anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena produktów

MC_Liberty
#8 Zapaleniec#

Witam,

wczoraj (brzydkie słowo) "zproduktyzowano" mi jedną z ofert - to akurat nic szczególnego.
Konsekwencją tego jest pojawienie się ocen produktu także w mojej ofercie - co ciekawe po szybkiej analizie tychże ocen widać, że tylko część z nich dotyczy faktycznie produktu - reszta jest opisem albo pakowania, wysyłki lub niekompetencji sprzedającego.

Ani Wy (Allegro), ani my (sprzedający) nie kontrolujemy tego, czasami - jak wczoraj - jakieś oceny zostały usunięte jako niewłaściwe.
I teraz pytanie - kto ma to kontrolować? 
Jeśli jeden produkt sprzedaje stu sprzedawców, to siłą rzeczy nikt za oceny produktu "nie odpowiada". Ba, nie wiem czy ktokolwiek z tych sprzedających dostaje informację o nowej ocenie produktu.

I choć czuję sens oceniania produktów, to jednak taka forma, jaka działa teraz jest bardzo daleka od ideału.
Da się coś z tym zrobić?
Jakaś weryfikacja oceny?
A może możliwość podejrzenia dla którego sprzedającego ocena została wystawiona?

Dziś w dobie sprzedaży wszystkiego przez wszystkich sklepy specjalistyczne zaczynają ginąć w natłoku "mydła i powidła", ale to one mają największą wiedzę o sprzedawanych produktach  - czemu nie korzystać z ich wiedzy?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Cześć 🙂 

Jak sam piszesz część ocen została usunięta jako niewłaściwa, więc mamy możliwość ich zweryfikowania i robimy to. System opiniowania produktów jest stopniowo rozwijany i udoskonalany przy współpracy z Wami. 

Podaj nam numer swojej oferty w formularzu: https://na.allegro.pl/oceny  Sprawdzimy konkretnie ten przypadek.

A tak na marginesie - cieszę się, że skorzystałeś z możliwości wypowiedzenia się tutaj. Jak pierwsze wrażenia?

 

 

 

 

 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MC_Liberty
#8 Zapaleniec#

Hmm - brzmi to trochę dziwnie.

To jakby firma produkująca np. auta wypuściła nie dopracowane auto i czekała na informację od użytkowników co mają naprawić, żeby było dobrze - nie uważacie, że to jest niepoważne?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Podany przez Ciebie przykład nie do końca oddaje specyfikę usług świadczonych przez Allegro. Pozostawanie w stałym kontakcie z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby to dla firmy takiej jak nasza podstawa działania. 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MC_Liberty
#8 Zapaleniec#

Rozśmieszyła mnie Pani, ale tak pozytywnie.
Nie - nie czytacie recenzji produktów, więc nie wiecie co klienci piszą.

Gdyby było tak, jak Pani opisuje, to nie było by takich "pasztetów"

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

"Rozśmieszyła mnie Pani, ale tak pozytywnie" - to już coś 😉

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Yoopeeter
#9 Pomysłodawca#

Ten system zdecydowanie wymaga dopracowania. Nie jestem alfą i omegą, żeby znać się na wszystkim, dlatego większość moich zakupów robię na zasadzie zasięgania opinii w internecie na temat danego produktu od różnych producentów. Kupujący na allegro całkiem pogubili się w ocenianiu sprzedawców i samych produktów, bo ten system jest nieintuicyjny.

Zamiast pozwalać kupującym na dowolny komentarz i dowolną ocenę produktu na zasadzie gwiazdek, a potem segregować te oceny powinniście zainwestować czas w implementację takiego systemu oceniania, który będzie nakierowywał jak w przypadku ocen sprzedawcy, tzn ocenie powinny podlegać konkretne atrybuty produktu jak jego jakość, trwałość itp.

