anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy muszę zwrócić koszty wysyłki w przypadku, gdy przesyłka wraca nieodebrana z paczkomatu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Euromade24
#7 Wielbiciel#

Jak postępować w sytuacji, gdy Klienci nie posiadający SMART nie odbierają paczki z paczkomatu i ta wraca na mój magazyn? Czy zwracać również koszty wysyłki, czy tylko wartość produktu?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Euromade24 tak , jeśli klient odstąpił od umowy

oznacz moderatorów
Euromade24
#7 Wielbiciel#

Czy nieodebranie przesyłki w terminie należy traktować jako odstąpienie od Umowy?

oznacz moderatorów
Sojiro
#12 Orędownik#

Nie, musisz mieć wyraźną deklarację kupującego, że odstępuje od umowy w przeciwnym wypadku towar jest dalej jego.

oznacz moderatorów
Euromade24
#7 Wielbiciel#

Ale towar już jest u mnie. Nie chcę go ponownie wysyłać, bo to dla mnie koszt. Sporo mam takich sytuacji. Dlatego dziś naszła mnie ta wątpliwość - czy jestem w tym momencie zobligowany zwracać koszt wysyłki, skoro i tak jestem obciążony kosztem zwrotu przez przewoźnika i tylko na tym tracę? Klient nie zgłaszał zwrotu, po prostu zapomniał odebrać paczkę na czas.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Euromade24 musisz zrozumieć jedno , dopóki klient nie odstąpi od umowy towar należy do niego i tylko on może zdecydować co dalej w tej sytuacji  , napisz wiadomość , rzuć paczkę w kąt i czekaj .

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Euromade24 towar kładziesz na półkę piszesz do kupującego wiadomość przez panel allegro cyt nieodebrałeś paczki zgodnie z prawem jest ona dalej twoją własnością i czeka na ponowną wysyłkę. Opłać tą wysyłkę lub przyślij etykietę nadawczą opłaconą lub odstąp od umowy. W przypadku odstąpienia zwracasz koszt towaru + koszt najtańszej formy z dostawy z oferty - koszt powrotu nałożony przez przewoźnika za to że nie odebrał

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Euromade24 jak nie odstąpił od umowy zanim paczka wróciła do Ciebie to towar jest jego oraz nie wywiązał się z umowy, naraził Cię na koszty, prawnie nie musisz teraz ale możesz teraz przyjąć odstąpienie, wezwij klienta do odebrania paczki i pokrycia kosztów powrotu o ile są ( paczkomat wraca za darmo ) i opłacenie ponownej wysyłki, oraz wyznacz czas po którym zaczniesz naliczać za magazynowanie 😄

Pamiętaj że konsument może odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania paczki, lub zanim minie termin odbioru, potem to już jest nie wywiązanie się z umowy.

Jak przyjmiesz odstąpienie po wysyłce pamiętaj że masz prawo potrącić za zwrot paczki bo koszt odesłania jest po stronie konsumenta 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów