Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry wszystkim,
mam pytanie następującej treści - u kogo szukać pomocy, jeśli klient ocenił zgodność z opisem na 2 gwiazdki, czyli duża niezgodność z opisem w sytuacji, gdy towaru nie widział.
Do koszyka dodane zostały przez kupującego dwa przedmioty z różnymi opcjami dostawy - zbiornik na deszczówkę z opcją dostawy przez sprzedającego - 290zł oraz nadbudowa włazu do tegoż zbiornika z opcją wysyłki kurierskiej za 19zł. W takiej sytuacji pojawia się opcja "Dostawa i jej koszt ustalane ze sprzedającym". System Allegro podrzuca "0" i to zero kupujący zaakceptował. Kiedy zadzwoniłam do klienta i zapytałam, dlaczego nie nie skontaktował się w celu ustalenia kosztów, powiedział, że zapis "Dostawa i jej koszt...." jest "mglisty" i zdecydował o anulowaniu transakcji. Ocena za zgodność z opisem - 2 gwiazdki.
Allegro tłumaczy, że kupujący wystawiając ocenę, nawet kiedy anulował zakup, musi ocenić 3 aspekty - w tym również zgodność z opisem. W sytuacji, kiedy klient zrezygnował z zakupu jeszcze przed wysyłką miał prawo wystawić taką ocenę, gdyż nieotrzymanie towaru równa się niezgodności towaru z opisem.
Pani z Allegro przeprasza, że system ocen nie jest przejrzysty.
@goniazie A to ciekawa interpretacja Allegro, nowa, pierwszy raz o takiej słyszę. Trochę pokrętna 🙂 Według mnie musi ocenić zgodność jeśli chce wystawić komentarz, ale dlaczego ma dać 5 gwiazdek, skoro nie widział towaru? Może dać, ile chce. Inna wersja - mógł widzieć taki sam gdzie indziej.
Ja się nie zgadzam, że może dać tyle gwiazdek, ile chce. 2 gwiazdki w opisanej sytuacji to nie nieprawda, bo oznaczają dużą niezgodność z opisem. Gdyby dał 2 i chociaż napisał, że nie widział towaru, ale daje 2 gwiazdki, to szacunek dla takiego klienta.
A co znaczy, że mógł taki sam towar widzieć gdzie indziej? Ocenia się towar otrzymany z opisem w treści aukcji, a nie na podstawie widzenia towaru w innym sklepie.
@goniazie Możesz się nie zgadzać, ale jeśli ktoś nie widział towaru, to tak samo może napisać, że towar znacząco niezgodny jak i że w pełni zgodny. Kupujący o tym decyduje, nie Ty. Zaznaczyć coś musi. Skoro nie widział, to na jakiej podstawie ma dać 5 gwiazdek? By Ty tak chcesz? Nic z tego, to kupujący decyduje.
Mógł widzieć taki sam gdzie indziej oznacza to, że mógł taki sam widzieć gdzie indziej i na tej podstawie może ocenić zgodność z opisem, jeśli opis z jakiegoś powodu wprowadza w błąd. Ten sam towar w różnych sklepach jest taki sam.
"Mógł widzieć taki sam gdzie indziej oznacza to, że mógł taki sam widzieć gdzie indziej i na tej podstawie może ocenić zgodność z opisem, jeśli opis z jakiegoś powodu wprowadza w błąd." - co najwyżej taki sam, ale nie ten sam. Nie można więc stwierdzić czy opis przedmiotu wprowadza w błąd, skoro opisywanego egzemplarza na oczy się nie widziało.
No chyba że lubi się wróżyć z kawowych fusów tępo łypiąc w szklaną kulę, która podpowie następną głupotę bzdurę do napisania.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
xyz96 - Ja wiele rzeczy przemilczam. Nie szukam ratunku na niezadowolonych klientów, bo każdy swoim zachowaniem i wypowiedziami świadczy o sobie.
Twoje tłumaczenie klienta i jego zachowania jest zastanawiające. Ocena towaru wystawionego przez sprzedającego przez pryzmat "widzenia tego samego towaru" gdzie indziej, to ocena nierzetelna.
Sprawy by nie było, gdyby szanowny klient wybrał właściwy koszt dostawy :), a tak poczuł się urażony, że musi zapłacić.
@goniazie "Twoje tłumaczenie klienta i jego zachowania jest zastanawiające" - nikogo to już tutaj nie zastanawia, ani nie dziwi. Co najwyżej wywołuje uśmiech politowania😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@goniazie Nie zmienisz tym nic. Kupujący chcąc wystawić komentarz musi zaznaczyć zgodność z opisem także wtedy, gdy nie otrzymał towaru. Nie ma żadnego obowiązku dać pięciu gwiazdek, czyli stwierdzić, że przedmiot jest w pełni zgodny z opisem, skoro nie widział towaru.
Jeśli widział go gdzie indziej, też na tej podstawie może ocenić zgodność, nawet wtedy, gdy wydaje Ci się to nierzetelne.
@goniazie Niestety musisz czekać na update systemu komentarzy ( podobno ten rok) - temat wałkowany już tutaj. Swoje ma za uszami allegro że na to pozwala, oraz takie cwaniaczki z dostawą za 0 pln - bo mogę wystawić ! Niestety nic nie poradzisz - bubel.
Nie można zasłaniać się niedoskonałością systemu ocen, gdy jest łamane prawo.
Ja właśnie myślę, że ten pan chciał dostawę za zero i tu był problem, kiedy zwróciłam mu uwagę, że złą kwotę zaakceptował.
@goniazie Jeśli kupujący anuluje zamówienie przez nasz system, nie ma możliwości wystawienia komentarza. Rozumiem więc, że Twój klient zrezygnował z zakupu, informując Cię o tym, a nie korzystając z możliwości anulowania. W takiej sytuacji faktycznie ma możliwość ocenienia transakcji.
Klient najpierw wystawił komentarz, a później zgłosił zwrot towaru. Prosiłam o zmianę oceny za zgodność, ale pan jeszcze straszył aktualizacją komentarza, jeśli nie dostanie pieniędzy. Pieniądze zwrócone po kilku godzinach od zgłoszenia zwrotu towaru.
Dziękuję. Z perspektywy czasu jestem na siebie zła, że nie anulowałam zakupu tego pana, bo zapłacił za niska kwotę. Człowiek chciał dobrze, a dostał po nosie.