anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena za koszty wysyłki

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Ocena klienta za koszt wysyłki - czy uważacie podobnie jak ja, że powinna być gwarantowana wysokość tej oceny w sytuacji, gdy Klient wybiera droższe formy wysyłki niż inne tańsze udostępnione dla jego zamówienia przez Sprzedawcę? 

Często za koszt wysyłki otrzymuję 4/5 właśnie w sytuacji, gdy klienci wybierają droższą przesyłkę z udostępnionych przeze mnie dla jego zamówienia. I mimo że sami wybrali droższą, to oceniają na zbyt drogą… Dla mnie taka informacja to żadna informacja zwrotna - co mi daje ocena 4/5 lub 3/5 za koszt wysyłki, gdy udostępniłam  tańsze, niż wybrał Klient?... NIC. 

Co innego, gdy Klient wybrał najtańszą wysyłkę i mimo to ocenił ją na zbyt wysoką. 

oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

mix-mce
#14 Krzewiciel#

następny geniusz, wysyłka allegro polecony za 5,90 ale kurde dwie gwiazdki za koszt wysyłki musiały się przejść bo by nie było, dzisiaj trzy takie wpadły i już można zapomnieć o SS

obraz.png

oznacz moderatorów

heyprintpl
#7 Wielbiciel#

Allegro robi wszystko odwrotnie. Usunęli ocenę czasu wysyłki, która jest dla kupujących istotna i "niesprawdzalna" inaczej, aniżeli przez gwiazdki, a zostawili ocenę kosztów dostawy, która jest zupełnie zbędna, bo każdy przed kupnem widzi, czy taka kwota dostawy mu odpowiada, czy też nie.

Załóżmy, że jest 2 Sprzedawców i każdy ma po 10 Kupujących. Każdy ze Sprzedawców ma ten sam koszt wysyłki. Ale jeden Sprzedawca ma średnią 3 gwiazdki, a drugi średnią 5 gwiazdek, bo ten drugi Sprzedawca miał "szczęście" i trafił na Kupujących, którzy widzą koszty dostawy i rozumieją, że kupują bo chcą, a nie, bo muszą i widzą, czy koszty akceptują, czy nie. Brak sensu w działaniach Allegro, brak jakiejkolwiek logiki.

Brak oceny osoby Kupującej (tak, jak było kiedyś), to też fatalne posunięcie. Czasami Kupujący naprawdę potrafią "dać w kość" z przyczyn zupełnie błahych i utrudniać jak tylko się da - tak po prostu - dla zasady. Gdyby wróciła możliwość oceny Kupujących, czyli de facto ocena obopólnej transakcji na linii Kupujący - Sprzedawca, zapewne wielu sytuacji udałoby się uniknąć. Byłoby to z korzyścią dla obu stron.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Szczerze? Ja piszę wtedy przez formularz prośbę o usunięcie. Grzecznie wyjaśniam, że uważam ocenę niesprawiedliwą, bo opłata jest zgodna z cennikiem poczty, i nie ma tańszej opcji. Jak dotąd 100% powodzenia, tzn. kupujący usuwa, i ewentualnie daje nową ocenę, z kompletem gwiazdek. Jednego tylko ćwoka musiałem wpisać na czarną, bo wspaniałomyślnie z 3 gwiazdek zmienił na cztery - a odesłałem mu kasę za przesyłkę, bo sam przez swoje gapiostwo zapłacił podwójnie.

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

Spróbowałbym wysłac prośbę o zmianę oceny. Trzeba klientowi wytłumaczyć, że dla nas jest to ważny parametr, że tak naprawdę to do przesyłek się dokłada itd. Skoro jest zadowolny z towaru, to powinien poprawić ocenę.

Endrju
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

Ja za te same 5,90 dostałem "aż" cztery. Ale te same 5,90 zł jest premiowane z góry pięcioma gwiazdkami, jeśli kupujący skorzysta ze Smarta. To najlepiej pokazuje absurd tej sytuacji: dokładnie ta sama usługa raz jest według Allegro warta bezwarunkowe 5 gwiazdek, a kiedy indziej "co łaska". I w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, który jest oceniany. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Patologią jest ustawienie przez allegro automatem 5 gwiazdek za smart, a pozostawienie możliwości oceniania kosztów wysyłki siłą narzuconych przez allegro

Z punktu widzenia ustaw konsumenckich narzucanie Kupującemu siłą jakiś ocen za produkt płatny jest karygodne

Z punktu widzenia ustaw dla przedsiębiorców może to być czyn nieuczciwej konkurencji lub nierówne traktowanie podmiotów

nasz sposób wysyłki 5 gwiazdek  najlepszy bez możliwości zamiany oceny

a twój np: własna dostawa - to tu można zmieniać dowolnie

 

oznacz moderatorów

GaleriaFlash
#10 Popularyzator#

Istnieje mnóstwo przypadków w których oferujemy śmiesznie niskie koszty za wysyłkę, niższe niż faktycznie za nie płacimy a i tak za to obrywamy. Co więcej są to koszty, które mieszczą się w widełkach usługi Smart Allegro!

Ustawiliśmy koszt dostawy "kurier Inpost" za 10,99 zł na aukcji 7576020578 żeby łapać się do Smart Allegro! Taka cena za kuriera według nas jest mega niska, wręcz śmieszna. Dziś Klient wystawił nam komentarz. Koszt wysyłki ocenił oczywiście na 4/5 ★★★★☆. Ze Smarta nie skorzystał. Ja musiałem dopłacić do kosztów przesyłki i jeszcze dostałem za to po dupie. Czy to jest normalne? Uczciwe?

