anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obowiązek rejestracji w BDO małego sklepu

Crypto_Shop
#9 Pomysłodawca#

Czy jest tu jakiś szpec od BDO lub ktoś podzieli się własnym doswiadczeniem ? Czy prowadząc mały sklep internetowy musimy się do tego BDO rejestrować i prowadzić ewidencję ? Ilość "odpadów" to 50-100 kopert babelkowych, w których są wysyłane zamówienia, 1 toner od zwykłej drukarki i moze 1/2 kartony miesięcznie. Jak widać są to śmieszne ilości i nie wiem czy jestem zwolniony z tego obowiązku czy nie. W internecie są sprzeczne informacje.

Screenshot_2023-07-10-17-16-41-542_com.android.chrome.jpg

Screen pokazujący jakie odpady są zwolnione z ewidencji ponizej większych ilości (przeważnie 0.5t-1t). Wiem, że w rzeczywistości to z 50% przedsiębiorców nie jest w BDO i póki co kontrolę są rzadkie, szczególnie mikro przedsiębiorców ale prędzej czy później wszystkich będą sprawdzać i chciałbym wiedzieć czy mamy obowiązek rejestracji czy nie. Pozdrawiam

 

 

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

RainDropJack
#8 Zapaleniec#

Szpecem nie jestem ale temat rozkminiłem. Tak musisz się zarejestrować. Możesz liczyć że cię nie skontrolują ale stres nie warty zachodu. Logujesz się do BDO ankieta o której piszą inni ma napisane małym druczkiem coś w rodzaju "możesz sobie ją wypełnić ale to nie ma nic wspólnego z prawem i tak musisz się dowiedzieć" więc nie sugeruj się nią. Temat jeszcze nie jest na fali i jeżeli się zarejestrujesz i uzupełnisz sprawozdania za zeszłe lata nic się nie dzieje. Gorzej jak cię skontrolują ale niektóre fora piszą, że w ostateczności możesz się zarejestrować w trakcie kontroli. Jak już wypełnisz wniosek to oni do ciebie zadzwonią w razie błędów. Potem wypełnij to sprawozdanie (ja to zrobiłem na podstawie filmiku szkoleniowego na ich stronie) no i na pewno to sknocisz. Nie ma się czym przejmować oni do ciebie zadzwonią i przeprowadzą cię przez to sprawozdanie. Wszystko, jesteś czysty i możesz spać spokojnie. Ewidencje prowadzisz jak chcesz w exelu, na kartce papieru, w notesie. W razie kontroli wystarczy to pokazać zresztą dla ciebie to też pomoc bo w przyszłym roku masz materiał do sprawozdania. Pan powiedział, że tam dużo rzeczy może być na podstawie twoich szacunków bo inaczej się nie da więc na razie podchodzą na luzie. Acha dostałem informację, że jeżeli wysyłasz z paczek, które pozyskałeś z innego sklepu czyli wykorzystujesz je jeszcze raz to tego nie wpisujesz w sprawozdanie. Jaka kontrola to rozliczy ? Tylko kartony nie mogą być zabierane np ze śmietnika tylko odbierane od sprzedawcy. Tyle się dowiedziałem.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

 

Jak prowadzicie te ewidenta hmmm...

Bo forma nie ma żadnego znaczenia, oczywiście zgadzam się, że plix exel jest tu najwygodniejszy, bo automatycznie zliczy to co trzeba - jak się ustawi.

Ale do meritum, ważyć każdą paczkę? wliczać opakowania wszystkie? czy tylko te kupione, a te z odzysku również? a te znalezione obok śmietnika i ponownie zużyte -  też? 

ta wymiana poglądów i informacji zawsze może się komuś przydać 

oznacz moderatorów

RainDropJack
#8 Zapaleniec#

Tak jak pisałem. Przeczytaj jeszcze raz. Pan z którym rozmawiałem zapytał: czy te opakowania biorę ze śmietnika czy odkłada mi je sprzedawca. Myślę, że to ważne. Mnie odkłada sprzedawca. Co do ewidencji to jak ci wygodnie. Ja kupuję foliopaki etykiety i strecz. Mam je w magazynie. Wpisuje to w ewidencję razem z nr faktury i jak rolka streczu czy etykiet itd się kończy wpisuję to w zużyte i już. Nie chce mi się robić exela bo te ilości u mnie nie mają sensu. Raz w roku to zliczę i zrobię sprawozdanie. Tam jest wymagane podanie wagi w tonach i wartość, przy czym wartość możesz sobie sam oszacować.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Nie mam tego wiele, tyle, że ewidencjonuje w sposób inwetaryzacyjny. 

Wpisuję w exel każdy zakup opakowania (rozmiar pudełka, waga częściowa i całkowita), mam różne, koperty, taśma papierowa, opakowania foliowe na produkty bo sam pakuje.

Pod koniec roku ważę wszystko co zostało, powstała różnica między zakupem, a stanem faktycznym jest wartością do wpisania w raport roczny - może komuś się przyda... 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@RainDropJack Jak wykorzystujesz kartony już wcześniej używane, to ich nie rozliczasz. Opłatę za wprowadzenie opakowania na rynek uiszcza się tylko raz, a skoro masz używane opakowanie, to już inny podmiot uiścił tą opłatę. Poza tym, do 1 tony opakowań można ubiegać się o pomoc de minimis, wypełnia się wniosek i dostaje zwolnienie z opłat, jedynie potrzebna ewidencja.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RainDropJack
#8 Zapaleniec#

Tak już wiem, rozmawiałem z chłopakiem z urzędu. Przede wszystkim poprzez to że ich nie rozliczasz oni nie są w stanie zweryfikować tych sum. Napisałem o tym bo wcześniej jedna Pani z urzędu marszałkowskiego powiedziała mi że mam to rozliczać a jak się jej zapytałem jak mam określić wartość to powiedziała że sam mam sobie ją oszacować 🙂 tak to jest z urzędnikami. De minimis u mnie na razie niema sensu bo opłata 19 zł nie motywuje mnie do wypełniania tych wniosków. Ewidencje trzeba założyć bo w przyszłym roku będzie jakaś dodatkowa pozycja w sprawozdaniu ile i za ile tego kupiłeś. U mnie są taśmy i etykiety no i przeszedłem na foliopaki więc można to na bieżąco wpisywać na jakiejś kartce. Ogólnie to ta cała procedura nie jest straszna i trzeba napisać, że Urząd Marszałkowski bardzo w tym pomaga, trzeba tylko wykonać odpowiednią ilość telefonów bo w necie jest konkretny nr tel a Pani przekierowuje cię na inny i tak z pięć razy 🙂 aż wreszcie trafiasz na profesjonalistę i udziela ci wszelkiej pomocy. Oni naliczają jakąś tam karę czyli odsetki od opłaty jak się spóźnisz ale jak jest ona niewielka to od niej odstępują. No ale jak ktoś tego nie robił przez pięć lat i dużo mu wychodzi to info dla społeczności - lepiej to zróbcie szybko. drekenzes dzięki za podpowiedź, jakbyś miał jakieś nowe wieści w tej sprawie to wrzucaj.

oznacz moderatorów