Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Odrzuciłem reklamacje klienta w terminie. Pomimo tego Allegro protect obciążyło mnie kosztem zakupu torby twierdząc że nie rozwiązałem sprawy. Na reklamacje klienta odpowiedziałem w dyskusji w terminie i ją odrzuciłem. Proszę o informację czy sprzedający na Allegro nie ma prawa odrzucić reklamacji jeżeli widzi podstawe ku temu ? Allegro poinformowało mnie że nie załatwiłem sprawy w terminie pomimo tego że jest cała Dyskusja do wglądu i korespondencja z klientem wraz z pismami i podstawą odrzucenia reklamacji.
@rex_shop wskaż zamówienie, którego dotyczy sprawa.
do zakupu z 17.12.2023 (ee063df0-9d13-11ee-b5ea-e1e42f3c83fd)
AP to rekompensata, ale powinna być zasadna, nie znamy przebiegu sprawy, reklamacji, dyskusji, często dopiero po przedstawieniu obu stron można cokolwiek powiedzieć.
Właśnie tak powinno być po przedstawieniu obu stron. Moja dyskusja z klientem jest do wglądu przez moderatora Allegro pisma też z podstawą odrzucenia reklamacji się tam znajdują. Nie proszę o wiele tylko o wysłuchanie - przeanalizowanie i przeanalizowanie sytuacji przed podjęciem decyzji.
Jak moderacja raczy nam pokazać, co nie jest takie oczywiste. Ty za to możesz.
@rex_shop to jak wypowiedziałeś się w terminie czy nie ? bo jeśli nie to z automatu reklamacja jest uznana 🙂
Odniosłem się do reklamacji w terminie 14 dni. Natomiast z uwagi że byłem na szkoleniu nie wypowiedziałem się na Dyskusji. Czy nie odniesienie się w dyskusji w wyznaczonym terminie z automatu odbiera sprzedającemu odrzucenie reklamacji nawet jeżeli jest w terminie ?
Pismo w sprawie reklamacji otrzymałem 02.09, Kupujący zasygnalizował chęć reklamacji w dniu 27.08.2024 a ja odrzuciłem reklamację w dniu 09.09.2024. Gdzie tu przekroczenie terminu ?
@rex_shop przekroczenie terminu nastąpiło w dyskusji, tak jak wskazała Nicol.
Sprzedający ma obowiązek wypowiedzieć się w dyskusji w ciągu 24h w dni robocze.
Czyli zapisy kodeksu cywilnego w relacji konsument sprzedający nie obowiązują i wynikający z przepisów prawa okres sprzedającego 14 dni na rozpatrzenie reklamacji nie obowiązuje ? Bo odpowiedziałem na reklamacje klienta w kodeksowo przewidzianym terminie.
@rex_shop obowiązują zarówno przepisy prawne dotyczące ustawy o prawach konsumenta jak i regulamin Allegro, który zaakceptowałeś, a w nim jest napisane:
" W przypadku braku udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień dotyczących prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym w ramach Dyskusji w terminie określonym w art. 10.2 Regulaminu, Spółka może uzależnić korzystanie z Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika faktu wywiązania się z umowy zawartej w wyniku Transakcji.
10.2 Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy według prawa właściwego dla kraju rejestracji albo miejsca stałego pobytu Sprzedającego."
Pani Moniko "Spółka może uzależnić korzystanie z Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika faktu wywiązania się z umowy zawartej w wyniku Transakcji." a nie podjąć decyzję za sprzedającego w przypadku gdy rozpatrzył sprzedaż w kodeksowo przysługującym mu terminie 14 dni.
Kupujący powiadomił o chęci złożenia reklamacji otrzymał druk złożył reklamacje 02.09.2024 została ona rozpatrzona w dniu 09.09.2025 Czy od dnia złożenia reklamacji do jej rozpatrzenia s pojawiły się zarzuty pod adresem moim jako sprzedającego które by wskazywały że nie dochowałem obowiązku jako rozpatrujący reklamację sprzedawca ? że powołuje się Pani na zapis regulaminu ? "10.2 Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego " . Możliwe że w tej dyskusji ja czegoś nie widzę co Pani zauważa bardzo proszę o wyjasnienie.
@rex_shop kupujący założył dyskusję 2 września, Ty odpowiedziałeś (w dyskusji) 26 września (już po nałożeniu ograniczeń, po przyznaniu rekompensaty dla kupującej).
Nie mamy wglądu w Twoją korespondencję z kupującą poza dyskusją, więc skąd mamy wiedzieć, czy kupująca otrzymała od Ciebie jakąkolwiek odpowiedź?
Zignorowałeś 10 wiadomości w dyskusji.
Prowadzisz już z nami korespondencję e-mail w sprawie nr 45013210, więc poczekaj proszę na odpowiedź.
Nałożone ograniczenia wynikają z reklamacji_ tu na czas, czy nie odpowiedzi w dyskusji, a to dwie różne sprawy.
Nie odpowiedzi na czas w dyskusji, bo reklamacja rozpatrzona w kodeksowym terminie 14 dni.
polecam wątek:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/reklamacja-obuwia/m-p/895054#M181485
@la_nika dopytaj prawników allegro bo twoje wypowiedzi są niespójne
musisz się zdecydować, czy ta dyskusja to reklamacja czy zwykłe bajdurzenie wynikające z regulaminu allegro 10.2
wg waszych prawników dyskusja z roszczeniem: np: zwrot środków jest reklamacją,
a jak się rozpatruje reklamacje wg przepisów?
polecam
webinar Zapytaj prawnika 22.10.2024 r., o godzinie 11:00