Żeby było śmieszniej w komentarzu rozpływa się nad jakością naszej obsługi, cyt: "Super kontakt Brak takiej oceny w skali bo jak dla mnie obsługa nie jest idealna, jest doskonale idealna. Polecam"

Podobnych kwiatków mamy czasem kilka dziennie. To jest jakiś obłęd!

 

 

oznacz moderatorów

Joshel7
#7 Wielbiciel#

Wstępnie zaznaczę, że do tej pory jedynie kupowałem na Allegro, nie jestem sprzedającym.

 

Chciałbym zwrócić uwagę, że system ocen jest narzędziem dzielenia się przez kupujących swoją opinią na temat zakupów. Nie jest to system kar i zemsty na sprzedających, nawet, jeśli niektórzy kupujący w ten sposób go traktują. System ocen jest potrzebny kupującym, żeby zyskać zaufanie do sprzedającego. Allegro jest platformą z wieloma sprzedawcami, zakupy są dokonywane przez internet – potrzebna jest podstawa do zbudowania zaufania do sprzedawcy. Ten system ma za zadanie wspierać sprzedawców spełniających oczekiwania konsumentów.

 

Jeśli kupujący decyduje się na zakup, owszem, akceptuje również cenę wysyłki. Akceptacja jednak nie oznacza pozytywnej opinii w jej sprawie. Każdy ma prawo do opinii (logicznej i słusznej bądź nie), Allegro jedynie stwarza możliwość dzielenia się tą opinią. Rynek internetowy jest w tym momencie raczej rynkiem konsumenta niż sprzedawcy. Dzięki temu możliwe jest zbudowanie tego podstawowego poziomu zaufania do płacenia i liczenia na to, że w odpowiedzi zostanie dostarczony atrakcyjny dla kupującego produkt. Ten mechanizm napędza rynek internetowy, tworząc potrzebny temu rynkowi popyt.

 

W mojej opinii ocenianie kosztu wysyłki, które zostały narzucone przez Allegro traci sens. Dlaczego sprzedawca miałby być oceniany na podstawie czegoś na co nie ma wpływu? Gdy jednak sam ustala ceny, ciężko byłoby weryfikować, czy do tych cen dopłaca, czy dolicza dużą marżę; ceny się zmieniają, a prawdopodobnie duża część kupujących ich nie sprawdza, opierając się jedynie np. o ceny sprzedających na Allegro.

Trzeba też wziąć pod uwagę, że dla kupującego nierzadko zostaje niewielka możliwość wyboru – gdy np. tańsze opcje wysyłki mają długi czas realizacji, albo wymagałyby odbioru osobistego, gdy zainteresowany znajduje się na drugim końcu kraju. Kupujący decydując się na daną formę wysyłki wybiera opcję dla siebie najbardziej optymalną – przez co nie zawsze jest zadowolony z ceny. Moim zdaniem istotą tego problemu jest brak przełożenia atrakcyjności kosztu wysyłki na pozytywną jej ocenę kupującego, ze względu na pozostałe czynniki wpływające na tę ocenę.

 

Przychodzi mi do głowy takie rozwiązanie: może dałoby się oddzielić ocenę kosztów wysyłki od oceny samego sprzedającego, lub wpływu tej oceny na jego ocenę ogólną? Brak oceny tych kosztów byłby szkodliwy przez odbieranie kupującym możliwości weryfikacji sprzedającego za pomocą tego kryterium, natomiast bieżący jego wpływ na ogólną ocenę sprzedającego godzi w sprzedawców trafiających na niewyrozumiałych klientów.

 

Dodatkowo chciałbym zauważyć, że mamy do czynienia z pewnym mechanizmem psychologicznym, napędzonym przez samo Allegro – 5 gwiazdek na 5 możliwych to ocena maksymalna. Nie oznacza zadowolenia z zakupu, tylko jego gloryfikacja, idealizacja. To sygnał, że lepiej się nie dało, kupujący trafił na świetną okazję. A przecież ogromna większość zakupów nie może być świetną okazją (chyba, że się przekona do tego kupującego). Może więc warto by było dać większe korzyści sprzedającym osiągającym poziom 4 gwiazdek, oznaczających przeważnie właśnie poziom solidnego zadowolenia?

oznacz moderatorów

Woythaler
#8 Zapaleniec#

Śmieszne to jest. Udostępniam paczkomaty allegro za 8.99 zł, do każdej wysyłki dopłacam, bo koperta bąbelkowa około 2 złote (no sory, ale nie da się wysłać książki bez opakowania), więcej ustawić się nie da (tak się powołują, że to standardy, a **piiip** jednak nie ma "cen wysyłki" ale "koszt wysyłki I PAKOWANIA") i mimo tego dostaję 3 gwiazdki 😄 

oznacz moderatorów

Woythaler
#8 Zapaleniec#

Cenzurujecie nazwy innych serwisów? Serio ? xD który mamy rok, 2004 na forum phpbb by przemo?

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

Ja kupiłam koperty bąbelkowe na Allegro i za sztukę wyszło mi 50 gr zamiast 1,60 zł. Na poczcie klient po prostu przepłaca. 

Wiola
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak wysyłka z Smartem to masz z klucza 5*, wielkogabarytowe, z tym różnie od kilkudziesięciu do kilkuset. Ocena, czy powinna być, każdy kupujący wie ile i sam się na to decyduje. Może powinna być możliwość negocjacji ceny wysyłki.(wielkogabarytowych). Małe nie wiele mają znaczenia.

oznacz moderatorów

Rad-Stol
#12 Orędownik#

Spoko ciesz się że chociaż 4 a nie 1 lub 2 za darmową wysyłkę albo smarta 😉

oznacz moderatorów