Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupujący oskarżył mnie w dyskusji dot. sporu w aukcji:
o złodziejstwo i oszustwo. W jaki sposób mogę prosić allegro o pomoc w tym przypadku? Całość rozmowy jest prowadzona przez "spór allegro"
Nauka na przyszłość: dogadałem się z kupującym poza allegro, aukcja tylko dla pewności, a po otrzymaniu towaru kupujący rozpoczął spór na allegro twierdzać, że stan towarów nie jest tak idealny jak na zdjęciach, zaproponował zwrot 3/4 ceny. Pierwszy raz po dobrych 15 latach kupowania i czasem sprzedawania na allegro spotkałem się z tym co często czytam w internecie, pierwszy taki przypadek jednak wyjątkowo mnie dotknął 🙂
Czuję się po prostu jakby ktoś chciał mnie oszukać w biały dzień, czy takie słownictwo i oskarżenia pod moim adresem są akceptowane w rozmowach pod nadzorem allegro?
Dziękuję serdecznie z góry za wsparcie
Takie słownictwo typu "złodziej" czy "oszust" nie jest stosowne i podlega pod paragraf ,chyba że wcześniej wyrokiem sądu zostałeś w tej sprawie takim uznany ,inaczej sam możesz zgłosić pomówienie.
Poproś kupującego o odesłanie towaru na reklamację i jeśli towar otrzymasz to ją uznaj, zwróć kasę i zapomnij o sprawie.
Jeśli kupujący nie odeśle to 14 dnia po założeniu dyskusji napisz że odrzucasz reklamację z powodu nie odesłania towaru - to bardzo ważne.
Ważne jest też to aby odpowiadać na każdą wiadomość w dyskusji niezależnie od tego czego ona dotyczy - musisz odpisać na każdą jedną wiadomość.
Nie wdawaj się w żadne dyskusje ani dywagacje tylko powtarzaj jak zdarta płyta że prosisz o odesłanie towaru na reklamację.
Tak będzie chyba najlepiej.
W razie problemów wróć do nas to podpowiemy co robić.
(PS. Allegro Ci nie pomoże - musisz pomóc sobie sam)
Dziękuję serdecznie za te wypowiedzi, bardzo doceniam pomoc i meryteryczne wskazanie sposobu działania. Allegro ma za 2 dni dołączyć do dyskusji "sporu".
Oni tego oskarżenia nie wyjaśnią, ale oby!
Spróbuj doprowadzić do zakończenia dyskusji - szkoda czasu i nerwów na takie oskarżenia. Do sądu raczej nie pójdziesz, a jeśli zakończysz dyskusję, szybciej zapomnisz o całej sytuacji i będzie można skupić się na ważniejszych sprawach.
Słownictwo powszechne teraz w Polsce, takie sprawy tylko w sądzie. A czy jeszcze inna pomoc?
Jeśli klient oskarżył Cię o oszustwo na Allegro, ważne jest, aby podejść do sytuacji z dużą ostrożnością i profesjonalizmem. Niezależnie od sytuacji, zawsze odpowiadaj uprzejmie i profesjonalnie. Unikaj emocjonalnych reakcji, nawet jeśli klient jest nieuprzejmy. Podkreślaj że starasz się znaleźć rozwiązanie, które zadowoli obie strony. Ostatnio miałam sytuację, w której klient zakupił towar, używał go, a następnie, zachowując wszystkie terminy, odesłał. Towar z nowego stał się używany. Klient straszył negatywnymi komentarzami. Przez trzy dni prowadziłam uprzejmą i rzeczową dyskusję, aż klient się zmęczył. Warto skonsultować się z zespołem wsparcia Allegro poza dyskusją w trudnych sytuacjach. Mają oni doświadczenie i narzędzia, które mogą pomóc w rozwiązaniu sporu w sposób uczciwy i zgodny z polityką platformy w moim przypadku okazało się to bardzo pomocne. Zakończyło temat bez negatywnych komentarzy, ale nie należy bać się negatywnych komentarzy. Czasami mogą one służyć jako dowód Twojego profesjonalizmu i uczciwości. Odpowiednio zarządzane mogą pokazać potencjalnym klientom, że jesteś rzetelnym sprzedawcą, który poważnie traktuje wszelkie problemy.
