugow na Allegro pelno.

Dzwoni dzisiaj do mnie klient z wyjasnieniem, ze dostal co innego niz kupowal. Wg niego kupil u mnie przedmiot B - a dostal przedmiot A. Sprawdzam - rzecza ludzka jest sie pomylic - ale nie. W mojej zakladce zamowien od kupujacych widnieje ewidentnie przedmiot  A... klient twierdzi, ze to niemozliwe, poniewaz jest pewny, ze kupowal B. Swoich zakupow nie byl w stanie zweryfikowac podczas rozmowy, poniewaz nie mial dostepu do komputera. 

Czy zdarzyl sie Wam kiedykolwiek taki blad? Nie chce z gory zakladac i zarzucac mu, ze zrobil cos zle. 

@xyz96  - pytanie do Ciebie, poniewaz na kazdym kroku jestes po stronie kupujacych, wiec licze,  ze cos doradzisz sensownego; jesli mam klientowi pomoc odkrecic i wyprostowac ta sprawe, to nie mam nic przeciwko, ale jest pare niaunsow:
- klient kupowal z konta niezarejestrowanego
- klient kupowal prase, ktore jest wyjatkiem w ustawie i nie podlega zwrotom
- klient oplacil dodatkowo 8,99 za przesylke

Ustalenia miedzy nami stanely na tym, ze klient mi odesle zakupiony przedmiot, a ja mamwyslac ten, ktory twierdzi, ze faktycznie kupil. W przypadku zwrotu nie mam obowiazku mu zwracac kosztow odeslania oraz jesli bedzie chcial w zamian inny przedmiot - to powinien ponownie zaplacic wysylke? 
Czy na podstawie juz zrealizowanej przesylki - istnieje mozliwosc wygenerowania jeszcze raz etykiety na paczke oraz czy bedzie ona platna 8,99 (paczkomat), czy Inpost policzy sobie wowczas juz po swoich, normalnych stawkach?

 

Z gory dzieki 🙂

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

To nie jest zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja 🙂 Jeśli już ją uznałeś, to koszty wymiany są po Twojej stronie. Powinieneś oddać kupującemu koszt odesłania i dosłać właściwy przedmiot na swój koszt. Przy reklamacji nie ma zastosowanie konsumenckie prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów

accadia
#13 Ambasador#

Ale przeczytaj jeszcze raz prosze co napisalem.

Klient twierdzi, ze kupil make - dostal cukier. Klient przekonany jest, ze kupowal make - w mojej zakladce rzeczy sprzedanych widnieje informacja, ze kupil ewidentnie cukier, ktory wlasnie mu wyslalem. Klient chce wiec odeslac cukier, abym mu wyslal make 🙂
Wiec na jakiej podstawie tutaj mam przyjac reklamacje?

EDIT: nie uznalem reklamacji - jedynie co powiedzialem, to ze nie mam zamiaru mu robic na przekor i nawet jesli sie pomylil - to moge mu wymienic towar na ten, ktory faktycznie chcial kupic

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ale ja Ci nie piszę, że masz reklamację uznać. Sam napisałeś, że już uzgodniłeś wymianę. Jeśli tak, to jest uznanie reklamacji, a jeśli uznanie, to koszty po Twojej stronie. A jak było naprawdę w z tym towarem to ja nie wiem, musicie to sobie wyjaśnić 🙂

oznacz moderatorów

accadia
#13 Ambasador#

Czyli, ze co... jesli klient kupil przez pomylke cos innego i nie ma ustawowo prawa zwrotu - a ja chce mu isc na reke i towar wymienic, to jest to traktowane jako uznanie reklamacji i mam ponosic jeszcze koszty ponownej przesylki, plus zwrot dla niego za odeslanie?
Wychodzi na to, ze lepiej byc bucem i od razu powiedziec, ze nie mam zamiaru isc mu na reke i skoro sie pomylil, to niech sobie sam z tym radzi... 😕

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rób jak uważasz, moje zdanie znasz.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@accadia skoro masz w zamówieniu to co wysłałeś a klient twierdzi że kupił co innego niech udowodni, ma maila z potwierdzeniem zakupu niech Ci go podeślesz i udowodni że kupił co innego niż Ty masz w zakładce sprzedane 🙂 zawsze możecie poprosić allegro o potwierdzenie co było zakupione 🙂

Za wysyłki zapłacicie kolejny raz nie da się ponownie wygenerować darmowej etykiety 😞 możesz nadać ponownie za 8,99 zł zmień na wygenerowane znajdź nick zaznacz i nadaj ponownie na dole 🙂

fgrt.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@accadia To już wszystko wiesz, teraz trzeba podjąć decyzję. Niełatwo.😁

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Poproś kupującego żeby przesłał Ci zdjęcie produktu, który otrzymał. Poproś go dodatkowo o zdjęcie etykiety (listu przewozowego), która była na zewnętrznym opakowaniu. W ten sposób zweryfikujesz co tak naprawdę Kupujący dostał...

Mogło się tak zdarzyć, że firma kurierska przepakowała zawartość, np. uszkodziły im się dwie paczki i je przepakowali. Przepakowali w taki sposób, że pomylili zawartość...

Zapytaj się czy kupujący ma paragon/fakturę od Ciebie i co jest nabite na tym paragonie. 

oznacz moderatorów