Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
klient ubiega się o zwrot wpłaty za zamówienie które nie odebrał z paczkomatu i wróciło do nas
zakup był na firmę i takich zwrotów nie przyjmujemy poinformowaliśmy kupującego o możliwości ponownego nadania po opłaceniu kosztów lub o odbiór własny niestety nie chce skorzystać z tej opcji i zgłosił się do POK o zwrot wpłaty
szybko w dyskusji pracownik allegro wezwał nas do zwrotu wpłaty w ciągu 24h
czy allegro ma prawo zablokować konto w takim przypadku
@nat_not . @_HolaOla_ , @cloudcloud możecie jakoś pomóc?
@hurt-met Z tego co piszesz wynika że nieźle sobie poczynają. Zastraszają klientów i wyłudzają nienależne świadczenia.
odpisz pracownikowi allegro że zgodnie z obowiązującym prawem właścicielem towaru jest kupujący, a odstąpienie od umowy jest nieskuteczne.
w dyskusji pisałem to już kilkukrotnie
no to jak nie dociera do konsultanta, to napisz mu żeby podał podstawę prawną swoich żądań dotyczących zwrotu środków. Zgodnie z prawem allegro nie ma prawa Cię zablokować.
@hurt-met Sprawdź czy n ie jest to jednoosobowa działalnośc gospodarcza. Od 01.06 był plan wprowadzenia mozliwości zwrotu dla takich firm tak jak dla konsumentów.
zakup z marca także nawet jak weszło w życie to ta sprawa nie dotyczy
wchodzi dla JDG ale od 01.01.2021 i to też nie dokładnie tak jak dla konsumentów że praktycznie wszystko i zawsze
Regulamin Allegro jest tak skonstruowany, że ograniczenia na konto mogą być nałożone praktycznie za wszystko, zwłaszcza gdy kupujący wystąpił o rekompensatę z POK. Mimo że masz rację i przy zakupie na firmę zwrot nie przysługuje, może jednak nie warto się szarpać z Allegro, tylko oddać wpłatę pomniejszoną o ewentualne koszty przesyłki zwrotnej dla świętego spokoju? W końcu towar wrócił nienaruszony.
Tylko, że takie działanie nauczy firmy, że mogą sobie robić zwroty bo allegro posiada pracowników bez wiedzy prawnej. 😐
Tak, to są skandaliczne manipulacje. Sprzedawcy są na przegranej pozycji, bo nie ma żadnej drogi odwoławczej
@hurt-met Dyskusja trwała od 1 kwietnia. Kupujący zaznaczył, że nie otrzymał informacji o nadaniu przesyłki i możliwości jej odebrania. Zaleciliśmy Ci złożenie reklamacji u przewoźnika. 18 maja przyznałeś, że tego nie zrobiłeś. 19 maja napisaliśmy:
"Sprzedający jest odpowiedzialny za całość usługi, a więc za przedmiot i transport do klienta. Sprzedającego proszę o złożenie reklamacji u przewoźnika i umieszczenie jej potwierdzenia w dyskusji. Kupujący pozostaje bez zamówienia i wpłaty za nie, Sprzedającego proszę o odniesienie się do roszczenia Kupującego: " odstępuję od umowy, żądam zwrotu wpłaconej kwoty na konto: (...)".
A informację o tym, że czekamy 24 godziny na zamieszczenie potwierdzenia zwrotu dodaliśmy dopiero dzisiaj, czyli ponad 2 miesiące po rozpoczęciu dyskusji, więc w tym miejscu: "szybko w dyskusji pracownik allegro wezwał nas do zwrotu wpłaty w ciągu 24h" mijasz się z prawdą.
Kupujący wciąż pozostaje bez pieniędzy i towaru, dlatego chce skorzystać z możliwości, którą daje POK.
Nasza decyzja w tej sprawie się nie zmieni nawet po zgłoszeniu tutaj.
@nat_not z tego co mi wiadomo zakup na fakturę w chwili nadania towar przechodzi na własność kupującego i nie do mnie należy obowiązek złożenia reklamacji w Inpoście , klient takowej reklamacji nie chciał złożyć aby wyjaśnić kwestię braku otrzymania kodu odbioru na maila i sms , prosił bym cię abyś zwróciła uwagę na fakt ile razy przypominaliśmy kupującemu aby odebrał towar lub opłacił ponowne nadanie
co do wezwania chodziło mi o czas od ostatniej wiadomości
taką wiadomość dostałem z centrum pomocy allegro
"
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Bardzo mi przykro, że transakcja potoczyła się w takim kierunku. Odstąpienie od umowy ma zastosowanie jedynie do konsumentów, którymi w świetle ustawy są wyłącznie osoby fizyczne, dokonujące czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
W sytuacji kiedy Kupujący zakupił u Pana ofertę na rzecz prowadzonej działalności, przyjęcie odstąpienia od umowy jest decyzją dobrowolną.
Proszę jednak pamiętać, że w przypadku odmownej decyzji z Pana strony, Kupujący może chcieć dochodzić swoich praw na drodze prawnej. Wówczas konieczne byłoby przedstawienie przez Pana jednoznacznych dowodów wskazujących na cel zakupu.
Mam nadzieję, że wiadomość okaże się pomocna i sprawa znajdzie swój szczęśliwy finał.
Pozdrawiam
// Natalia M...
Zespół Allegro "
@hurt-met A jaka jest treść Twojej wiadomości? Wydaje mi się, że konsultantka nie miała okazji poznać szczegółów tej konkretnej sprawy.
@nat_not wiadomość była taka jak tu na forum ,
bardziej interesuje mnie kwestia reklamacji przesyłki
Jeżeli kupujący jest przedsiębiorcą i nabywa towary na potrzeby swojej działalności gospodarczej, może domagać się odszkodowania jedynie od przewoźnika, a więc od Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego:
Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.
@nat_not proszę a byś odniosła się do tej sprawy
@hurt-met Widzę, że kontynuujesz korespondencję w tej sprawie w dyskusji. Poczekaj więc na kolejną odpowiedź pracownika Allegro, który zajmuje się tą sprawą.
@nat_not niestety pracownik w dyskusji nic nie odpisał , natomiast zwrot klientowi z POK został przyznany , prosze o informację na temat dalszej procedury w tej sprawie
@nat_not A ładnie to tak nie znać własnego regulaminu..?
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."
Lepiej szybciutko napisać do "konsultanta" który nie ma pojęcia, o czym pisze i przekazać mu wyrazy szczerego uznania za koncertowo spierniczoną robotę...
@hurt-met wklej owemu "konsultantowi" ten link: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...