anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odroczona płatność dla Firm - standard w transakcjach biznesowych

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Z badań przeprowadzonych przez naszego partnera PragmaGo wynika, że wystawianie faktur z odroczeniem płatności jest kluczowym czynnikiem wpływającym na sukces w kontaktach z klientem biznesowym. Niemal wszyscy respondenci (96%) przyznali, że korzystają z tej formy w handlu z innymi firmami. To nie wszystko, ponad połowa wskazała,  że sprzedaż  z odroczonym terminem dotyczy od 75 do nawet 100% transakcji na fakturę.

A jak jest u Was? Być może wciąż z dystansem podchodzicie do udostępnienia Odroczonej płatności dla Firm, bo obawiacie się, że pieniądze ostatecznie do Was nie dotrą. Wolicie najpierw sprawdzić klienta, więc przy pierwszych zakupach u Was musi zapłacić z góry. A gdy kupujecie towary na firmę? Na jak długi czas odroczenia możecie liczyć? Czy zdarza Wam się uzyskać termin spłaty dłuższy niż 30 dni?

Od kilku miesięcy zachęcamy Was do aktywacji nowej metody płatności, dedykowanej przedsiębiorcom. Jeśli udostępnicie ją w swoich ofertach, możecie być spokojni, bo na pewno otrzymacie pieniądze. Wystarczy pamiętać o dodaniu numeru przesyłki oraz faktury w zamówieniu. A jeżeli będziecie chcieli kupić z odroczoną płatnością, zapłata zostanie odroczona nawet o 60 dni, czyli 2 razy dłużej niż zakładają standardy rynkowe. Odroczona płatność dla Firm będzie dostępna już w lutym.

mailing-800.jpg

Jeśli:

  • macie aktywne konto Firma (pełna aktywacja);
  • wystawiacie faktury VAT;
  • posiadacie polski adres siedziby przedsiębiorstwa

nowa opcja płatności jest właśnie dla Was. 

Jak udostępnicie przedsiębiorcom nową możliwość zakupu w Waszych ofertach?

Wystarczy przejść pozytywnie krótki proces weryfikacyjny i przystąpić do umowy faktoringu. Szczegóły znajdziecie na tej stronie.

Aby aktywować Odroczoną płatność dla Firm, wystarczy:

  1. Przejść do panelu Moja sprzedaż.
  2. Rozwinąć Allegro Finanse.
  3. Wybrać opcję Odroczona płatność dla Firm.
  4. Wyrazić zgodę na udostępnienie danych konta firma na Allegro.
  5. Autoryzować umowę kodem sms (po otrzymaniu decyzji).

Aktywacja nie wymaga przedstawienia żadnych dokumentów finansowych ani wypełniania jakichkolwiek wniosków. Jest też całkowicie bezpłatna. 

Sprzedaż na Allegro to proste i bezpieczne oferowanie najdłuższych terminów płatności na rynku. Skorzystajcie z tej szansy na pozyskanie nowych klientów biznesowych! 

 

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

sklep_IF
#9 Pomysłodawca#

Dzień Dobry

Mam pytania od swojej Księgowej i nie tylko.
Jak wygląda prowizja? Czy jest ona potrącana w środkach które otrzymamy od  PragmaGo  ; czy będzie wystawiona Faktura, którą będzie trzeba opłacić?
Druga kwestia , czy tą fakturę będzie można dołączyć bezpośrednio pod zamówieniem w zakładce Zamówienia od Kupujących , czy będzie to w innym miejscu?
Proszę również o potwierdzenie, że to są tylko transakcje między kontami firmowi ? Zwykły klient tak zwany z ulicy nie będzie mógł kupować od nas w ten sposób, tak? 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_IF Aktywacja tej metody płatności jest bezpłatna. Sprzedający płaci prowizję, która jest stała i wynosi 0,5% wartości faktury brutto, niezależnie od terminu odroczenia, dzięki temu pokrywa koszty tego, że:

  • otrzymuje wpłatę natychmiast po sprzedaży,
  • Przekazuje ryzyko braku płatności do PragmaGo.

Prowizja jest odejmowana od kwoty przelewu, który Sprzedający otrzyma od firmy PragmaGo po sprzedaży. Za naliczoną prowizję jako Sprzedający otrzymasz fakturę VAT, którą możesz uwzględnić w kosztach prowadzenia biznesu. Fakturę znajdziesz w zakładce Odroczona płatność dla Firm.

Jeśli chodzi o możliwość skorzystania z tej opcji z perspektywy Kupującego, to jest ona dostępna jeśli:

  • firma Kupującego zarejestrowana jest w Polsce,
  • Kupujący ma aktywne konto firma,
  • Kupującypozytywnie zweryfikował tożsamości przelewem bankowym,
  • Kupujący pomyślnie aktywował usługę Odroczona płatność dla Firm,
  • Sprzedający wystawia fakturę VAT,
  • wartość przedmiotów kupowanych od jednego Sprzedającego wynosi przynajmniej 500 zł,
  • Kupujący wybierze przedmiot oznaczony „Odroczona płatność dla Firm” i doda go do koszyka.
   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Ja podziękuję.

Już i tak sporo prowizji płacę. Wg mnie tą prowizję powinno pokrywać Allegro - przecież i tak sporo kasy pobiera od sprzedających. To niewielka kwota - a zysk dla Allegro z pobieranych od transakcji prowizji duuużo większy.

oznacz moderatorów

sklep_IF
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ Dziękuje za szeroką odpowiedź. Przekaże do odpowiednich osób w mojej firmie. 

