anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena kosztów wysyłki

misia_la
#10 Popularyzator#

Witam wszystkich,

Pytanie nurtuje mnie od dłuższego czasu, a mianowicie czy ocena kosztu dostawy nie powinna być w jakiś sposób uzasadniona, ew. ograniczona? Rozumiem, że funkcjonuje ona po to, aby eliminować zawyżanie kosztów dostawy przez sprzedawców, ale ma to swoje minusy. Jakiś czas temu kontaktowałam się w tej sprawie z Allegro, ale uzyskałam info, że to subiektywna ocena kupującego i, że w dzisiejszym świecie kupujący zaniżają te oceny, ponieważ oczekują darmowej dostawy... I tu "pies pogrzebany", bo darmowa dostawa jest ok. w przypadku zakupu czegoś droższego niż np. 1,50 zł 😉 , wysyłka paczkomatem jest super, ale kupujący nie zdaje sobie czasem sprawy, że do paczkomatu nie wejdzie przedmiot o długości np. 150 cm... I jeszcze inny problem, kupujący nie zdaje sobie sprawy, że rzecz pow. 150,170 lub pow. 200 cm (zależnie od firmy kurierskiej) to dłużyca i firmy kurierskie liczą drożej za dostawę takich przedmiotów. Można by wprawdzie zaniżyć koszt wysyłki, tylko czy to ma sens w przypadku sprzedaży towaru za 5-6 zł? Jak sobie radzicie z tymi ocenami, a także z długimi przesyłkami?

 

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

pogotowie-it
#13 Ambasador#

e-altech_pl

Poleconymi nie wysyłam, bo polecony tylko do 2 cm grubości. A takich przesyłek nie mam. A jak jest przesyłka grubsza niż 2cm to już ceny jest poza gabarytem i trudno się wstrzelić w cenę. Poza tym jak ktoś zamówi kilka rzeczy i wybrałby polecony to będę w plecy na wysyłce 😐

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@pogotowie-itŻe Cię zacytuję 😂 Nawet nie wysyłam już listami poleconymi bo koszt często jest taki sam albo większy niż listu poleconego.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pogotowie-it
#13 Ambasador#

pinsplash

Oj miało być paczki NO 😛

Jestem na kilku oknach w między czasie gadam z klientem przez tel i pisze maila 😛

oznacz moderatorów

rafel87
#7 Wielbiciel#

Ja sobie bardzo cenie możliwość wykupienia przesyłki nierejestrowanej. Oczywiście przy droższym zakupie nigdy bym z niej nie skorzystał. Nie wyobrażam sobie też zawracanie głowy sprzedającemu jeśli taka przesyłka by nie doszła. Wybierając taką opcję wiem na co się piszę i znam ryzyko. 

oznacz moderatorów

LovePRINT
#9 Pomysłodawca#

Zgadzam się w 100%,skoro klient wybiera dostawą w ramach SMART,z automatu powinna być przyznana najwyższa ocena dostawy,na dostawię SMART,nikt nikogo  nie "naciągnie",dlatego też poziom oceny powinien być najwyższy,klient i tak za to nie płaci,więc dlaczego ma zostać zaniżony koszt wysyłki.np paczkomatem za 8,99?złośliwość?

oznacz moderatorów

pronac
#9 Pomysłodawca#

Gdy otrzymujemy zaniżoną ocenę "koszt wysyłki" po prostu działamy dalej a raz w roku negocjujemy ceny z przewoźnikami. Klienci poza ceną w tej ocenie również zawierają inne aspekty dostawy. 

oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@pronac Koszt wysyłki tj. niestety ta część transakcji, na którą nie mamy do końca wpływu. Możemy negocjować z przewoźnikami, ale raczej nikt za darmo czy za 10 zł nie przewiezie paczki ważącej 30 kg, będącej niestandardem, kupujący często się z tym nie liczą... Już nie wspomnę o tym, że nie każdy jest w stanie wysłać 1000 paczek mies., żeby mieć lepsze ceny. Zupełnie już tu pomijam kwestię kosztów pakowania - te od zawsze muszą być darmowe. 