A jakieś szczegóły? Co sprzedałeś i co pisze kupujący?
Temat sporu dotyczył odzieży, która została zwrócona z zapachem perfum i śladami użytkowania. Klient tłumaczył, że wyjechał i zapomniał odesłać towar, ale nie zapomniał zachować terminów dotyczących zwrotów, twierdząc przy tym, że towar nie był używany. Po otrzymaniu zwrotu, wysłałam klientowi zdjęcia dokumentujące stan odzieży i skontaktowałam się z zespołem Allegro. Potrąciłam też kwotę zwrotu, licząc się z możliwością negatywnego komentarza, który mógłby posłużyć jako informacja dla przyszłych klientów, że handel internetowy to nie wypożyczalnia. Po otrzymaniu częściowego zwrotu, klient już się nie odezwał i nie wystawił komentarza.
Hej,
Mieliście rację w każdym punkcie. Allegro prosi o odniesienie się do roszczeń kupującego, także będzie sukces, otrzyma częściowy zwrot środków i zadowolenie z naciągnięcia kolejnej osoby.
Szkoda czasu dla takiej kwoty, a wiadomość allegro z błędami, wyglądająca jak twór AL.
Ochrona kupujących faktycznie na najwyższym poziomie, świadek koronny to nic przy tym 🙂
Dzięki za odpowiedzi i powodzenia w bojach, nie na moje nerwy.
@wwikto01 Najpewniej kupujący liczy że będzie miał towar i dostanie oczekiwany zwrot 3/4 kwoty zakupu - jeśli nie od Ciebie to od allegro.
Możesz mu popsuć ten plan prosząc o odesłanie zakupu i zwrócenie całej kwoty.
Jak odniosłeś się do reklamacji?
zwróciłem 50% i obiecał zamknąć dyskusję. Wiadomość za wiadomością, tak sobie tylko czytałem jaki jestem zły i "oszust", ale zwrotu całości kupujący nie chciał. Allegro kazało odnieść się do roszczeń, ale od 1 dnia zamilkło. Metoda działania allegro naprawdę mnie zawiodła. To jest wręcz celowe działanie, a na zewnątrz tylko PR i reklamy. Nigdy więcej kontaktu i sprzedaży, odbiór osobisty najlepszą formą, ciekawe czy wtedy takie osoby też potrafią się tak o innych wrażać.
@wwikto01 "zwróciłem 50%" "Szkoda czasu dla takiej kwoty" - utwierdzasz kupującego, że najlepsze darmowe zakupy są na allegro, oby następnym razem znowu kupił u Ciebie 😉
Zgadza się, przez takie sytuacje kupujący mogą sobie pozwalać na wszystko kosztem sprzedającego. Zwrot środków pieniężnych przeciągać na maksymalny dopuszczalny termin, aby to kupujący musiał się dopominać o zwrot nawet kosztem negatywnego komentarza - kupić i odesłać 14 dnia tak, ale najlepiej pieniądze odzyskać jak najszybciej. Przy szybkich zwrotach pieniędzy przy sprzedającym wyświetla się informacja "Szybki zwrot pieniędzy", co zachęca do kupowania na wypożyczenie.
Cześć,
rozumiem Was, ale wykorzystuję allegro do zakupów - często w ilościach hurtowych, wygoda, zapisane dane itd. Nie mogę sobie pozwolić na blokadę konta i spory dla takiej kwoty.
Za to powtarzam każdemu teraz i opowiadam historię jak to allegro zadziałało, dopuszczając do bezpodstawnych oskarżeń.
Nawet słowem nie odniesli się do propzycji wystawienia tego zestawu folderów do monet na aukcje allegro wosp, aby rozwiązać spór: dla przykładu, aby pokazać, że jest to towar bardzo cenny.
@wwikto01 odpisujący tutaj wykorzystują allegro głównie do prowadzenia swojej działalności, mamy miesięczne przychody w dziesiątkach czy setkach tysięcy i nikt by nie oddał złotówki w tej sytuacji. Ale rozumiem, dla Ciebie historia zakupów jest najważniejsza.
PS: Podziwiam, że dokonujesz zakupów "hurtowych" w najdroższym miejscu.