Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hejka.
Jak należy postąpić w sytuacji, w której:
1) Klient zgłasza zwrot towaru, towaru nie odsyła... mijają ustawowe 14 dni na odesłanie, potem kolejne... mija jeden miesiąc, drugi...
2) Klient odsyła towaru po 60 dniach od zgłoszenia zwrotu.
Strona UOKiK mi dzisiaj nie działa... nie mogę sprawdzić.
W internecie można znaleźć sprawę sądową, w której są I instancji orzekł, że skoro konsument nie wywiązał się ze swoich obowiązków (zwrot w 14 dni od zgłoszenia) to odstąpienie było nieskuteczne. Jest to dość kontrowersyjne... można znaleźć publikacje, z których jasno wynika, że orzeczenie jest skuteczne w chwili jego złożenia i nie ma znaczenia, czy towar został odesłany. Samo orzeczenie jest ważne i nic go nie może zmienić.
Co o tym sądzicie?
Tylko bez przepychanek proszę:)
@7-MALY-7 Hejka, hejka. Po odstąpieniu od umowy towar staje się ponownie własnością sprzedającego, wiec nawet odesłanie go po terminie tego nie zmienia.
Zgodnie z prawem, po odstąpieniu od umowa jest ona niezawarta. Nie było umowy.
@7-MALY-7 ale do czego zmierzasz ? Nie odesłał w terminie czyli nie dopełnil obowiązku jaki naklada na niego ustawodawca ,cała reszta tkwi w porozumieniu się stron .
Sprzedawca takiego zwrotu przyjąć nie musi .... ale nic nie stoi na przeszkodze aby iść klientowi na rękę .
@7-MALY-7 Również drążyłem ten temat - niestety nic nie jest do końca jasne jak to w naszym prawie bywa...
Natomiast z tego co się dowiedziałem to odstąpienie jest wiążące i klient może odesłać towar nawet po pół roku - masz jednak wtedy możliwość obciążenia go opłatą za bezumowne korzystanie z towaru którego własność przechodzi automatycznie z powrotem na Ciebie po złożeniu odstąpienia przez kupującego.
Możesz też oczywiście odmówić przyjęcia takiego zwrotu ale wtedy negatyw, POK i ewentualnie sąd który będzie rozstrzygał sprawę.