Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
opisze tu ciekawy przypadek jaki mi sie przydazyl ostatnio.
klientka otrzymala przesylke ktora zostala uzkodzona przez firme kurierska i oczywiscie pretensje miala do mnie jako sprzedawcy.Wyajsnilem jej ze reklamacje powinna zlozyc w firmie kurierskiej a nie u mnie poniewaz to ona jest odpowiedzialna za transport i ewentualne uszkodzenia.Oczywisie ta informacja nie przemowila do klientki,wiec jej przedstawilem zapis. Regulacja ta jest zgodna z art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
na to wszystko do dyskusji wkroczyl spec od prawa z allegro piszac ze to sprzedajacy jest odpowiedzialny za transport i uszkodzenia powstale w czasie transportu.Ciekawa teoria,za co w takim razie jest odpowiedzialna firma kurieska.
najsmieszniejsze jest to ze ten spec od prawa na potwierdzenie swojej teorii podparl sie kodeksem cywilnym, art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego ktorego chyba nie przeczytal.
oto art.548 s 3:
"
Jeśli sprzedajesz jako firma, odpowiadasz za przesyłkę do momentu jej otrzymania przez kupującego i w przypadku uszkodzenia kupujący składa reklamację u Ciebie, a nie w firmie przewozowej.
Firma kurierska odpowiada za uszkodzenia przed Tobą, a Ty przed kupującym.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Na tym forum były setki podobnych tematów. Pracownik Allegro i klient maja rację, to Ty jako sprzedawca odpowiadasz za towar do momentu dostarczenia paczki do kupującego. W tym przypadku paczka nie dotarła więc Ty składasz reklamację u przewoźnika a klient ma dostać towar bez względu na to jak przebiega proces reklamacyjny u przewoźnika. Nie próbuj tego zrozumieć, tak jest i trzeba się z tym pogodzić.
Otóż, zgodnie z nowo wprowadzonym przepisem art. 548 § 3 zd 1 k.c. jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu.
Zgodnie zatem z tym przepisem, w przypadku odebrania przez konsumenta uszkodzonej przesyłki sprzedawca nie może uchylać się od odpowiedzialności także wówczas, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy przewoźnika, któremu sprzedawca powierzył dostawę. Konsumentowi przysługuje w takim wypadku bezpośrednie roszczenie do sprzedawcy. Czym innym jest natomiast ustalenie odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki na linii sprzedawca-przewoźnik, co pozostaje już poza zainteresowaniem konsumenta.
@taniezakupy2, zgodnie z art. 548 Kodeksu cywilnego § 3. przy umowie zawieranej na odległość sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu wydania jej "do ręki" Kupującemu. To Sprzedający ponosi odpowiedzialność za nieprawidłowe wywiązanie się z umowy zarówno w przypadku zagubienia, jak i uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu.
to jak mi wytlumaczycie ten zapis kodeksu cywilnego?
" Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego.
@taniezakupy2 Tu chodzi o to, że jeśli udostępniasz jakiegoś przewoźnika, to masz wpływ na wybór kupującego. Gdyby kupujący wybrał przewoźnika spoza Twojej listy, nie odpowiadałbyś za jego działania. Dziwne, że podstaw nie znasz.
W Twoich ofertach znajdują się zapisy niezgodne z prawem. Na przykład zapis o tym, że towar uszkodzony nie podlega zwrotom, albo że zwracany przedmiot nie może nosić śladów użytkowania. Widać, że nie ogarniasz podstawowych spraw. Poczytaj przepisy.
wedlug ciebie klient moze uszkodzic towar i zwrocic towar do sprzedawcy zadajac zwrotu pieniedzy?
Jak w takim razie wyglada wedlug ciebie kwestia zwrotu towarow zakupionych na licytacjach?
@taniezakupy2 Tu nie chodzi o zwrot towaru uszkodzonego przez klienta, tylko o zwrot towaru sprzedanego jako uszkodzony. Poza tym, tak, klient może też zwrócić towar uszkodzony przez siebie. Są na to odpowiednie przepisy, wynika z nich, co może wtedy zrobić sprzedawca - poczytaj, bo widać, że nie masz o tym zielonego pojęcia.
Towar na licytacjach też podlega zwrotom. Poczytaj przepisy, bo bardzo mało wiesz.
dobrze ze ty jestes taki obryty w przepisach.
Mieszasz wszystko, trochę inne są przepisy jak sprzedaje prywatny sprzedawca(może wyłączyć rękojmie, nie ma zwrotu itd.) Ty jak firma odpowiadasz za towar i nawet towar uszkodzony podlega reklamacji, zwrotowi.
@taniezakupy2 z licytacji tak samo jak przy normalnych zakupach
@taniezakupy2 Jeżeli nie miał wpływu na wybór przewoźnika ale to ty jako sprzedawca ustalasz formy dostawy a czy w tym przypadku klient narzucił ci inną formę niż te które masz podane u siebie? .Z tym przepisem można się nie zgadzać bo to bardzo utrudnia pracę sprzedawcą ale niestety trzeba go respektować.
@taniezakupy2, jedyną okolicznością, która wyłączy odpowiedzialność Sprzedającego w tej sytuacji, jest samodzielny wybór pośrednika, który dostarczy konsumentowi zakupiony towar, ale tylko wtedy, gdy zdecyduje się na opcję, której nie oferuje Sprzedający. Przykładowo: w sytuacji, gdy oferujesz dostawę metodą InPost i DPD, a Kupujący poprosi jednak o wysyłkę poprzez DHL.
dobrze wiesz ze jest to praktycznie niewykonalne poniewaz 99% klientow wybiera przewoznika ktorego narzuca allegro i nie patrzy na nazwe firmy kurierskiej tylko koszt dostawy.
@taniezakupy2 I znowu pokazujesz, że nie masz pojęcia o zasadach. Przewoźników udostępniasz Ty, nie Allegro. Ty odpowiadasz za przesyłkę w związku z tym, nie Allegro i nie kupujący.
Jak to nie allegro. Wystawiając przedmiot jesteś skazany na przewoźników których wybierasz z formularza. Nie ja ich tam umieściłem tylko allegro. Jakbym chciał wybrać innego przewoźnika niż jest w formularzu allegro to bym nie wystawił przedmiotu bo system by tego nie puscil więc nie pisz mi że nie mam pojęcia o zasadach.
@taniezakupy2 Znowu pokazujesz, że nie najmniejszego masz pojęcia o przepisach i ich nie rozumiesz. Nie powinieneś w związku z tym sprzedawać wysyłkowo, bo sam robisz sobie tym krzywdę. Nie odpowiadają Ci przewoźnicy, których udostępniasz na Allegro, nie wystawiaj na Allegro. Wystawiasz - odpowiadasz za tych przewoźników, których udostępniasz. Nie pisz nic więcej, bo kompromitujesz się na każdym kroku.
Na allegro sprzedaje od 20 lat i wyobraź sobie że mam pojęcie i wiem o czym pisze więc się nie wtrącaj w dyskusje skoro nie wiesz o czym pisze. No chyba że allegro ci za to płaci.
@taniezakupy2 Niestety, nie masz pojęcia. To, że sprzedajesz tyle lat nie znając podstawowych zasad, działa tylko na Twoją niekorzyść. Wiem, że możesz tego nie rozumieć.