Ale brakuje mi odpowiedzi na to pytanie : "Druga kwestia , czy tą fakturę będzie można dołączyć bezpośrednio pod zamówieniem w zakładce Zamówienia od Kupujących , czy będzie to w innym miejscu?" Doprecyzuje : fakturę dla kupującego 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_IF Już odpowiadam, fakturę będzie można dodać na 3 sposoby:

  • w odpowiedzi na maila o sprzedaży z odroczoną płatnością,
  • w szczegółach zamowienia (przy zamówieniu pojawi się funkcja "dodaj fakturę",
  • przez API. 
   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

sklep_IF
#9 Pomysłodawca#

 Jeszcze mi się nasunęło 1 kwestia.
Jak liczony jest rabat hurtowy w przypadku gdy na aukcji mamy założoną promocję np. przy zakupie 2 sztuk -20%?
Który rabat obowiązuje, czy rabaty się sumują?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_IF Oferty mogą mieć udostępniony zarówno rabat ilościowy oraz cennik hurtowy. W takim przypadku Kupujący w ramach Allegro Biznes zobaczy jedynie cennik hurtowy i jego zakup zostanie rozliczony zgodnie z tym cennikiem. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

sklep_IF
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  czy cennik hurtowy (rabat) liczy sie od cen netto czy brutto?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_IF Cennik hurtowy jaki i wszystkie inne opłaty, prowizje i rabaty obliczamy na podstawie cen brutto, 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ 

może napiszecie co oferujecie i jakie są haczyki tej oferty

dla Sprzedawców

cyt:

a. po akceptacji Sprzedającego, podjąć działania w celu pozyskania oferty zawarcia Umowy Faktoringu dla Sprzedającego od Dostawcy,

b. udostępnić Sprzedającym narzędzie do zawarcia Umowy Faktoringu z Dostawcą,

 

robicie fikołka z usługą faktoringu nazywając go

Odroczoną płatnością dla Firm

Dlaczego na wystawianej fakturze, w miejscu numeru rachunku do spłaty, muszę podawać numer PragmaGO?

Podstawą umowy faktoringowej jest cesja wierzytelności. Oznacza to, że właścicielem faktury z odroczonym terminem płatności jest PragmaGo, mimo tego, że to Ty ją wystawiasz. Dzięki cesji: Ty dostajesz swoje pieniądze natychmiast po spełnieniu warunków (przesłana faktura, dołączony tryb śledzenia przesyłki), a PragmaGo ma możliwość kontaktu z kupującym w przypadku opóźnienia płatności.

Aby cesja wierzytelności była możliwa, na fakturze VAT, w miejscu rachunku do spłaty trzeba podać rachunek nowego właściciela, czyli PragmaGo. Dzięki temu kupujący spłaci należność na właściwy rachunek, a w przypadku opóźnienia, PragmaGo będzie miała podstawę do podjęcia działań z kupującym. Jeśli na wystawionej przez Ciebie fakturze nie będzie numeru rachunku PragmaGO, może być to podstawą do odrzucenia takiej faktury z finansowania przez PragmaGo.

 

Dlaczego ukrywany że jest to faktoring, we wszystkich materiałach reklamowych?

Dlaczego ukrywany jest fakt (także tutaj) że Sprzedawca musi inaczej wystawiać faktury?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED Nie ukrywamy żadnych informacji na ten temat, wszystko można znaleźć na naszych stronach oraz regulaminie tej usługi. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

im3000
#9 Pomysłodawca#

A ja tam mam 

"Odroczona płatność dla FirmDOSTĘPNA WKRÓTCE:"

 a na dole:

Nie mogliśmy automatycznie przyznać Ci środków w usłudze Odroczonej płatności dla Firm.

 A ja nie chcę środków, chciałem spróbować sprzedawać.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@im3000 Czy wykonałeś wszystkie kroki z procesu aktywacji, o których pisaliśmy w artykule powyżej? 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

im3000
#9 Pomysłodawca#

Nie bardzo mam teraz co aktywować.

Może jak zakładałem konto w październiku to aktywowałem, bo wtedy aktywowałem wszystko:), ale teraz nie mam możliwości nic zrobić.

Może dlatego, że czynnego podatnika VAT US mi zatwierdził dopiero pod koniec stycznia?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@im3000 Aby korzystać z tej metody płatności należy wystawiać faktury VAT, więc jeśli dopiero od niedawna masz taką możliwość, spróbuj proszę ponownie aktywować tę funkcję następująco: 

  1. Przejdź do panelu Moja sprzedaż.
  2. Rozwiń Allegro Finanse.
  3. Wybierz opcję Odroczona płatność dla Firm.
  4. Wyraź zgodę na udostępnienie danych konta firma na Allegro.
  5. Autoryzuj umowę kodem sms (po otrzymaniu decyzji).
   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

im3000
#9 Pomysłodawca#

nie udało się, więc sobie ten biznes podaruję.

I

oznacz moderatorów

maxxio25
#2 Obserwator#

 

Nie mogliśmy automatycznie przyznać Ci środków w usłudze Odroczonej płatności dla Firm.

 

Mam taki sam komunikat , o co chodzi , wszystkie kroki wg podanych .

 

 

pozdrawiam

maxxio25

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@maxxio25 Muszę Cię prosić o kontakt w tej sprawie przez formularz

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Pascon
#9 Pomysłodawca#

a ja mam pytanie o sprzedaż z odroczonym terminem i to wprowadzanie numeru konta PragmaGo na FV, u nas działa automat i będziemy numer konta 'ręcznie' musieli poprawiać. Więc rozumiem, że jak sprzedam komuś coś za 10 tys. na odroczony i z automatu wystawimy FV na nasz numer konta i tak podepniemy to co 10 tys. przepada czy mam szansę na poprawienie faktury?

oznacz moderatorów