Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zakupiłam rejestrator od sprzedawcy z allegro za 1700 zł, niestety nie obsługuje naszych kamer na sklepie co oznacza, że albo jest zepsuty albo po prostu nie spełnia naszych oczekiwań. Został odpakowany i podłączony do kompytera. Udało nam się zakupić w sklepie rejestrator, który bez provblemu zadziałał. Skontaktowałam się ze sprzedającym a on twierdzi, że jak otrzymałam fakturę na firmę za sprzęt to nie mogę odstąpić od umowy i nie odda mi pieniędzy, co teraz?
Boje się, że jak odeślę sprzęt to nie zobaczę ani sprzętu ani pieniędzy. Ci teraz?
Reklamuj. Do zwrotu prawa nie masz, ale zawsze możesz reklamować towar, niezgodny z opisem.
@orochimaru2 Złóż mu pisemną reklamację w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa opisz problem i domagaj się zwrotu wpłaty. Nie odstępuj od umowy, bo przy zakupie na firmę nie masz takiego prawa, ale masz prawo do reklamacji. W Dyskusji sprzedawca zacznie Cię lepiej traktować, pomoże Ci tam pracownik Allegro.
@orochimaru2 co oznacza, że albo jest zepsuty albo po prostu nie spełnia naszych oczekiwań.
A jakie macie oczekiwania? Czy sprawdziliście zgodność parametrów z Waszymi kamerami?
Oddać bez powodu nie możecie, chyba że sprzęt był zepsuty.
@orochimaru2 No i po "ptokach" bo jak jest sprawny to jaki powód reklamacji(nie spełnia oczekiwań), niektórzy tak sugerują.
to nie był zakup konsumencki
jeżeli produkt jest uszkodzony lub ma zły opis to można go reklamować
ale jeżeli nie jest kompatybilny z waszymi kamerami to jak pisze @LEW433 po ptakach
od kupujących firm wymaga się profesjonalizmu w podejmowaniu decyzji czyli że wiedzą co kupują
Kupowanie w internecie na allegro to nie zabawa, zawsze można zapytać się sprzedawcy przed zakupem czy rejestrator będzie pasował lub umówić się na ewentualny zwrot
Ostatnio niestety u nas kupujący towar dla celów firmowych to jacyś analfabeci zakupowi
np: Spółka jawna zwraca towar nie księgując faktury i domaga się zwrotu wpłaty
i oczywiście obraza, że taki zwrot nie jest akceptowany przez nas i oczywiście negatyw
męczymy sie z takimi prymitywnymi firmami - bo jak wytłumaczyć takiemu ciężkiemu przypadkowi, że łamie prawo, naraża się i nas na sankcje przy kontroli i domaga się groźbami bezprawnymi nienależnego świadczenia
@RED oj tak, a ilu przedsiębiorców powołuje się na zmianę przepisów, która wejdzie od 1 stycznia? Słyszeli o nowelizacji i już się domagają przyjmowania zwrotów, tylko jakoś zapomnieli sprawdzić od kiedy to działa 😁 Oczywiście pretensje mają do nas.
Inny częsty przypadek to zamawianie większej ilości towaru na fakturę i próba odstąpienia "bo jednak nam nie pasuje" albo "nasz klient się rozmyślił". Przecież na osobę fizyczną można kupić jedną sztukę na próbę, ocenić produkt i jeśli się nie spodoba dokonać odstąpienia, a jeśli produkt jest ok - odstąpić od tej jednej sztuki i zamówić już na firmę większą partię. Pamiętam jak pewien właściciel otwierał nową knajpę i zamówił u nas krzesła - wynegocjował sobie fajny rabat i darmową wysyłkę. Następnego dnia po dostawie wysłał odstąpienie od umowy, z tego co pamiętam to jeszcze na formularzu dla konsumentów. Pan był tak skupiony na zbijaniu ceny, że zapomniał zwyczajnie pomyśleć co się stanie w sytuacji gdy meble nie będą mu jednak pasować do koncepcji wystroju. Odgrażał się, że będzie reklamował krzesła, bo są niewygodne 😉
@myslenie-szkodzi zmiana od 1 stycznia obejmuje tylko firmy jednosobowe
(i z pewnymi różnicami - nie do końca jest tak jak dla konsumentów)
nie spółki sc jawne i z o.o.
i tylko produktów, które nie służą do handlu i do wykonywania usług
typu prawnik może kupić notebooka i zwrócić ale kodeksu karnego już nie
murarz może zwrócić krzesła ale cementu już nie
wyznacznikiem jest wpis do cedig i podane tam pkd
i teraz najlepsze - ale nie wgłębiałem się jeszcze dokładnie w temat
może @xyz96 to zrobił
kto może zwrócić towar kupiony na taką jednosobową firmę?
bo wg mnie nie może zrobić tego osoba, która nie prowadzi tej firmy ale to jest moja prywatna opinia nie podparta lekturą przepisów w tej materii.
czyli jak Zenek kupić towar na firmę szwagra na fakturę bo vat mu odda lub sobie wliczy ją w koszta - to nie powinien mieć możliwości odstąpienia od umowy bo nie jest konsumentem ani nie jest właścicielem tej firmy
@RED Jeśli wysłał szwagra, który ma firmę, na zakupy dla faktury, to i ze zwrotem go wyśle a i napiją się przy tej okazji.