Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ jakim cudem możliwe jest zgłoszenie wniosku do pok bez zakładania dyskusji?
Zwrot nie musi robić przez Allegro, ale coś tu czytając wasz wpis nie jestem do końca pewien czy nie minęło 14dni od czasu odstąpienia od umowy zakupu i wówczas dostanie możliwość złożenia wniosku o rekompensatę, bywały także tu sytuacje że wcześniej kupujący dostawał taką możliwość a więc czekam na wypowiedź moderacji.
LEW433, właśnie chodzi o to, że Kupujący w żadnej formie nie zgłosił zwrotu - ani przez Allegro, ani mailem, ani listownie, śni do towaru nie została załączona taka iformacja. Jedyna wiadomość od kupującego było to pytanie o przedmiot: „co muszę zrobić aby go zwrócić” - odpisaliśmy- zgłosić zwrot poprzez Allegro i odesłać. W formularzy zwrotu są wszystkie dane: powód odstąpienia, numer rachunku do zwrotu etc. Tymczasem w przypału tego kupującego aż do wczoraj nie było żadnej informacji. Zwrot został nadany przez pośrednika, dane nadawcy to dane pośrednika, zero informacji czy uwag ze zwrot dotyczy zamówienia tego klienta. Pomijam fakt, ze upłynęło 14 dni na zwrot - zamowienie z 09.12, towar dotarł do klienta 11, a wrócił do nas 27… dopiero wczoraj kupujący wysłał wiadomość znów pytając o przedmiot: „kiedy otrzymam zwrot środków”. Dopytaliśmy o odstąpienie, poprosiliśmy o numer nadania i dopiero po tym numerze zidentyfikowaliśmy zwrot. Odpisaliśmy Kupującemu jak wyglada sprawa. A dzisiaj nagle wniosek POK…
OK poczekam na wypowiedź moderacji i jak masz rację to dziwna sprawa: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ELCAVO-POLSKA Napisz proszę o które zamówienie chodzi. Sprawdzę na jakim etapie jest sprawa.
Jeśli chodzi o dyskusję, oczywiście zalecamy, by od niej zacząć, jednak jej brak nie powoduje blokady podczas składania wniosku o rekompensatę w ramach Allegro Protect.
to ja tu czegoś nie rozumiem, skoro nie trzeba zakładać dyskusji, to jakim cudem sprzedający ma się odnieść do zarzutów klienta, skoro ten go o niczym nie informuje ? Dodatkowo skoro w tym przypadku klient nie zaznaczył zwrotu w systemie allegro, to na jakiej podstawie złożył wniosek do POK. Napisał do allegro, że odstąpił telefonicznie itd ? system przyznawania rekompensat zaczyna być oderwany całkowicie od rzeczywistości. podstawą jego działania powinna być przede wszystkim pełna i dogłębna informacja dla obydwu stron, czego dotyczy problem, czy były próby rozwiązania itd. Decyzja allegro może zapaść tylko jeśli będzie pełna informacja zarówno dla strony kupującej, jak i sprzedającej. A w takiej sytuacja jak ta tutaj, nie ma kompletnie takieh możliwości.
To raz. Dwa - zastanawiam się jak to wogóle ugryźć POK kątem tego Klienta. Otrzymał towar w terminie, odebrał paczkę. Rozpakował. Stwierdził, że to nie to, co chciał. Odesłał. Czemu nie dał znać, że odsyła? Cokolwiek… my naprawdę nie jesteśmy w firmie wróżkami, żeby czytać ludziom w myślach… 😞 zwrot przy godzi pd zupełnie innej osoby, towar jest kompletnie uszkodzony, spisujemy protokół zgody. Jedyny kontakt na etykiecie ze zwrotu jest do pośrednika, u którego Klient nadal paczkę. On figuruje jako nadawca. Brak w uwagach nazwiska Klienta. Informujemy więc mailowo o sytuacji przewoźnika. Bez kontaktu. Bez odpowiedzi. Nagle Klient się budzi, pyta kiedy zwrot. Po ponad miesiącu… i wtedy zaczyna się szukanie, namierzamy co to mogło być. Jest to pewnie niekomfortowe dla Klienta.
Ale dziwi mnie, dlaczego wiec kupujący składa wniosek POK, a nie reklamacje w firmie, za pośrednictwem której odesłał profil i która odpowiada za jego doręczenie? DlaczegO my, jako Sprzedający, mamy się teraz bać o konto na Allegro i włożona w nie pracę. I dlaczego nie ma wsparcia Sprzedającego- gdyby towar doszedł do klienta uszkodzony, od razu byłoby podniesione larum, otwarta dyskusja etc i musielibyśmy towar wymienić. Czemu to nie działa w dwie strony?
I czemu nue mamy podglądu do treści wniosku kupującego, tego, co nam zarzuca? Mamy tylko informacje o wniosku, zagrożenie, ze w przypału braku odpowiedzi może się to skończyć blokada konta i absurdalna informacje, że możemy wypowiedzieć się w dyskusji, której nie ma.
@ELCAVO-POLSKA W tej chwili wniosek do Allegro Protect, który złożył ten kupujący nie jest jeszcze rozpatrzony, ale przekazałam Twoje stanowisko do zespołu, który się nim zajmuje, dlatego na pewno weźmiemy pod uwagę Twoją perspektywę tej sytuacji. Jeśli chodzi o same zasady, to tak jak napisała Natalia, zachęcamy kupujących do rozwiązania problemu ze sprzedającym za pomocą dyskusji, ale nie jest to warunek do samej możliwości złożenia wniosku, bo ten zawsze może być odrzucony. Nie traktuj też samego wniosku jako zarzutów w Twoją stronę, bo nie taki cel ma cały program Allegro Protect. Każda sprawa, która do nas wpływa jest rozpatrywana indywidualnie, a sytuacje w kwestii rekompensat zdarzają się naprawdę różne. Na tę chwilę, w Twoim wypadku, nie ma na razie mowy o blokadzie konta, czy innych konsekwencjach, bo żadna decyzja tutaj jeszcze nie zapadła.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Numer zamówienia | 43449820-7655-11ed-a5f3-ef453b0eea66 |
@ELCAVO-POLSKA kupujący rozmawia z allegro za waszymi plecami,
najprawdopodobniej generując wniosek do pok podał dane przesyłki
wg przepisów unijnych i wyroków tsue to kupującym spoczywa posiadania obowiązku
dowodu odstąpienia od umowy - może odstąpić nawet telefonicznie, ustnie i itp - ale ma mieć dowód
za zwrot towaru odpowiada kupujący - jeżeli to było zaznaczone w regulaminie
problemem nie jest w tym momencie np: wygenerowanie wniosku do pok
problemem jest obciążanie sprzedawcy kosztami pok przez allegro bez weryfikacji problemu
i domaganie się od sprzedawcy pod groźbą utraty pieniędzy jakiś odpowiedzi
jest to działanie abuzywne i także na szkodę konsumenta, który nie jest w momencie
składania wniosku do pok uprzedzany o odpowiedzialności karnej i cywilnej za swoje działania wobec strony drugiej transakcji
przypominam, że wniosek do pok
jest to prawne przeniesienie posiadanych roszczeń na stronę Allegro