anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena za koszty wysyłki

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Ocena klienta za koszt wysyłki - czy uważacie podobnie jak ja, że powinna być gwarantowana wysokość tej oceny w sytuacji, gdy Klient wybiera droższe formy wysyłki niż inne tańsze udostępnione dla jego zamówienia przez Sprzedawcę? 

Często za koszt wysyłki otrzymuję 4/5 właśnie w sytuacji, gdy klienci wybierają droższą przesyłkę z udostępnionych przeze mnie dla jego zamówienia. I mimo że sami wybrali droższą, to oceniają na zbyt drogą… Dla mnie taka informacja to żadna informacja zwrotna - co mi daje ocena 4/5 lub 3/5 za koszt wysyłki, gdy udostępniłam  tańsze, niż wybrał Klient?... NIC. 

Co innego, gdy Klient wybrał najtańszą wysyłkę i mimo to ocenił ją na zbyt wysoką. 

oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

 @

"Przypomnieć muszę, że jeśli sprzedający oferuje dostawę SMART (zarówno w wersji standardowej, jak i z kurierem) lub darmową dostawę - to z automatu otrzymuje 5*."Przypomnieć muszę, że jeśli sprzedający oferuje dostawę SMART (zarówno w wersji standardowej, jak i z kurierem) lub darmową dostawę - to z automatu otrzymuje 5*"

Nie całkiem to prawda. Nie otrzymuje 5* za samo oferowanie dostawy Smart, lecz tylko wtedy, gdy klient taką dostawę wybierze. A nie każdy wybiera, bo np. nie ma wykupionego pakietu, albo kupi za mniej niż 40 zł.

oznacz moderatorów

sahibek
#8 Zapaleniec#

Zgadzam się. Sprzedałem właśnie coś za 19 i mam tylko w ofercie wysyłki paczkomat więc klient płaci tylko 899 właśnie dostałem ocenę za wysyłkę gdzie z pięciu gwiazdek dostałem 4 bo niby zawyżona wysyłka nie rozumiem takiego podejścia . Kiedy miałem dostępną opcję z pocztą paczki przychodziły zniszczone albo pogięte wtedy ocena też była niska nie da się wszystkim dogodzić niestety ale jeśli ktoś ma opcję tylko wysyłki paczkomatem ocena powinna być zawsze

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

Pani Klaudio, 

klient świadomy nie kupuje w ciemno, to raz. Dwa, jeśli sądzi, że koszt wysyłki jest wygórowany, ma możliwość sprawdzenia cennika na stronie poczty, InPost czy w firmie kurierskiej, za pośrednictwem której sprzedawca wysyła towar. Trzy, koszt wysyłki to nie jest całkowity koszt, jaki ponosi kupujący. Sprzedawca musi  zapakować towar, a w przypadku poczty doliczyć obligatoryjnie podatek VAT, o ile jest VATowcem.

Kupujący, który robi zakupy na Allegro nie tylko akceptuje regulamin serwisu, ale także warunki na aukcjach sprzedającego, do których należy także koszt wysyłki. Licytując czy klikając KUP TERAZ potwierdza, że zapoznał się z tymi zasadami - przyjął je do wiadomości.

Koszt wysyłki wybiega poza subiektywną ocenę. Jest podany na aukcji i potencjalny kupujący ma możliwość rezygnacji, jeśli w jego ocenie jest wygórowany i zrobić zakupy u innego użytkownika.

Subiektywnie mogę ocenić sam towar, jego jakość, stosunek ceny do jakości itp., by pomóc innym, przyszłym kupującym w podjęciu decyzji o zakupie.