Dodam, że te oceny mają wpływ na tzw. jakość sprzedaży. Uważam, że jeśli ktoś chce ocenić którykolwiek obszar transakcji na mniej niż 5 gwiazdek - powinien to jakoś uzasadnić w komentarzu - np. niedbale zapakowany towar lub cokolwiek in., co skłoniłoby sprzedawcę do refleksji, a tu ten system gwiazdkowy przypomina loterię... niestety...

oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

Również uważam że kupujący widzi kwotę dostawy i się z nią zgadza zanim kliknie KUP TERAZ ! Posiadamy wysyłkę od 8.99 inpost do 19zł DHL pobranie. Niestety ale kupujacy nie rozumieją tego że faktycznie za mały gabaryt my płacimy ( pobranie DHL ) 19.31 ale to wciąż za dużo . Mają opcję inpost ale to również im nie pasuje . Uważam że gwiazdki odnośnie kosztów wysyłek są irytujące , wielu kupujących wystawia komentarz po 2 miesiącach i na tak zwaną pałę sobie klika w gwiazdki . Nie wiem czy Allegro rozwiąże to w jakiś sposób czy też nie . Ta sama kwestia dotyczy Obsługi Klienta , Klient nie dzwoni , nie pisze emaili a na koniec np jedna gwiazdka . Te oceny są troszeczkę nonsensowne i przypominają zbieranie jakiś plusików w zerówce . Rozumiem że system oceniania musi być ale ten w niektórych przypadkach jest błędny

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Filozoficzne zagadnienie 1:
kupujący nie płaci za paczkę (płaci SMART)
kupujący dostaje paczkę wartą 10,99zł oraz opakowanie i usługę zapakowania gratis
Sprzedający nie ponosi kosztów
Różnica wynosi 10,99zł
Oszustwo? 😉

Kupujący ocenia koszt wysyłki: 1/5 (Komentarz do transakcji: wartość towaru bliska pudełka zapałek a koszty kuriera jak za każdy inny towar) - spotkałem się w swojej sprzedaży z podobnym.

Jestem za oceną kosztów wysyłki na zasadzie (1/0):
zgodność z umową / oszustwo

oznacz moderatorów

AutoCzesciWschod
#9 Pomysłodawca#

To norma 

oststnio dostaliśmy jedna gwiazdkę za koszt wysyłki który kosztował 8.99 inpost 😂 nie wspomnę o obsłudze plus cała reszta . Gwiazdki są dla dzieci w przedszkolu a kupujący robią co chcą 

oznacz moderatorów

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

"kupujący robią co chcą"
Napiszę troszkę inaczej: Robią co mogą robić...

oznacz moderatorów

pronac
#9 Pomysłodawca#

Robią więcej kupujący niż mądre głowy zwane Analitycy mogą sobie wyobrazić.  

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

Ogólnie ocena kosztów wysyłki straciła sens przy ofertach Allegro Inpost i Allegro Poczta bo skoro to nie sprzedający ustala ceny tylko allegro to dlaczego jemu obniżają oceny a nie krytykują allegro?

Odpowiedź: Bo allegro stoi na stanowisku i wszędzie rozgłasza że kupujący ma mieć najlepiej darmową dostawę (to w związku z naliczaniem prowizji za wysyłkę). Oczywiście by zatrzymać odpływ użytkowników.

Tylko allegro jeszcze nie zdaje sobie sprawy (albo "analitycy" pominęli w raporcie dla prezesa) że sprzedający nie lubią jak się ich kosi z kasy z każdej strony i większość podniesie ceny towarów o spory % = za pół roku będzie jeszcze mniej kupujących niż teraz bo poza allegro będzie dużo taniej, a darmowa wysyłka już nie będzie taka atrakcyjna. Szczególnie przy towarach których nie obejmuje SMART.

Na allegro facebook śmieszy mnie argumentacja obsługi która pisze że sklep allegro powstał m.in. by zdobyć doświadczenie i poznać punkt widzenia sprzedającego. Niezłe musieli zdobyć doświadczenie że doszli do takich wniosków... szkoda tylko że oni sobie mogą pozwolić na darmową dostawę skoro nie płacą żadnych prowizji i kosztów promowania.

oznacz moderatorów