anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

odstąpienie od umowy przy zakupie na fakturę

hurt-met
#11 Animator#

klient ubiega się o zwrot wpłaty za zamówienie które nie odebrał z paczkomatu i wróciło do nas 

zakup był na firmę i takich zwrotów nie przyjmujemy poinformowaliśmy kupującego o możliwości ponownego nadania po opłaceniu kosztów lub o odbiór własny niestety nie chce skorzystać z tej opcji i zgłosił się do POK o zwrot wpłaty 

szybko w dyskusji pracownik allegro wezwał nas do zwrotu wpłaty w ciągu 24h

czy allegro ma prawo zablokować konto w takim przypadku 

@nat_not . @_HolaOla_ , @cloudcloud  możecie jakoś pomóc?

 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@hurt-met Z tego co piszesz wynika że nieźle sobie poczynają. Zastraszają klientów i wyłudzają nienależne świadczenia.

oznacz moderatorów

Q-parts
#9 Pomysłodawca#

odpisz pracownikowi allegro że zgodnie z obowiązującym prawem właścicielem towaru jest kupujący, a odstąpienie od umowy jest nieskuteczne.

oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

w dyskusji pisałem to już kilkukrotnie 

oznacz moderatorów

Q-parts
#9 Pomysłodawca#

no to jak nie dociera do konsultanta, to napisz mu żeby podał podstawę prawną swoich żądań dotyczących zwrotu środków. Zgodnie z prawem allegro nie ma prawa Cię zablokować.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@hurt-met Sprawdź czy n ie jest to jednoosobowa działalnośc gospodarcza. Od 01.06 był plan wprowadzenia mozliwości zwrotu dla takich firm tak jak dla konsumentów.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

zakup z marca także nawet jak weszło w życie to ta sprawa nie dotyczy 

oznacz moderatorów

Q-parts
#9 Pomysłodawca#

wchodzi dla JDG ale od 01.01.2021 i to też nie dokładnie tak jak dla konsumentów że praktycznie wszystko i zawsze

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Regulamin Allegro jest tak skonstruowany, że ograniczenia na konto mogą być nałożone praktycznie za wszystko, zwłaszcza gdy kupujący wystąpił o rekompensatę z POK. Mimo że masz rację i przy zakupie na firmę zwrot nie przysługuje, może jednak nie warto się szarpać z Allegro, tylko oddać wpłatę pomniejszoną o ewentualne koszty przesyłki zwrotnej dla świętego spokoju? W końcu towar wrócił nienaruszony.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Tylko, że takie działanie nauczy firmy, że mogą sobie robić zwroty bo allegro posiada pracowników bez wiedzy prawnej. 😐

oznacz moderatorów

agd-waw-pl
#8 Zapaleniec#

Tak, to są skandaliczne manipulacje. Sprzedawcy są na przegranej pozycji, bo nie ma żadnej drogi odwoławczej

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@hurt-met Dyskusja trwała od 1 kwietnia. Kupujący zaznaczył, że nie otrzymał informacji o nadaniu przesyłki i możliwości jej odebrania. Zaleciliśmy Ci złożenie reklamacji u przewoźnika. 18 maja przyznałeś, że tego nie zrobiłeś. 19 maja napisaliśmy:

"Sprzedający jest odpowiedzialny za całość usługi, a więc za przedmiot i transport do klienta. Sprzedającego proszę o złożenie reklamacji u przewoźnika i umieszczenie jej potwierdzenia w dyskusji. Kupujący pozostaje bez zamówienia i wpłaty za nie, Sprzedającego proszę o odniesienie się do roszczenia Kupującego: " odstępuję od umowy, żądam zwrotu wpłaconej kwoty na konto: (...)".

A informację o tym, że czekamy 24 godziny na zamieszczenie potwierdzenia zwrotu dodaliśmy dopiero dzisiaj, czyli ponad 2 miesiące po rozpoczęciu dyskusji, więc w tym miejscu: "szybko w dyskusji pracownik allegro wezwał nas do zwrotu wpłaty w ciągu 24h" mijasz się z prawdą.

Kupujący wciąż pozostaje bez pieniędzy i towaru, dlatego chce skorzystać z możliwości, którą daje POK. 

Nasza decyzja w tej sprawie się nie zmieni nawet po zgłoszeniu tutaj.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

@nat_not z tego co mi wiadomo zakup na fakturę w chwili nadania towar przechodzi na własność kupującego i nie do mnie należy obowiązek złożenia reklamacji w Inpoście , klient takowej reklamacji nie chciał złożyć aby wyjaśnić kwestię braku otrzymania kodu odbioru na maila i sms , prosił bym cię abyś zwróciła uwagę na fakt ile razy przypominaliśmy kupującemu aby odebrał towar lub opłacił ponowne nadanie 

co do wezwania chodziło mi o czas od ostatniej wiadomości 

oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

taką wiadomość dostałem z centrum pomocy allegro 

"

Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Bardzo mi przykro, że transakcja potoczyła się w takim kierunku. Odstąpienie od umowy ma zastosowanie jedynie do konsumentów, którymi w świetle ustawy są wyłącznie osoby fizyczne, dokonujące czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.

W sytuacji kiedy Kupujący zakupił u Pana ofertę na rzecz prowadzonej działalności, przyjęcie odstąpienia od umowy jest decyzją dobrowolną.

Proszę jednak pamiętać, że w przypadku odmownej decyzji z  Pana strony, Kupujący może chcieć dochodzić swoich praw na drodze prawnej. Wówczas konieczne byłoby przedstawienie przez Pana jednoznacznych dowodów wskazujących na cel zakupu.  

Mam nadzieję, że wiadomość okaże się pomocna i sprawa znajdzie swój szczęśliwy finał.

Pozdrawiam
// Natalia M...
Zespół Allegro "

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@hurt-met A jaka jest treść Twojej wiadomości? Wydaje mi się, że konsultantka nie miała okazji poznać szczegółów tej konkretnej sprawy.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

@nat_not wiadomość była taka jak tu na forum , 

bardziej interesuje mnie kwestia reklamacji przesyłki 

Jeżeli kupujący jest przedsiębiorcą i nabywa towary na potrzeby swojej działalności gospodarczej, może domagać się odszkodowania jedynie od przewoźnika, a więc od Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego:

Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.

@nat_not proszę a byś odniosła się do tej sprawy 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@hurt-met Widzę, że kontynuujesz korespondencję w tej sprawie w dyskusji. Poczekaj więc na kolejną odpowiedź pracownika Allegro, który zajmuje się tą sprawą.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

hurt-met
#11 Animator#

@nat_not  niestety pracownik w dyskusji nic nie odpisał , natomiast zwrot klientowi z POK został przyznany , prosze o informację na temat dalszej procedury w tej sprawie 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@nat_not A ładnie to tak nie znać własnego regulaminu..? 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...

 

"Zakup od osoby prywatnej lub transakcja między przedsiębiorcami

Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."

Lepiej szybciutko napisać do "konsultanta" który nie ma pojęcia, o czym pisze i przekazać mu wyrazy szczerego uznania za koncertowo spierniczoną robotę...

 


______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#
oznacz moderatorów