Wiola
oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

Dzięki takim "subiektywnym" opiniom dot. kosztów wysyłki przestałam być super sprzedawcą .  Dodam, że mam 0 negatywów, 100% poleceń  kupujących. Wysyłam paczki niestandardowe, które nie zmieszczą się np. do paczkomatu (mają ok. 200 cm). 🙄 To problem sprzedawców, Allegro gloryfikuje kupujących, a sprzedawca niewiele ma do powiedzenia.

oznacz moderatorów

pc-connect_pl
#10 Popularyzator#

Witam,

ja także przez zaniżone oceny za koszt przesyłki straciłem Super Sprzedawce przez grudniem. W taki sposób inny sprzedawca łatwo może wyeliminować sobie konkurencje.  

Subiektywnie dla klienta każda cena jest za wysoka, chociaż u nas kurier kosztuje 10 zł, pobranie 15 , inpost 7,99. Do każdej przesyłki oczywiście musimy dopłacać. 

Reasumując tej oceny w ogóle nie powinno być, gdyż klient dokonując zakupu zgadza się na taki koszt wysyłki.

oznacz moderatorów

FOTO-NADRUKI-PL
#8 Zapaleniec#

Też sporadycznie dostaję niższe oceny za koszt wysyłki mimo, że posiadam opcję Allegro SMART a ceny wszystkich przesyłek mam zgodne z cenami firm kurierskich.
Często jest, że Klient nie ma opcji Allegro SMART i pomimo zakupu za kwotę powyżej 40 zł wybiera paczkomat za 8,99 zł zamiast np najpierw wykupić Allegro SMART na miesiąc też za 8,99 zł i kupić produkt z darmową przesyłką, gdzie opcja smart zostaje jeszcze na miesiąc u wszystkich sprzedających a na końcu zaniża ocenę za koszt wysyłki.

@pc-connect_pl 

Być może przez to, że wielu sprzedawców tak "zaniża" koszt przesyłki, że pozostałą część ma w produkcie to reszta, która ma normalne ceny wydaje się za droga.

Allegro powinno informować wszystkich użytkowników, jakie są faktyczne koszty przesyłek albo znieść ocenę za koszt wysyłki.

Pomijam fakt, że utrzymując koszty przesyłek zgodne z cennikiem firm kurierskich to jako ryczałtowiec odprowadzam od tego 3% podatku od przychodu, którego nie uzyskuję.

 

oznacz moderatorów

lidiaszulc3
#9 Pomysłodawca#

My w cenniku dostawy mamy wszystkie opcje ,które zaoferowało allegro - począwszy od allegro polecony za 5.90, gdzie klient może w tej jednej przesyłce otrzymać trzy przedmioty. Potem jest allegro odbiór i Allegro InPost praktycznie bez ograniczeń ilościowych. Najniższe oceny otrzymujemy głównie za koszt przesyłki .. No ale poczekajmy na zapowiadane zmiany w ocenach 

 

oznacz moderatorów

pc-connect_pl
#10 Popularyzator#

Niestety podobnie jest z czasem wysyłki. Wysyłka tego samego dnia nie gwarantuje wysokich ocen. Klienci nie rozumieją iż w święta i w weekendy kurierzy zwykle nie pracują. Niektórzy klienci  zupełnie nie rozumieją iż sprzedawca i dostawca-kurier to dwie zupełne inne osoby 🙂

oznacz moderatorów

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Potwierdzam - klienci często nie rozumieją przy aukcji informacji o darmowej wysyłce od 40zł dla SMART lub w opcjach dostawy, że kurier za darmo od zakupów za 100zł. Dzisiaj ktoś kupił u mnie za 100,34zł i wybrał kuriera nie mając SMARTa. Zapłaciła 9,90zł za przesyłkę. I już zaczynam się bać, że oceni koszt wysyłki za zbyt wysoki... Bo przecież "miało być za darmo"... 

oznacz moderatorów

-YB-
#8 Zapaleniec#

Dokłądnietak samo wczoraj myślałem. Nnie powinno być oceniane jak klient wybierze wyższy niż najniższy.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Miałem taką sytuację, że klient koniecznie chciał kuriera za pobraniem. Przedstawiłem koszty i klient się zgodził. Po tygodniu ocena za koszty 3/5. I co zrobisz... nic nie zrobisz...

oznacz moderatorów

cFiat
#11 Animator#

A z jakiej paki klient ma płacić za przesyłkę wliczoną w towar jak obierze osobiście !

