Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jeżeli w ofercie jest paczka i paczka z ubezpieczeniem + ostrożnie szkło itp, lub list polecony i list polecony wartościowy, tudzież inna forma przesyłki zwykłej i ubezpieczonej. Klient wybiera ( i potwierdza emailem) opcję tańszą (ubezpieczoną do mniejszej wartości). Przesyłka ginie. to co wtedy.....? Z jednej strony to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie produktu do klienta, z drugiej klient świadomie wybrał tańszą opcję gdzie w razie zaginięcia nie ma odszkodowania do wysokości całej kwoty. 🤔
Jako sprzedawca jesteś odpowiedzialny za dostawę według regulaminu ale ludzką skromność w opłacie przesyłek nic nie poradzisz chcieli by aby towar był tani i za darmo podany .
@mwmonety Ok, ale piszesz " w razie wybrania opcji tańszej i zaginiecia przesyłki odszkodowanie pokrywa tylko 50% wartości towaru" i masz odp " tak wiem, zgadzam się wybieram tańsza przesyłkę - może nie zginie"
@pinsplash Jak chodzi o zaginięcie zależy kto sprzedaje jak firma to odpowiada za zaginięcie bo wydanie jest w innym momencie jak od osoby prywatnej czy przy zakupie firma - firma na kupującego przechodzi utrata towaru w monecie wydania towaru przewoźnikowi. Na dowód jeden z wyroków sądu http://orzeczenia.wroclaw-srodmiescie.sr.gov.pl/content/$N/155025500004003_VIII_C_001729_2015_Uz_201...
W tym stanie rzeczy stwierdzić należy, iż powódka spełniła obciążające ją świadczenie, tj. przeniosła na kupującego własność zakupionego telefonu marki iphone i wydała mu tę rzecz, a zatem powód, jako kupujący ma obowiązek zapłaty, mimo, że przewoźnik odbiorcy przesyłki nie wydał. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej, co w okolicznościach niniejszej sprawy nastąpiło w dniu 23 września 2014 r., na powoda, jako kupującego przeszło niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzeniu rzeczy, w którym mieści się także zaginięcie w przewozie (art. 548 k.c.).
Jeśli chodzi o uszkodzenia, nie ważne czy firma czy osoba prywatna, spisujesz protokół szkody i jesteś czysty za zapakowanie odpowiada sprzedawca on składa reklamację do przewoźnika jak odbierzesz uszkodzoną bez zastrzeżeń masz problem, chyba że z zewnątrz nie było widać uszkodzeń to macie 7 dni na sporządzenie protokołu 🙂
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
@kostas11 Ale masz oświadczenie klienta że on to akceptuje ( ryzyko zaginięcia)