Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
opisze tu ciekawy przypadek jaki mi sie przydazyl ostatnio.
klientka otrzymala przesylke ktora zostala uzkodzona przez firme kurierska i oczywiscie pretensje miala do mnie jako sprzedawcy.Wyajsnilem jej ze reklamacje powinna zlozyc w firmie kurierskiej a nie u mnie poniewaz to ona jest odpowiedzialna za transport i ewentualne uszkodzenia.Oczywisie ta informacja nie przemowila do klientki,wiec jej przedstawilem zapis. Regulacja ta jest zgodna z art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
na to wszystko do dyskusji wkroczyl spec od prawa z allegro piszac ze to sprzedajacy jest odpowiedzialny za transport i uszkodzenia powstale w czasie transportu.Ciekawa teoria,za co w takim razie jest odpowiedzialna firma kurieska.
najsmieszniejsze jest to ze ten spec od prawa na potwierdzenie swojej teorii podparl sie kodeksem cywilnym, art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego ktorego chyba nie przeczytal.
oto art.548 s 3:
"
Widzę że niewiele masz do powiedzenia na temat więc odpuść sobie te żałosne teksty zawracaj d... Komuś innemu.
Bez protokołu szkody reklamacji w firmie kurierskiej nie złożysz. Jest to niestety częsty problem sklepów internetowych, po prostu witaj w klubie.
Jeżeli podstawą prawną złożonej przez ciebie reklamacji jest K.C. rękojmia, a sklep odpowiada, że taką reklamację rozpatruje w terminie 21 dni roboczych, to odpowiadając na twoje pytanie, TAK łamie prawo. Zgodnie z prawem sklep ma 14 dni (KALENDARZOWYCH) na ustosunkowanie się do reklamacji. Jako profesjonalny podmiot gospodarczy powinieneś takie rzeczy wiedzieć.
Biblią handlu internetowego jest K.C. rękojmia i ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014. Polecam lekturę...
Natomiast jeżeli podstawą prawną twojej reklamacji jest gwarancja (sklepu, producenta, dystrybutora czy Ciotki Klotki z warzywnika w Gomułkowicach Średnich) to czas na rozpatrzenie reklamacji jest taki jaki został zapisany w karcie gwarancyjnej i może on wynosić np. 21 dni roboczych.
Zgadzam się tylko czemu wszyscy piszą że kupujący nie ma obowiązku spisać protokółu szkody. Przez tak durnowaty zapis sprzedawca odnośnie reklamacji u przewoźnika jest w czarnej dupie.
Ktoś mi tu jeszcze napisał że na moich aukcjach pisze ze czas na rozpatrzenie reklamacji 14 dni jest niezgodny z prawem. Więc jaki jest ten czas?