Szukacie dziury w całym, nikt wam nie każe kupować jak uważacie że wysyłka jest za droga, można sobie ustawić sortowanie po "razem z dostawą" i macie problem z głowy. Czasami samemu mi się zdarzyło do jakiejś **piiip**oły ustawić cennik nie prawidłowy i dopiero jak ktoś kupił się skapnąłem.

Nikt nie pa prawa oceniać kosztów przesyłki jedynie co było dobre i każdemu kupującemu się przydawało to właśnie czas realizacji zamówienia. Bo chce wiedzieć czy ktoś wysyła tak jak deklaruje a nie będę 2 tygodnie na paczkę czekał.

oznacz moderatorów

e-tykon
#8 Zapaleniec#

Z mojego doświadczenia problem z oceną kosztów wysyłki wynika z niewiedzy kupujących co do cen rynkowych. Zamiast policzyć, ile mają taniej, niż gdyby sami wysyłali, patrzą często na to jaki to jest % do wartości produktu. Dużo częściej takie zaniżanie zdarza się przy tanich produktach, niż przy droższych

oznacz moderatorów

jrk06
#9 Pomysłodawca#

Przy tanich produktach jest to nagminne, sprzedaję dużo towarów o niskiej wartości i często dostaję 3-4 gwiazdki za koszt wysyłki, nawet jeśli klient płaci 8,99 zł za Paczkomat.

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@jrk06ja dostawałem obniżone oceny za koszt wysyłki jeszcze za czasów jak Inpost Polecony kosztował 3,99zł.

Teraz skala zjawiska tylko się pogłębia, ludzie świadomie wybierają droższą wysyłkę a potem bulwers i po gwiazdkach bach. A kto go zmuszał do płacenia za kuriera jak miał inposta albo polecony do wyboru?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Podejrzewam, że jest to na rękę Allegro aby oceny były obniżone za przesyłkę. Chcą zmusić sprzedawców do darmowych przesyłek. Świadczy o tym też zapowiedź zmian w naliczaniu prowizji od kosztów dostawy. Chcą być polskim chińczykiem 🙂

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel#

@konto zamkniętemnie tylko zastanawia co powstrzyma sprzedających przed odbiciem sobie prowizji od wysyłki (czy nawet darmowej wysyłki) w cenie towaru... efektem czego towary w cenach do 40zł pójdą sporo do góry.

U mnie w każdej z ~4000 ofert mam smart a i tak 2/3 paczkomatów jest płacone normalnie bo kwota zamówienia jest poniżej 40zł albo ktoś nie ma SMARTa. Ja nie będę dopłacać do takich zamówień, więc co zrobić poza podniesieniem cen?

Kupujący się ucieszą z tych zmian.. na pewno. W końcu chcieli mieć darmową wysyłkę to będą mieć, na swój koszt.

oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@mix-mce Zapomniałeś dodać, że Kupujący zapłacą solidarnie, niezależnie od tego jaki rodzaj przesyłki wybiorą, jeśli będzie to wliczone w koszt towaru, a sprzedawca nie za bardzo ma inną opcję, bo nie jest w stanie przewidzieć jaką opcję wysyłki ktoś wybierze....

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mix-mceNic, trzeba będzie wrzucić podwyżkę w koszty produktu. A przecież już i tak jst tam często wrzucone pakowanie ( pudełka, koperty, taśmy, folia) - bo "Kupujący nie będzie za to płacił".

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ciucholandowo
#7 Wielbiciel#

Zgadzam się. Dla niektórych nawet 5,90 jest za drogo... a i tak kupuje. 

oznacz moderatorów