Ja do tej pory staram się nie sugerować ocenami na waszym portalu i szukam opinii gdzie indziej, czy to na samych googlach czy ceneo. Biorąc pod uwagę ilość sprzedawanych przedmiotów tutaj, na allegro, macie szansę stworzyć dużo bardziej wiarygodne źródło informacji na temat towaru, ponieważ produkty mogą być oceniane tylko przez ludzi, którzy faktycznie dokonali ich zakupu. Dodatkowo, część z przedmiotów jest sprowadzana z za granicy, czasami ciężko znaleźć opinie gdziekolwiek indziej z braku informacji o marce czy modelu.

oznacz moderatorów

skarby_w_domu
#4 Eksplorator#

Zgadzam się, system ocen jest przestarzały i nieadekwatny. Powinien powstać całkiem nowy system ocen, który zawierałby takie obszary ocen jakie chcą i oceniają klienci.  Czytając najróżniejsze opinie jakie zostawiają kupujący wstępnie(!) można by zaproponować przede wszystkim rozdzielenie gwiazdek na trzy podstawowe obszary:

Oceń transakcję.

Oceń produkt.

Oceń transportującego/dostawę ( i koniecznie niech to będzie jawne jakie oceny zbierają sumarycznie)

 

O ile dwie pierwsze dotyczą sprzedawcy to  trzeci obszar nie powinien wpływać na statystyki i ocenę sprzedającego, jako że nie ma wpływy na ich pracę.

oznacz moderatorów

mbwrobel
#2 Obserwator#

Próba dokonania rzetelnej oceny produktu okazuje się zwykłym marnotrawstwem czasu. Przy sporządzaniu dokładnej opinii o przedmiocie, jego cechach, wadach zaletach, otrzymuję uwagę, że opinia nie powinna zawierać oceny sprzedającego, ani oceny transakcji - a przecież nie zawiera! Pomimo to nie mogę dodać swojej opinii, bo system każe mi ją poprawić nawet w przypadku, gdy odnoszę się WYŁĄCZNIE do zakupionego przedmiotu. Nie mam informacji, który fragment tekstu nie przechodzi weryfikacji. Nie warto siedzieć nad klawiaturą dwadzieścia minut sporządzając porządny opis przedmiotu, jeśli system ma później stwierdzić, że nie możemy go dodać. A szkoda, bo te opinie mogłyby pomóc w wyborze tym, którzy jeszcze tego towaru nie kupili lub przestrzec przed zakupem bubla.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Dobry wieczór

Te oceny są dość subiektywne, ale z własnego doświadczenia wiem, że czytam je, bo wybierając  produkt/ wyrób, którego nie znam, posiłkuję się opinią innych kupujących. Szczególnie przy odzieży czy obuwiu - o zaniżonej czy zawyżonej rozmiarówce lepiej dowiedzieć się przed zakupem niż po.  Ale prawdą jest, że ocen subiektywnych się nie kontroluje i łatwo można tu przemycić treść negatywną zupełnie niezwiązaną z produktem.

oznacz moderatorów

atb13
#8 Zapaleniec#

Czy nie warto byłoby wprowadzić też ocen Dostawców dla Sprzedających ?

Przykłady:

1) zakupiłem książkę w oparciu o jej opis w ofercie Allgr jako prezent pod choinkę - po otrzymaniu okazało się, że opis był błędny, gdyż taki właśnie dostarczył Sprzedającemu Dostawca (Wydawca) - wymieniłem na następną książkę ... i

2) ta następna, wyglądająca imponująco dla dziecka  książka, miała co najmniej 1 błąd (powtórzony co najmniej 12 razy), polegający na tym, że magnes (materiał wykazujący właściwości magnetyczne) pomylono z pierwiastkiem Magnez - Mg. Napisałem mejla  do Wydawcy - w ogóle nie zareagował, a jak zadzwoniłem, to mnie zbył, mówiąc abym zgłosił to do Sprzedawcy na Allegro.

Ktoś powinien zacząć w końcu rozliczać takie działania i zachowania Dostawców, bo konsekwencje za bylejakość i patologie u Wydawcy ponosimy wszyscy na Allegro - Kupujący, Sprzedający, pracownicy Allegro (dodatkowe koszty, zwroty, czas, irytacja).

oznacz moderatorów