Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak postępować w sytuacji, gdy Klienci nie posiadający SMART nie odbierają paczki z paczkomatu i ta wraca na mój magazyn? Czy zwracać również koszty wysyłki, czy tylko wartość produktu?
@Euromade24 tak , jeśli klient odstąpił od umowy
Czy nieodebranie przesyłki w terminie należy traktować jako odstąpienie od Umowy?
Nie, musisz mieć wyraźną deklarację kupującego, że odstępuje od umowy w przeciwnym wypadku towar jest dalej jego.
Ale towar już jest u mnie. Nie chcę go ponownie wysyłać, bo to dla mnie koszt. Sporo mam takich sytuacji. Dlatego dziś naszła mnie ta wątpliwość - czy jestem w tym momencie zobligowany zwracać koszt wysyłki, skoro i tak jestem obciążony kosztem zwrotu przez przewoźnika i tylko na tym tracę? Klient nie zgłaszał zwrotu, po prostu zapomniał odebrać paczkę na czas.
@Euromade24 musisz zrozumieć jedno , dopóki klient nie odstąpi od umowy towar należy do niego i tylko on może zdecydować co dalej w tej sytuacji , napisz wiadomość , rzuć paczkę w kąt i czekaj .
@Euromade24 towar kładziesz na półkę piszesz do kupującego wiadomość przez panel allegro cyt nieodebrałeś paczki zgodnie z prawem jest ona dalej twoją własnością i czeka na ponowną wysyłkę. Opłać tą wysyłkę lub przyślij etykietę nadawczą opłaconą lub odstąp od umowy. W przypadku odstąpienia zwracasz koszt towaru + koszt najtańszej formy z dostawy z oferty - koszt powrotu nałożony przez przewoźnika za to że nie odebrał
@Euromade24 jak nie odstąpił od umowy zanim paczka wróciła do Ciebie to towar jest jego oraz nie wywiązał się z umowy, naraził Cię na koszty, prawnie nie musisz teraz ale możesz teraz przyjąć odstąpienie, wezwij klienta do odebrania paczki i pokrycia kosztów powrotu o ile są ( paczkomat wraca za darmo ) i opłacenie ponownej wysyłki, oraz wyznacz czas po którym zaczniesz naliczać za magazynowanie 😄
Pamiętaj że konsument może odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania paczki, lub zanim minie termin odbioru, potem to już jest nie wywiązanie się z umowy.
Jak przyjmiesz odstąpienie po wysyłce pamiętaj że masz prawo potrącić za zwrot paczki bo koszt odesłania jest po stronie konsumenta 🙂